היקף הרכבים החשמליים צפוף מאי פעם – מיום ליום מתווספים יותר ויותר דגמים, והתחרות נהית קשה יותר ויותר, וכעת – ניתן לומר שהתחרות מתחילה לזלוג גם לעולם הרכבים המסחריים. אחרי השקת הסיטרואן ברלינגו החשמלית והאופל קומבו החשמלית, ניסאן מצטרפת לקטגוריית החשמליות המסחריות העירוניות – עם רכב חדש לחלוטין – הניסאן טאון-סטאר. זהו הדגם הראשון של ניסאן שמתחרה בקטגוריה המדוברת, דגם שיושק הן בגרסאת בנזין והן בגרסה חשמלית.
הניסאן טאון-סטאר הוא דגם שנבנה לחלוטין מאפס ונועד להחליף את סדרת ה-NV של ניסאן, שאחד מדגמיה – ה-eNV200 החשמלי – נמכר בארץ. בעוד סדרת ה-NV מורכבת מטנדרים קטנים לשימוש עירוני, הטאון-סטאר הוא רכב אשר נועד להתחרות ישירות בסיטרואן ברלינגו, אופל קומבו, דאצ'יה דוקר וכנראה גם המתחרה מבית – הרנו קנגו. גם מבחינת יכולת ההעמסה שלו – הוא מסתכל לראשי הקטגוריה בלבן של העיניים, עם 800 ק"ג של יכולת העמסה, הן בגרסאת הבנזין והן בגרסה החשמלית.
כרכב שתוכן ועוצב מאפס, הניסאן טאון-סטאר יכלול את ליין העיצוב החדש של ניסאן, והוא הראשון באירופה לכלול קו עיצובי זה. בין המאפיינים – גריל אטום, כמובן, תאורת לד מלאה, ומספר אפשרויות מרכב – מסחרי סגור לחלוטין, מסחרי פתוח ועם אפשרויות לבחירת שניים או חמישה מושבים ברכב. גם בצד של מערכות הבטיחות, ניסאן לא נשארת מאחור – וניתן יהיה לרכוש את הרכב עם מגוון רחב של מערכות – בינהן בלימה אוטונומית אקטיבית הכוללת זיהוי של הולכי רגל ורוכבי אופניים ויכולות חנייה אוטונומיות לחלוטין.
בצד הטכני – הניסאן טאון-סטאר לא מנסה להמציא את הגלגל, אלא להציע אלטרנטיבה למלכי הקטגוריה. הסוללה היא סוללה בגודל 44 קוט"ש, שתספיק לטווח של 285 קילומטרים לפי הצהרת היצרן – ממש מעט יותר מהברלינגו החשמלית והאופל קומבו החשמלית (275 ק"מ), יחד עם הספק מקסימלי של 132 כ"ס. טעינת הרכב תתאפשר ב-11 קילו וואט, או 22 קילו וואט בהזמנה מראש מהיצרנית, ותהיהנה גם תמיכה בטעינה מהירה בקצב סביר של עד 75 קילו וואט, טעינה שתאפשר מילוי הסוללה ל-80% בתוך 42 דקות. ניסאן עדיין לא הודיעה מתי תחל במכירות הטאון-סטאר באירופה, או על מחירו הצפוי, אך משמח לראות שגם קטגוריית המסחריות – רכבים קטנים, מזהמים ורועשים, הופכים לחשמליים אט אט.
בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן במגוון רחב של חדשות נוספות אשר קשורות לתחום הרכבים המסחריים החשמליים