MG5 הגיעה ארצה לפני מספר חודשים, בהשקה משותפת עם ה-MG4. לאחר שבחנו את ה-MG4 ו-MG EHS פלאגאין, הגיע הזמן גם לעשות מבחן ל-MG5. כדי להציג אותה באופן הטוב ביותר, נתחיל בזה שמדובר במכונית הסטיישן החשמלית הראשונה בישראל!
מסיבה לא ברורה, סגמנט הסטיישן מאז ומעולם לא היה הכי פופולארי בארץ. אחד מהיתרונות של רכב סטיישן, הוא שיש לו תא מטען שבנוי אחרת ממכוניות סדאן או 5 דלתות, מה שהופך אותו לשימושי במיוחד. במאה הקודמת, הרכבים האלו שימשו להובלת נוסעים לתחנת הרכבת, יחד עם כל הכבודה שלהם, ומכאן גם מגיע שמם. במדינות דוברות אנגלית שונות הוא נקרא גם estate או wagon, אך אנחנו נצמדים למינוח "station".
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
פלטפורמה משותפת
בניגוד ל-MG4 שבחנו לאחרונה, אשר מבוססת על פלטפורמה חדשה וייעודית לרכב חשמלי, ה-MG5 מבוססת על פלטפורמה משותפת לרכבי בנזין. אחד הדגמים שחולקים עמה את הפלטפורמה הוא רכב הבנזין Roewe 350, שיוצר בסין בידי חברת בת של קונצרן SAIC Motor (שהוא, למקרה ששכחתם, הבעלים של מותג MG).
תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו – ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי
עיצוב MG5 החשמלית
מבחינה חיצונית, ה-MG5 דומה לדגמי MG החדשים, וההשפעה ניכרת בעיקר בחזית הרכב, עם הלוגו הבולט והפנסים. כמו שאני אוהבת, הרכב מגיע במגוון גוונים בולטים וצעקניים, אך גם בגוונים השגרתיים לחובבי המראה הסולידי. יש לו שקע טעינה קדמי, ועל כך נפרט עוד בהמשך.
מהצד ומאחור, הרכב דווקא לוקח אותי לכיוון האמריקאי יותר. אני אוהבת את המסילות בגג שמוסיפות לו קצת פלפליות, ויש לו חישוקי 17 אינץ' מעניינים ששוברים את הסולידיות הזאת. בנוסף, השחרת החלונות האחוריים תורמת למראה שלו – ולפונקציונאליות. באופן כללי, זה מרענן לראות רכב חשמלי בתצורת סטיישן, כי עד עכשיו לא בחנו רכב כזה במסגרת המגזין.
גם מבפנים קיים דמיון רב ל-MG4 מבחינת האיבזור והנראות, והדגם נראה טוב מבפנים. אני אוהבת שאין לו עיצוב ספרטני, אלא שהוא מגיע עם יחסית הרבה איבזור, ריפודים ושימוש בדמוי עור – כמו בהרבה רכבים חשמליים של המותגים הסיניים. אהבתי גם את הנגיעות התכולות בתוך תא הנהג והנוסעים, ו"נוצות הטווס" על לוח השעונים – שמקבלות את פניכם בעת הכניסה לרכב, ו"נפתחות ומתרבות למעלה" בהתאם לחוזק הלחיצה שלכם על הגז.
יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!
אזור הנוסעים מלפנים
ה-MG5 מגיע ברמת גימור יחידה, והמאובזרת ביותר של הדגם – Luxury. האיבזור הרב שלו כולל בין השאר מושבים נוחים דמויי עור, מושב נהג חשמלי, מערכת בקרת אקלים מפוצלת, והגה דמוי עור. במרכז הדשבורד תמצאו מגע בגודל 10.25 אינץ' עבור מערכת המולטימדיה, לצד כמה כפתורים פיזיים. הוא מגיע עם חיבור חוטי ל-Android Auto ו-Apple CarPlay, שמתפקד היטב.
