באמצע חודש ספטמבר, החלו בקונצרן סטלנטיס לייצר את הפיג'ו 308 החשמלית. דגם זה הוא הראשון בפלטפורמה החדשה של הקונצרן, עליה ניתן למצוא בין השאר גם את האופל אסטרה פלאג אין והאופל אסטרה החשמלית, לצד ה-DS4 פלאג אין (שתקבל גם היא מתישהו, כפי הנראה, גרסה חשמלית). פלטפורמה זו מהווה שדרגו קל לפלטפורמה המוכרת של היצרן – אשר בחנו בין השאר במבחן הרכב לסיטרואן C4 החשמלית ובמבחן הרכב לסיטרואן ברלינגו החשמלית.
כעת, ממש במקביל, משחררות שתי חברות בת של הקונצרן הודעות לעיתונות על דגמים נוספים שלהן שצפויים לקבל את מערך הסוללה-מנוע החדשים – הראשונה היא ה-DS3, הקרוסאובר החשמלי הקטן ששותף לאותה הפלטפורמה עם ה-C4 לעיל וה-2008 בין השאר. הדגם נמכר כיום בארץ בגרסה חשמלית בלבד והוא עובד, בנוסף לשדרוג הטכני – גם מתיחת פנים קלה.
הדגם השני הוא גרסתה החשמלית של הפיג'ו 208 – שזוכה גם היא, לצד עדכון עיצובי קל שבקלים – לקבל את הסוללה והמנוע החדשים (בעיקר נעדרת כאן השפה העיצובית החדשה שראינו ב-308 ובפיג'ו 408 פלאג אין). בשני המקרים מדובר בסוללת 54 קוט"ש חדשה (במקום סוללת ה-50 הקיימת כיום בדגמים המדוברים), לצד מנוע חשמלי חדש בהספק של 156 כוחות סוס (במקום 136 כ"ס). מערך הטעינה נותר זהה ויאפשר טעינה ביתית בקצב של עד 11 קילו וואט בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 100 קילו וואט. הטווח המוצהר יעמוד על כ-400 קילומטרים – גם בפיג'ו 208 החשמלית העדכנית וגם ב-DS3 המעודכנת.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
בכל הנוגע לפנים הרכב – בזוג הרכבים אין שינויים מהותיים לעומת מה שאנחנו מכירים בארץ, ולמעשה – העדכון העיקרי כאן הוא נגיעות עיצוביות קטנות לצד הסוללה והמנוע החשמלי החדשים. הפיג'ו 208 החשמלית וה-DS3 העדכניות נכנסות לייצור בימים אלו בצרפת, וסביר מאוד להניח כי זוג הדגמים יעשו את דרכם ארצה במהלך שנת 2023, בתקווה שמדינת ישראל לא תמשיך לשים מקלות בגלגלים של תחום הרכב החשמלי בישראל.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הגרסאות החדשות של ה-208 החשמלית וה-DS3 החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג