מבחן רכב: MG3 ההיברידית – מכונית קטנה עם אבזור גדול

הספק מפתיע, מערכות בטיחות מתקדמות ואבזור עשיר - יצאתי לבדוק האם ה-MG3 ההיברידית היא המכונית המשתלמת ביותר בקטגוריה

אנחנו מכירים את MG כמותג שמתמקד בעיקר (אך לא רק) בפיתוח רכבים חשמליים (דוגמת MG מארוול, MG ZS החשמלית, MG4 X-RANGE ו-MG5), אבל בתחילת הדרך עולם החשמל בכלל לא היה על הפרק. בשנת 2008, המותג השיק את המכונית הקומפקטית מונעת הבנזין MG3. הדור השני, שהוצג ב-2011, כבר היה פיתוח עצמאי של היצרנית – ואף נמכר בישראל לזמן קצר בין השנים 2014 ל-2016, אך התקשה להצליח בשל היצע מצומצם (שכלל רק גרסה ידנית עם מנוע 1.5 ליטר, שפחות התאימה להעדפות השוק המקומי). הדור השלישי והעדכני הושק בתחילת 2024, ולקראת סופה הוא הגיע לישראל בתצורה ההיברידית.

כעת לקחתי את MG3 ההיברידית בגרסת ה-Luxury למבחן רכב מקיף. אז מה חשוב לדעת על הדגם, ואיך זה לנסוע בו? קראו את המבחן (או צפו בסקירה) ותגלו!

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאגאין והחשמלי החדש שלכם

מבחן MG3 היברידית בווידאו מקיף – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עיצוב MG3 ההיברידי

המכונית הקומפקטית הזאת ממשיכה את הקו העיצובי החדש של MG. היא אינה דומה חיצונית למכוניות סופר מיני היברידיות אחרות, שלרוב שמרניות יותר במראה שלהן, אלא מזכירה קלות דגמים כמו ה-MG4.

הממדים החיצוניים שלה קצת גדולים מהמקובל לסגמנט. יש לה עיצוב נחמד מאוד, כאשר אני אהבתי את פנסי החזית ה"אגרסיביים" קלות ואת הג'אנטים המעוצבים. כמיטב דגמי המותג, היא מגיעה גם בצבעים מעניינים כמו האדום של רכב המבחן.

מבחן MG3 היברידית (צילום: פלאג מג)
מבחן MG3 היברידית (צילום: פלאג מג)

פנים הרכב: אזור הנהגת

הרכב כולל פונקציית כניסה והתנעה ללא מפתח, סאנרוף, לוח שעונים דיגיטלי מפורט (בגודל 7 אינץ'), תאי אחסון שניתנים להתאמה אישית (כולל מחיצה זזה במתקן הכוסות ובקונסולה המרכזית, וכולל מקום ייעודי למשקפי שמש), שקעי USB ו-USB-C ושקע מצת.

מסך המולטימדיה די קטן, בגודל 10.25 אינץ', ויש לו קישוריות חוטית מלאה ונוחה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ומערכת מולטימדיה שתומכת בעברית. קיימים מספר מקשים פיזיים תחת מערכת המולטימדיה – לתפעול המזגן ומערכות הרכב. מצאתי את תפעול המזגן לפחות נוח, כי הכפתורים מאפשרים רק הגעה למיזוג וכיבוי והדלקה שלו, וגם עם כפתור קיצור הדרך על ההגה עדיין צריך לצאת מהניווט באנדרואיד אוטו כדי להגדיר את המיזוג על גבי המסך.

ונסיים במושבים, שנוחים מאוד בעיני. המושבים הקדמיים וההגה מגיעים עם פונקציית חימום ברמת הגימור הזו, והם מתכווננים ידנית.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

פנים הרכב של MG3 ההיברידית
פנים הרכב של MG3 ההיברידית

אזור הנוסעים מאחור

מרווח הפנים מאחור אינו שונה מהמקובל בסגמנט, וזה לרוב החיסרון של דגמים קומפקטיים. באופן כללי, מרווח הפנים מאחור מתאים לשני מבוגרים או 3 ילדים, עם מרווח טוב לראש אך מרווח לא רב לרגליים. המושב האחורי מציע מספר יתרונות ייחודיים בסגמנט, בהם פתחי מיזוג אוויר – לא נפוץ בכלל בקטגוריה הזאת, שקע USB לטעינה, חלונות גדולים וכהים, ועיצוב פנימי אלגנטי בדומה לחלקו הקדמי של הרכב.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען

תא המטען של הדגם נפתח ידנית, והוא קטן כמקובל בקטגוריה. יש לו סף העמסה גבוה יחסית, ובעיקר לגובה. נפח תא המטען הצנוע הוא 293 ליטר, עם אופציה להרחבה ל-983 ליטר בעת קיפול שורת המושבים האחורית. בתא המטען תמצאו תאורה, וויי קשירה, מגירה תחתונה לאחסון אבזירי בטיחות, ופתח חילוץ – כמו שראינו לאחרונה בדונגפנג בוקס

לרכב יש כושר גרירה של 500 ק"ג, עם או בלי בלמים.