נוסף לנוצות הטווס שכבר הזכרתי, בלוח השעונים, בגודל 12.3 אינץ', יש הרבה מאוד מצבי תצוגה שניתן לבחור ביניהם, וגם אם לא תשתמשו בכולם – הם מעוצבים טוב, וזה נחמד שיש אפשרות בחירה.
הרכב מגיע גם עם אפליקציית iSMART, המאפשרת לשלוט מרחוק על הרכב, ולקבל נתונים. בעזרתה תוכלו לאתר את הרכב, לבדוק מה סטטוס הטעינה שלו, להפעיל מיזוג אוויר מרחוק ועוד.
חוויית המשתמש בתא הנהג
התחושה שקיבלתי היא שהאוטו מרווח מאוד מלפנים ומאחור, בזכות תצורת הסטיישן. מבחינת הנוחות והנדסת האנוש, אהבתי את זה שהמושב נוח ומרופד, אך הייתי רוצה שיהיה גבוה קצת יותר (זו גם הטענה העיקרית שלי לרכבים בסגמנט) – מה שכנראה פחות אפשרי בתצורה הזאת. כרגיל, אני מאוד אוהבת את זה שיש כאן כפתורים פיזיים שמקלים על השימוש בזמן נהיגה. פחות אהבתי את זה שאין תאורה בתא האחסון שבתחתית הקונסולה המרכזית, כי דווקא שם מחברים את כבל ה-USB של האנדרואיד אוטו/אפל קאר פליי.
אזור הנוסעים מאחור
הנוסעים מאחור מקבלים סביבה מרווחת גם הם. יש כאן פתחי איוורור נפרדים, תאורה, שקעי USB, כיסי אחסון בגב המושבים ובדלתות, ומחזיק כוסות על המשענת האמצעית. תעלת ההינע לא בולטת, וזה מקל על הישיבה במושב האמצעי.
תא המטען ויכולות גרירה
תא המטען נפתח ידנית. הוא מרווח מאוד (בזכות תצורת הסטיישן כמובן), עם סף הטענה די גבוה, תאורה, ווילון לכיסוי ומגירה תחתונה לאחסון כבלים. נפח תא המטען הוא 479 ליטר (או 1,367 ליטר, אם מקפלים את המושבים האחוריים).
כתוספת לשטח האחסון העשיר, לרכב יש גם יכולות גרירה של עד 500 ק"ג, וניתן להעמיס עד 75 ק"ג על מסילות הגג.
מבחן MG5: מנוע וטווח נסיעה במבחן
וכעת נעבור לנתונים הטכניים של הרכב. ל-MG5 יש מנוע חשמלי בהספק של 156 כוחות סוס, שמניע את הגלגלים הקדמיים. הוא יכול להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות.
הדגם מגיע עם סוללה בגודל של 61.1 קוט"ש, לה טווח נסיעה מוצהר של כ-380 קילומטרים. עמדה ביתית תאפשר לטעון את ה-MG5 בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט, מה שאומר שטעינה מלאה תארוך קצת מעל ל-5 שעות. עמדה מהירה תאפשר לטעון את ה-MG5 בקצב מקסימלי של 87 קילו וואט.
אהבתי את זה שהרכב מגיע עם שקע טעינה קדמי, מה שמקל על ההתחברות בעמדות טעינה ציבוריות. בנוסף, יש לו גם אינדיקטור טעינה מואר.
ומה לגבי הרגנרציה? יש שלושה מצבי רגנרציה ב-MG5, שבניגוד כמעט מוחלט לכל רכב סיני אחר – ובדומה לדגמי MG החשמליים האחרים – נשלטים באמצעות כפתור בקונסולה המרכזית.
טווח הרכב בפועל מושפע, כרגיל, מאופי הנהיגה שלכם, ואנחנו הגענו ל-350 ק"מ על טעינה אחת.
