יש טווח מוצהר, ויש טווח בפועל: מרצדס Vision EQXX גומעת מעל ל-1000 ק"מ בכביש הציבורי על חשמל בלבד

מרצדס הבטיחה - וקיימה בענק: המרצדס Vision EQXX סיימה מסע בן 1000 קילומטרים מגרמניה לצרפת, באמצעות טעינה אחת ויחידה לכל אורך הדרך
מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מרצדס רוצה להיות בחוד החנית של העולם החשמלי, והיא אחת היצרניות המסורתיות שהולכת מאוד רחוק, ומאוד מהר, עם כל נושא ההינע האלטרנטיבי. מעבר להיצע ענף מאוד של דגמים היברידיים ודגמי פלאג אין, במרצדס רוצים לפחות נציגות אחת בכל אחד מהסגמנטים לה הנעה חשמלית, החל מדגמי ה-EQA הקטנים, המרצדס EQE שצפויה להגיע ארצה ממש בקרוב, EQS שהושקה בארץ בתחילת השנה, ועד לתחום ההיסעים ושבעת המקומות החשמלי עם המרצדס EQV שנבחן כאן לאחרונה – יחד עם תחום הרכב הכבד עם המרצדס eActros.

מרצדס VISION EQXX
תחילת המסע – במזג אוויר גשום וקר בגרמניה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

הטכנולוגיה שקיימת על המדף לא מספיקה למרצדס, ובחברה מעוניינים כל הזמן ללכת עוד ועוד צעד קדימה. בתחילת השנה, דיווחנו לכם על ההצגה הרשמית של המרצדס Vision EQXX – זו מכונית קונספט חדשה של מרצדס למשפחת ה-EQ החשמלית, כולה על טהרת הקיומיות והשגת הטווח הרב ביותר שניתן באמצעות טעינה בודדת.

מרצדס VISION EQXX
היעד היה 1000 ק"מ – והיא הצליחה בענק (מקור: אתר מרצדס העולמי)

אמש, ה-Vision EQXX סיימה את נסיעת הבכורה שלה בכביש הציבורי, וכך סיפקו לנו אצל היצרנית מגרמניה הצצה אל העתיד הלא רחוק של עולם הרכב החשמלי: הרכב גמע מרחק שאנחנו לא מכירים מהתחום בארץ, או בעולם: מעל ל-1000 ק"מ על טעינה אחת, בזמן נסיעה בתנאי אמת בכביש הציבורי, על מקטע שהחל בעיר זינדלפינגן שבגרמניה, בתנאים של מזג אוויר קר וגשום, והסתיים בעיירה קסיס שנמצאת בדרומה של צרפת, שם מזג האוויר היה שמשי ונעים.

מרצדס VISION EQXX
לרכב התלוותה כמובן שיירה של היצרנית לצרכי ליווי (מקור: אתר מרצדס העולמי)

המסע ארך כ-1,008 קילומטרים שהתפרשו לאורך קצת פחות מ-12 שעות נסיעה, כאשר על פי מחשב הדרך של ה-EQXX – נותרו לה עוד 142 קילומטרים – מה שאומר שהרכב היה יכול, כפי הנראה, להגיע ל-1,150 קילומטרים תמימים עד שהסוללה הייתה נגמרת לחלוטין, מספר קרוב מאוד ל-1200 הקילומטרים עליהם החלו במרצדס לדבר בשנת 2020, כאשר הקונספט הגיע לפני השטח לראשונה.

מרצדס VISION EQXX
כך וידאו שהרכב לא ביצע שום טעינה בדרך מגרמניה לצרפת (מקור: אתר מרצדס העולמי)

צריכת החשמל של ה-EQXX עמדה לאורך המסע על ממוצע של כ-8.7 קוט"ש לכל 100 קילומטרים, צריכה מצוינת שהתבטאה בסדר גודל של כ-11 ק"מ לכל קוט"ש. הסוללה בדגם זה, כפי שדיווחנו בעבר, היא אותה סוללת 100 קוט"ש ענקית שממוקמת גם ב-EQS היוקרתית – אך כאן מדובר ברכב שכל כולו יעילות אנרגטית, ופרט למבנה המאוד אווירודינמי של הרכב, אחת הדרכים לשמור על האנרגיה היא באמצעות הגג הסולארי – אשר, לדברי מרצדס, איפשר תוספת של כ-25 קילומטרים במצטבר לאורך הנסיעה המדוברת.

להרחבה בנושא קוט"ש, קילו וואט ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

מרצדס VISION EQXX
ולבסוף זה קרה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

ה-EQXX לא תהיה לצערנו מרצדס טיפוסית שניתן יהיה לרכוש באולם התצוגה הקרוב לביתנו, אלא רכב קונספט שנועד להצגת יכולות של היצרנית. יחד עם זאת, ה-EQXX מספקת לנו הצצה מדהימה אל עתיד התחום החשמלי – כאשר סוללה שכבר היום נמצאת בשימוש בדגמים יוקרתיים מאוד (ואין לנו ספק כי הגודל הזה יעשה את דרכו לאט לאט אל דגמים זולים יותר) מאפשרת טווח נסיעה של 4 ספרות, אשר בפני עצמו רחוק מכל טווח נסיעה סביר שאנחנו מכירים. מסקרן מאוד לחשוב לאן יעשו את דרכן הטכנולוגיות שיושמו ב-EQXX בעתיד, וכמה זמן ייקח עד שאלו יגיעו לכביש הציבורי בכמויות גדולות.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על המרצדס Vision EQXX? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

מרצדס VISION EQXX
מרצדס Vision EQXX (מקור: אתר מרצדס העולמי)