תא המטען
תא המטען

האפליקציה

באופן מאוד לא שגרתי לסגמנט או למכוניות היברידיות, גם הדגם הזה מחובר לאפליקציה של המותג, שנקראת MG iSmart. האפליקציה מאפשרת קישוריות עם ה3-MG שלכם כאשר אתם לא נמצאים בה. אפשר להשתמש באפליקציה כדי לשלוט מרחוק במערכת בקרת האקלים ולקרר או לחמם מראש את פנים הרכב, והיא כוללת תצוגה של הטמפרטורה בתא הנוסעים. בדגם ה-Luxury שלקחתי אפשר גם לחמם מראש את המושבים הקדמיים דרכה. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לכם למצוא איפה חניתם, לבדוק את מצב הרכב, כמות הדלק וטווח הנסיעה, לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים, לנעול ולפתוח את המכונית מרחוק, ועוד. 

פנים הרכב של MG3 ההיברידית
פנים הרכב של MG3 ההיברידית

מנוע

הדגם מגיע עם מערכת הינע זהה בשתי רמות הגימור – עם מנוע בנזין ומנוע חשמלי בהספק כולל של 194 כ"ס, אשר מניע את הגלגלים הקדמיים. מנוע הבנזין מציע 102 כ"ס מתוך ההספק הזה, נפחו כמעט 1.5 ליטר (1,498), יש לו 4 צילינדרים והוא משודך לתיבת 3 הילוכים אוטומטית. המנוע החשמלי מוסיף עוד 136 כ"ס לחבילה. ומבחינת הביצועים, הדגם מסוגל להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 8 שניות. 

המנוע
המנוע

מערכת היברידית וצריכת דלק במסגרת המבחן

לרכב יש סוללה בגודל 1.83 קוט"ש. במהירות מוגבלת ולפרקי זמן קצרים, הרכב יכול להשתמש רק במערכת ההיברידית שלו ולנסוע רק על חשמל – ולחסוך כך בדלק. אנחנו מכירים את האפשרות הזאת מדגמים נוספים, דוגמת טויוטה פריוס. עם סוללה מלאה ושימוש מלא ברגנרציה, הוא מאפשר נסיעה על חשמל בלבד לטווח של כמאה ק"מ, אבל זה לא משהו שאתם יכולים לשלוט בו או להגדיר.

הדגם מציע בחירה בין 3 רמות רגנרציה, כשהשנייה והאמצעית היא הדיפולט. ההבדל ביניהן מורגש, גם באופן הנסיעה וגם בצריכת הדלק. הרגנרציה נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה ולא באמצעות כפתור פיזי.

צריכת הדלק המשולבת המוצהרת של הדגם היא 4.4 ליטר ל-100 ק"מ. במהלך המבחן אני השגתי נתון של 5 ליטר ל-100 ק"מ, בנהיגה משולבת. 

נפח מיכל הדלק הוא 36 ליטר, ומיכל מלא יספק לכם טווח שחוצה את ה-600 ק"מ בקלות. כפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תנהגו בצורה עדינה יותר ועל מצב הרגנרציה הגבוהה ביותר, תוכלו לנסוע למרחקים ארוכים יותר על אותו מיכל דלק.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי

צריכת דלק של MG3 במבחן
צריכת דלק של MG3 במבחן

בטיחות ומערכות עזר

הדגם טרם נבחן במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP, ואנחנו נעדכן לגבי התוצאה כאשר תהיה כזו. הוא מגיע עם מפרט בטיחות שאינו טריוויאלי בכלל לרכב בסגמנט. הוא כולל בקרת שיוט אדפטיבית שנשלטת בנוחות באמצעות כפתורים על גבי ההגה ומוגבלת ל-130 קמ"ש, תצוגה של מעוף הציפור או ניטור השטחים המתים במסך המולטימדיה בעת איתות במהירות נמוכה, זיהוי תמרורי מהירות ועוד.

