לקראת סוף שנת 2022, במרצדס דיווחו כי הספרינטר החשמלית החדשה הצליחה לסיים בהצלחה ניסוי במסגרתו עברה המסחרית מרחק של כמעט 500 ק"מ בגרמניה בתנאי אמת (אם כי בניסוי לא צוין מה היה המשקל אותו נושא הרכב). ניסוי זה היה אחד השלבים האחרונים לפני תחילת הייצור – וכעת מודיעים במרצדס כי הספרינטר החשמלי מוכן, מזומן ומושק עם שחרור מלא של כלל הפרטים הטכניים.
ראשית, המרצדס ספרינטר החשמלי יגיע בשתי גרסאות מרכב: הראשונה היא מרכב סגור לחלוטין והשנייה היא קבינה בלבד. בשני המקרים ניתן יהיה לרכוש את הספרינטר החשמלי בשני אורכים שונים (קצר וארוך – כאשר המרכב הסגור יהיה גבוה בכל מקרה), ובתוך אפשרויות הבחירה האלו ישנן גם שני מנועים חשמליים לבחירה – 134 כ"ס או 201 כ"ס, כאשר ההנעה בכל מקרה שהוא תהיה הנעה אחורית.
המשקל הכולל של המרצדס ספרינטר החשמלי עומד על 4.25 טונות (גם כאן – במרצדס, נכון לזמן הכנת הכתבה, לא ציינו את משקלו העצמי של הרכב) ובמקרה של הגרסאות הסגורות, נפח האחסון יעמוד על 14 קוב לכל היותר. בכל מקרה, הגרסה לה ישנה קבינה בלבד תאפשר משקל העמסה גבוה יותר – אך עושה רושם שבמרצדס מכוונים את הספרינטר החשמלי להיות מוביל נפחי ולא מוביל משקל – על כך, מיד. בנוסף לכך, הספרינטר החשמלי יוכל לגרור משקל של עד 2 טונות.
ההפתעה העיקרית במקרה זה היא העובדה שבמרצדס מציעים את הספרינטר החשמלי בלא פחות מ-3 אפשרויות סוללה שונות: 56 קוט"ש, 81 קוט"ש או 113 קוט"ש. הטווח המוצהר המקסימלי של הרכב עומד על 400 ק"מ עפ"י תקן ה-WLTP, ויכולות הטעינה שלו סטנדרטיות בסך הכל – 11 קילו וואט בעמדת טעינה רגילה, או עד 115 קילו וואט בעמדת טעינה מהירה.
גם סביבת הנהג של המרצדס ספרינטר החשמלי עודכנה ולוטשה, והיא דומה כעת הרבה יותר למה שראינו במרצדס EQV החשמלי – שבמקרה שלו מהווה תחליף מעט קטן יותר להסעת נוסעים, אבל ברמת גימור מאוד גבוהה ובמרכב מעט שונה. המרצדס ספרינטר החשמלי מצטרף למרצדס ויטו החשמלי (שכבר נמכר בארץ ב-2022), המרצדס EQV כאמור, ואפילו המרצדס אקטרוס החשמלית שהוצגה לאחרונה כקונספט – במה שנראה כמו בליץ על עולם רכבי העבודה החשמליים. יתרה מזאת – היצרנית מתכננת למכור את הספרינטר החשמלי גם בארה"ב, ולייצר אותו באופן מקומי באמצעות שני מפעלים חדשים – כחלק מתוכנית ההתחשמלות הכוללת שלה.
המרצדס ספרינטר החשמלי, שנחשב לאחד הנמכרים והפופולריים בקטגוריה שלו, צפוי לנחות בישראל – כפי שספרנו לכם בכתבת מה מחכה לנו בשוק הרכב החשמלי ב-2023 – לקראת סוף השנה הנוכחית. מחירו יפורסם כמובן בסמוך למועד ההשקה, אך ניכר כי דגם זה נועד – לפחות כעת – לשמש כמוביל נפחי (הובלה של סחורה אשר תופסת מקום רב אבל לא בהכרח שוקלת הרבה) למשימות עירוניות או בין עירוניות קצרות, עם טווח מעט יותר גבוהה ויכולות העמסה גבוהות יותר ממסחריות חשמליות אחרות – כמו הסיטרואן ג'אמפי החשמלית.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על ההשקה של האורה פאנקי קאט בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!