ובנוסף, ניתן לרכוש עם הרכב גם מתאם V2L, המיועד לטעינת מכשירי חשמל חיצוניים, וכך אפשר למשל לחבר לרכב ציוד קמפינג (אותו כבר סחבתם מראש בתא המטען המרווח ועל מסילות הגג).
להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי
בטיחות ומערכות עזר ב-MG5
ל-MG5 מבחר מערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות, שכוללות בין השאר בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורי מהירות והתרעה על חריגה מהמהירות המותרת, בלימת חירום אקטיבית, סיוע בזחילה בפקקים, וסיוע בשמירה על נתיב. נכון לזמן צילום המבחן הרכב טרם עבר מבחני ריסוק של היורו NCAP, אך מומלץ להתעדכן בנושא בעתיד.
הרכב מגיע עם מצלמת רוורס וחיישני חנייה אחוריים, לצד 4 מצלמות חנייה לתצוגת 360 מעלות. המצלמות באיכות נמוכה מאוד. מה שכן, למצלמת הרוורס יש פסי הכוונה, ובאמצעות החיישנים אפשר להסתדר בלי בעיה בחניות, גם בכאלו קצת צפופות.
איך MG5 החשמלית נוסעת?
חוויית הנהיגה ברכב מוצלחת ונעימה. הרכב נוח לנסיעה, מבודד רעשים טוב, מאיץ בקלות ומרגיש קליל על הכביש. כפי שכבר ציינתי, יש אופציה נוחה מאוד לבחירה בין 3 מצבי הטעינה הרגנרטיבית באמצעות כפתור פיזי, מבלי להתעסק במערכת המולטימדיה ולחפש תוך כדי הנהיגה. בנוסף, יש גם בחירה בין 3 מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וספורטיבי.
למי MG5 מתאים?
הרכב יכול להתאים למשפחה שמחפשת רכב חשמלי עם טווח נסיעה של 300-400 ק"מ על טעינה בודדת, לטכנאים שעובדים באיזור גיאוגרפי מוגדר וספציפי, או למי שרוצים רכב שימושי ומאובזר אבל לא מעוניינים בתצורת הקרוסאובר / 5 דלתות / סדאן.
מחיר MG5
מחיר רכב המבחן הוא 163,888 ש"ח. בנוסף, עלותו של מתאם ה-V2L היא 888 ש"ח.
סיכום מבחן MG5
נתחיל בנקודות לשיפור: פחות אהבתי את זה שאין תאורה בתא האחסון התחתון של הקונסולה המרכזית (היכן שמחברים את הכבל לאנדרואיד אוטו). בנוסף, תא המטען אינו חשמלי, וגם איכות מצלמת הרוורס ממש ירודה.
אהבתי את זה שהרכב מאיץ בקלות ומרגיש די קליל על הכביש. הוא מאובזר מבפנים ומרווח מאוד, ויש לו גם תא מטען מרווח ומושב נהג חשמלי נוח. וכמובן, זה מרענן לראות רכב סטיישן חשמלי מודרני בישראל, והוא היחיד בקטגוריה.
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.
מפרט טכני של MG5
הספק מנוע חשמלי: 156 כ"ס, הנעה קדמית
גודל סוללה: 61.6 קוט"ש
קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט
קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 87 קילו וואט
זמן טעינה ביתית: כ-5 שעות
טווח מוצהר: 380 ק"מ בטעינה אחת
טווח נסיעה במבחן: 350 ק"מ בטעינה אחת
מחיר רכב המבחן (רמת גימור יחידה): 163,888 ש"ח
שגרת טיפולים: כל 25,000 ק"מ או כל שנה (לפי המוקדם מביניהם)
אחריות: 5 שנות אחריות או עד 120,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם). 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם)
שירות: רשת מרכזי השירות של לובינסקי הפזורים ברחבי הארץ
[מחיר הרכב, תנאי האחריות ושגרת הטיפולים נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]