בעודנו מחכים לאספקת ה-MG ZS EV החדשה שמתעכבת (ובינתיים תוכלו לקרוא עשרה דברים שצריך לדעת על ה-MG ZS EV החדשה), לובינסקי השיקו היום בישראל שני דגמים חדשים – MG4 ו-MG5 – שמצטרפים ל-MG EHS אותה כבר בחנו בעבר. בעתיד הנראה לעין צפויה השקה נוספת של דגם חדש ומסקרן, MG מארוול R, אבל זו לא הסיבה שהתכנסנו כאן היום. סיקרנו עבורכם את ההשקה של שני הדגמים החדשים והחשובים לשוק המקומי – MG4 ו-MG5, ותוכלו לצפות לאורך הכתבה גם בסרטונים שלנו מהאירוע.
MG4 בישראל – דגם חשמלי ייעודי ראשון של MG
MG – בדומה ליצרניות סיניות רבות – הבינה כבר מזמן שהעתיד בחשמל, וה-MG4 החשמלית היא דגם חדש לחלוטין, שמבוסס על פלטפורמה חדשה וייעודית שאינה חולקת פלטפורמה משותפת עם גרסאות בנזין. מדובר בפלטפורמה שנקראת MSP (או בשמה המלא – Modular Scalable Platform) והיא תאפשר לחברת MG לייצר מגוון סוגי רכבים חשמליים, מכל הסוגים והגדלים, על אותו הבסיס הייחודי. אחד היתרונות העיקריים של הפלטפורמה הוא המימדים השטוחים והארוכים יחסית של הסוללה, שהופכים אותה לסוללה הנמוכה ביותר מסוגה, שמאפשרת ייצור גם של רכבים קומפקטיים לצד רכבי שבעה מקומות – ולא רק קרוסאוברים. ה-MG4 היא מכונית ההאצ'בק הקטנה הראשונה של המותג והראשונה שמשתמשת בפלטפורמה זו, והיא מגיעה במחירים תחרותיים יחסית למה שהורגלנו אליו בשוק הישראלי בשנה האחרונה.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
פנים הרכב ועיצוב ה-MG4
הדגם הזה נראה מעולה גם בגזרת האצ'בק. הוא שופע קימורים זוויתיים חדים והעיצוב שלו ספורטיבי ומלא תנועה. מבפנים, הרכב מגיע עם מסך מגע בגודל 10.25 אינץ' ומספר מתגי קיצור דרך. בהתאם לרמת הגימור הנבחרת, מושבי הרכב מגיעים בריפוד בד או בד משולב בדמוי עור. ברמת הגימור הבכירה ביותר מתווסף מושב נהג חשמלי, גג מושחר, מערכת קול משודרגת, ספוילר אחורי ואופציה לתא מטען חשמלי שכולל פתיחה באמצעות העברת רגל מתחת לפגוש האחורי.
נתונים טכניים של MG4
ה-MG4 מוצעת ב-3 רמות גימור שונות שחולקות שתי מערכות הינע, והן נקראות Standard, Comfort ו-Luxury. לגרסת הבסיס מנוע בודד בהספק של 170 כ"ס שמניע את הגלגלים האחוריים, סוללה בגודל 51 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 350 ק"מ. לגרסת הביניים והגרסה הבכירה מנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס, שדומה לרכבים שכבר בחנו בעבר, כמו מרצדס EQV, סקייוול ET5 ו-BYD ATTO 3. בנוסף, יש לו סוללה בגודל 64 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של כ-450 ק"מ.
בגזרת הטעינה, ל-MG4 יכולת טעינה ביתית של 6.6 קילוואט בלבד בגרסה הבסיסית, שנמוכה ביחס לסטנדרט, ויכולות טעינה סטנדרטית של עד 11 קילוואט בשתי הגרסאות הבכירות יותר. בעמדה מהירה, קצב הטעינה המקסימלי יעמוד על 117 קילוואט לגרסת הבסיס ו-135 קילוואט לגרסת הביניים והגרסה הבכירה. זאת ועוד – בלובינסקי הבטיחו שבהמשך השנה, הגרסאות הממש מגניבות של ה-MG4 בעלות ההנעה הכפולה יעשו גם הן את דרכן לישראל…
להרחבה בנושאים אלו מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי, ובמדריך לעמדות טעינה
בטיחות ומערכות נוספות
MG4 מאפשר קישוריות לנייד, שתהיה זמינה גם בדגמי MG העתידיים וגם ל-ZS מהדור החדש (גם עבור אלו שכבר קיבלו את הרכב!), והנעה ללא מפתח או כפתור. לרכב חמישה מצבי נהיגה (כולל מצב מותאם אישית) והוא מאפשר בחירה בין ארבע רמות רגנרציה. הוא נטען משקע טעינה בצד הרכב ולצד כל זאת ניתן לרכוש גם מתאם v2l להפעלת מוצרי חשמל חיצוניים. כושר הגרירה של ה-MG4 החשמלית החדשה, בכל רמות הגימור, עומד על עד 500 ק"ג.
