ממשלת ישראל ומגוון משרדי הממשלה השונים והמשונים אומנם מאוד מנסים לקדם את האג'נדה שתומכת ברכב חשמלי ביום יום, אך לצערנו – בהרבה מקרים יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. אחת הדוגמאות לכך היא תוכניות סבסוד עמדות הטעינה מטעם משרד האנרגיה עליהן דיווחנו ממש לאחרונה, והידיעה של היום מוציאה לנו את העיניים מכיוון אחר שכפוף לרגולטור – הפעם מדובר בדואר ישראל.
להרחבה בנושא, מוזמנים לעיין במדריך לעמדות טעינה
בזמן שבארץ, דואר ישראל מצטיידת בעוד ועוד רכבי דיזל למגוון פעילויותיהם (בין אם מדובר במשאיות או ברכבים מסחריים קטנים וגדולים) – הדואר הנורווגי מודיע על עסקת ענק, במסגרתה נרכשו כ-29 משאיות חשמליות מתוצרת וולוו. ההזמנה של הדואר הנורווגי מתייחסת למשאיות וולוו מדגמי FE ו-FL, אשר נמכרות בגדלים של בין 12 טון ל-26 טון, ויגיעו בגרסאות 4X2 ו-6X2 בהתאם למשקל הכולל המותר.
אז מה יש במשאיות האלו? דגמי הוולוו FL הקטנים יותר, יגיעו לדואר הנורווגי עם אפשרות לבחירת מספר חבילות סוללה שונים – החל מ-200 קוט"ש ועד ל-265 קוט"ש, ואלו יספיקו לטווח מוצהר של כ-200 ק"מ כאשר הדואר הנורווגי צפוי להתקין על המשאיות את מה שאנחנו קוראים לו בארץ "ארגז יבש" – ארגז סגור שאחד משימושיו הוא הובלת דברי דואר שונים ומשונים.
הוולוו FE הגדולה יותר, שתסופק בגדלים של עד 26 טון, תגיע עם חבילת סוללות בגודל של 200 ועד 395 קוט"ש והן יספיקו במקרה של חבילת הסוללות הבכירה לטווח מוצהר של כ-300 ק"מ. גם דגמי הוולוו FE החשמליים יצוידו בארגז יבש, וחשוב לזכור כי משאיות אלו שוקלות מלכתחילה יותר מדגמי ה-FL בגלל ההתאמה שלהן למשקלים גבוהים יותר והשימוש בתצורת 6X2. העסקה הזאת נחשבת לגדולה במיוחד בעיקר מפאת עלות המשאיות המדוברות – בממוצע, משאית חשמלית תעלה סדר גודל של פי עשרה יותר ממקבילתה מונעת הדיזל, וככל שמדובר בדגמים גדולים ומורכבים יותר לשימושים קשוחים יותר (אפשר אפילו להתייחס לוולוו FE המדוברת כדגם מעט בכיר יותר מה-FL), כך גם הפער בין דגמי הדיזל לדגמים החשמליים עולה עוד ועוד במכפלות.
אם אתם מבולבלים מהמונחים של קוט"ש, קילו וואט, ועוד דברים שרלוונטיים לעולם זה – מוזמנים לעיין במילון המונחים החשמלי
ידוע לנו עוד מהעבר כי בתחום המשאיות החשמליות, טעינה של 22 קילו וואט היא דבר שבשגרה, בעוד חלק מהיצרנים מגדילים לעשות ומוכרים את המשאיות ללקוח הסופי עם יכולות טעינה ביתית של 43 קילו וואט – אך במקרה זה, המפרט המדויק של המשאיות המיועדות לדואר הנורווגי לא נמסר. בהמשך לעסקה של DFDS, חברת הלוגיסטיקה האירופאית הענקית – שהתחייבה לרכישת מעל 100 משאיות וולוו חשמליות בשנתיים הקרובות, משמח אותנו לראות גורם נוסף ברחבי אירופה אשר מתחיל להצטייד ברכבי עבודה חשמלים ולהמיר את הצי שלו בצי חשמלי לחלוטין, ואנו מלאי תקווה שנתחיל לראות משאיות כאלו מתגלגלות גם בארץ בעתיד הקרוב. כפי שאתם בוודאי יודעים, נורווגיה היא אחת המדינות המובילות בכל הנוגע למעבר לרכב חשמלי, כאשר במדינה צופים כי כבר במהלך השנה הנוכחית – המכירות של רכבי הבנזין יעצרו מעצמן.
מה דעתכם על ההצטיידות במשאיות חשמליות של הדואר הנורווגי? חושבים שבקרוב נראה גם את דואר ישראל מתחיל לרכוש משאיות חשמליות? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי