עדכון מחודש יולי 2022: גרסת היבריד וגרסת פלאג אין של קיה ספורטז' החדש נחתו בישראל
קיה ספורטאז' הוא בין הרכבים הכי נמכרים בישראל, הן כרכב חדש והן כרכב יש שנייה. הוא וותיק, פופולרי, מבוקש מאוד, מעוצב בצורה מעט פחות סולידית מהמקובל בקטגוריה (אבל עדין לא עיצוב מפיל לסתות) ומאובזר היטב. הדגם נמכר בארץ עוד משנות ה-90 (יחידות מדגם זה עדיין נעות על כבישי הארץ בקלילות יתרה), כאשר עוד היה ג'יפ למהדרין, ובתקופה בה הכל היה יותר פשוט – או שיש לך רכב משפחתי, או שיש לך ג'יפ. אין באמצע בשום צורה ודרך.
אז לקח לו כמה שנים אבל הספורטאז' עשה חיל, בהמשך הפך לרב מכר, באירופה בכלל ובארץ בפרט, ואתמול הושקה גרסתו האירופאית החדשה. זו הפעם הראשונה בה קיה מציגה גרסה שונה לשוק האירופאי מאשר לשאר העולם, אבל לנו אין טענות – כי בין מגוון הדגמים ורמות הגימור, הספורטאז' יגיע לראשונה גם בתצורה היברידית וגם בתצורת פלאג אין. אם נתבסס על הצלחת דורותיו הקודמים, גם הספורטאז' החדש יהיה רב מכר היסטרי בישראל.
הגרסה ההיברידית של הספורטאז' תגיע עם מנוע 1.6 ליטר ומנגנון היברידי – שמגיעים יחדיו לכ-230 כ"ס. קיה עדיין לא פרסמה את המפרט המלא של הדגם, אך מהמספרים המדוברים ניתן להסיק כי מדובר במערכת היברידית עוצמתית, למרות היותה סגורה (ניתן לקרוא על סוגי מערכות היברידיות בהרחבה במדריך לרכב היברידי). מה שיישאר לראות הוא האם מהנדסי קיה כיווננו את מערכת ההינע לחיסכון או לעוצמה.
גרסת הפלאג אין תהיה בעצם הקיה ספורטאז' הבכיר בהיצע. ההספק כאן עולה ל-265 כ"ס, ומדובר במערכת פלאג אין דומה לזו שנמצאת ברכבי פלאג אין אחרים בסגמנט זה, כמו הפיג'ו 3008, האופל גרנדלנד PHEV, סיטרואן C5 איירקרוס PHEV וה-RAV4 פלאג אין היקר והיוקרתי של טויוטה. המחירים בקטגוריה זו נעים החל מ-205 ש"ח לגרסת הפלאג אין הבסיסית של האופל גרנדלנד ועד לרבע מיליון שקלים ל-RAV4 פלאג אין, ועל בסיס העבר, נרשה לעצמנו להניח שהקיה ספורטאז' פלאג אין יעמוד איפה שהוא במקום טוב באמצע. הספורטאז' החדש צפוי להגיע ארצה בתחילת שנת 2022.
מתלבטים איזה גרסה תתאים לכם יותר? ייתכן שתוכלו לקבל תשובות גם במדריך לרכב היברידי וגם במדריך לרכב פלאג אין
עדיין לא בטוחים? רוצים להתייעץ בנוגע לדגמים היברידיים, פלאג אין או חשמליים אחרים? קבוצת הפייסבוק עוברים לרכב חשמלי של מגזין פלאג מג היא המקום בשבילכם