הרכב מאובזר במערכות בטיחות אקטיביות מגוונות, ביניהן מצלמות 360 מעלות (שקיימות רק ברמת האיבזור הבכירה) ומערכות שונות למניעת התנגשויות, והוא קיבל ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של היורו NCAP. אבל ה-MG4 היא לא היחידה שהושקה היום…
MG5 בישראל – מכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם!
גם ה-MG5 מביאה איתה בשורה, היות וזה רכב הסטיישן החשמלי הראשון בעולם – וגם בישראל. היא מגיעה ארצה ברמת גימור אחת בלבד, ה-Luxury הבכירה ביותר, ומציעה את מיטב האיבזור של הרכב. וכמובן, יש לה את כל השימושיות של רכב סטיישן, הכוללת בין השאר תא מטען גדול במיוחד (479 ליטרים) – שהופך לעצום בעת קיפול המושבים, ומגיע לנפח של 1,367 ליטרים.
עיצוב ה-MG5
ה-MG5 דומה מאוד לדגמי MG החדשים, וההשפעה ניכרת בעיקר בחזית הרכב. היא מודרנית ונעימה בעין, ומגיעה במגוון גוונים בולטים וצעקניים, בדיוק כמו שאנחנו אוהבים, וגם בגוונים השגרתיים לחובבי המינימליזם והסולידיות. יש לה שקע טעינה נוח מאוד שממוקם ממש בחזית הרכב, שיקל על החיבור שלה לעמדות טעינה ציבוריות ופרטיות.
נתונים טכניים של MG5
ל-MG5 יש סוללה בגודל של 61.1 קוט"ש ומנוע חשמלי בהספק של 156 כוחות סוס אשר יניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. הסוללה הזו תאפשר לה לגמוע כ-400 קילומטרים בטעינה אחת. בנוסף, יש לה יכולת טעינה מעמדה ביתית בקצב של 11 קילוואט, ומעמדה מהירה בקצב של 87 קילוואט.
בטיחות ופנים הרכב
מבפנים, ה-MG5 מרווח מלפנים ומאחור ומאפשר מרחב מחייה נדיב. אזור הנהג דומה מאוד ל-MG4 מבחינת האיבזור והנראות. יש לו מושב נהג חשמלי, ריפוד דמוי עור והוא מאובזר במסך מגע בגודל 10.25 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, לצד כמה כפתורים פיזיים לפעולות פשוטות כמו הדלקת המיזוג. בדומה ל-MG4 גם לו יש מתאם V2L להטענת מכשירי חשמל חיצוניים. גם ל-MG5 מבחר מערכות בטיחות אקטיביות, שכולל בין השאר מערכות התראה, בקרת שיוט אדפטיבית ואורות גבוהים אוטומטיים.
מחירים ואחריות – כולל הטבה לרוכשי MG ZS
מחירן של שלוש רמות הגימור של ה-MG4 מתחיל מ-144,888 ש"ח לבסיסית, 153,888 ש"ח לרמת הביניים ו-155,888 ש"ח לבכירה. מחירה של MG5 מתחיל מ-163,888 ש"ח. בנוסף, עלותו של מתאם ה-V2L היא 888 ש"ח. הסיבה לריבוי השמיניות, למקרה שתהיתם, היא כי הסינים מחשיבים את הספרה 8 למספר מזל, בגלל צורתה האינסופית.
MG4 ו-MG5 יימכרו בישראל עם אחריות מלאה של 5 שנים, או 150,000 ק"מ על הרכב. על הסוללה תינתן אחריות של 8 שנים, או עד 150,000 ק"מ. לאור העיכוב באספקה של דגמי MG ZS EV, רוכשים שלא קיבלו את הזמנתם יקבלו הטבות ועדיפות בעת הזמנת אחד מדגמי MG החדשים.
חברת לובינסקי עושה קאמבק מרשים אחרי הקשיים עם אספקת ה-MG ZS EV. במשך השנה צפויות להגיע הגרסאות הספורטיביות של MG4, ה-MG Marvel R המעניינת מאוד, ו-MG CYBERSTER.