אבזור הבטיחות כולל בין היתר 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התרעת עייפות נהג/ת, זיהוי תמרורי מהירות, ומערכת למניעת סנוור והחלפת עצמת תאורה בהתאם לתנאי הדרך. גרסת Luxury (שהיא גרסת רכב המבחן) מוסיפה לכל אלו גם ניטור שטחים מתים וניטור תנועה חוצה מאחור במרחק של 25 מטרים מכל צד.

בטיחות ומערכות עזר ברכב היברידי MG3
בטיחות ומערכות עזר ברכב היברידי MG3

איך MG3 ההיברידית נוסעת?

נתחיל בזה שזה ממש לא רכב ביצועים, אלא רכב קטן שנועד בעיקר כדי לחסוך בדלק. עכשיו כשאמרנו את זה, בואו נראה בכל זאת איך הרכב נוסע.

דרך מסך המולטימדיה תוכלו לבחור בין שלושה מצבי נהיגה (נורמל, Eco ו-Sport). יש לו אחיזה טובה על הכביש, ובתנאי דרך רגילים הוא מפגין ביצועים טובים יותר משל המתחרות ההיברידיות בקטגוריה – בין השאר בזכות ההספק הגבוה יותר שלו. המעבר בין ההילוכים המעטים מורגש, ובעליות תלולות הדגם יצטרך להתאמץ יותר כדי לשמור על מהירות גבוהה מאשר בנסיעתו הרגילה. 

גם הבולמים וגם בידוד הרעשים מתפקדים סבבה וכמצופה, ובלילה תאורת הדרך מאירה היטב. מערכת מצלמות ה-360 מעלות, בתוספת תצוגת מעוף הציפור, הופכות את חניית הרכב הגם ככה קטן הזה לקלי קלות, והן מהוות תוספת נדירה בסגמנט.

איך MG3 ההיברידית נוסעת?
איך MG3 ההיברידית נוסעת?

מחיר MG3 ותנאי אחריות

ה-MG3 נמכרת ב-2 רמות גימור. מחירה מתחיל מ-127,888 שקלים עבור גרסת ה-Comfort. רכב המבחן הוא מגרסת ה-Luxury, ומחירו 128,888 שקלים – או 130,548 שקל אחרי אגרת רישוי.

בדומה לאחריות המוצעת בדגמי ה-MG4, MG4 X-Range, MG5, MG ZS EV ו-מארוול R, גם ה-MG3 ההיברידית החדשה תגיע עם אחריות מלאה ל-7 שנים או 150,000 ק"מ לרכב וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה, לפי המוקדם מבניהם. הדגם מציע מרווח טיפולים של 15,000 ק"מ או שנה, לפי המוקדם מבניהם.

מחיר MG3 היברידי
מחיר MG3 היברידי

סיכום ביקורת רכב MG3 היברידי

ה-MG3 ההיברידית מציעה שילוב מעניין של הספק גבוה ביחס לקטגוריה, חיסכון בדלק ועיצוב מודרני, מה שהופך אותה למתחרה בולטת בקטגוריית ההיברידיות הקומפקטיות. למרות שמרווח הפנים אינו יוצא דופן, האבזור המרשים, כולל מצלמות 360 מעלות, חימום להגה ולמושבים הקדמיים וסאנרוף, מוסיפים לחבילה הכוללת. במחיר תחרותי ותחת אחריות ארוכה, ה-MG3 בהחלט יכולה לערער את ההובלה של דגמים ותיקים יותר בשוק ההיברידי הקומפקטי. ולראייה, במהלך חודש ינואר 2025 נמסרו 878 יחידות של MG3 ההיברידית.

ביקורת רכב MG3 היברידי
ביקורת רכב MG3 היברידי

קישורים נוספים

רוצים להתייעץ לגבי דגמי MG, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

ואם אתם מאוהבי הדגם, אל תשכחו להצטרף לקבוצה הייעודית שלנו, קיה נירו ישראל

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן דרכים MG3 היברידית
מבחן דרכים MG3 היברידית

מפרט טכני של MG3

הספק מנוע: 194 כ"ס, הנעה קדמית

זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 8 שניות

גודל סוללה: 1.83 קוט"ש

צריכת דלק מוצהרת: 4.4 ליטר ל-100 ק"מ

צריכת דלק במבחן: כ-5 ליטר ל-100 ק"מ

מחיר רכב המבחן (רמת הגימור Luxury): 128,888 שקל

אחריות: אחריות מלאה ל-7 שנים או 150,000 ק"מ על הרכב וכן 8 שנים או 150,000 ק"מ על הסוללה, לפי המוקדם מבניהם.

שירות: רשת מרכזי השירות של קבוצת לובינסקי (יבואנית מותג MG בישראל) הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן רכב MG3 היברידי
מבחן רכב MG3 היברידי