בחודש אוגוסט דיווחנו לכם כי גרייט וול – אחת מיצרניות הרכב הגדולות בסין – החלה בפעילות בשוק האירופאי עם שני מותגי-בת שלה – WEY, יצרנית קרוסאוברים שכרגע מחזיקה בתצורת פלאג אין (בהמשך יהיו גם דגמים חשמליים), ו-ORA. בזמן שחלף מאז, התוודענו כי מי שתייבא את WEY ארצה תהינה קבוצת סמל"ת, ומאוחר יותר נודע לנו כי מי שמחזיקה בזיכיון יבוא דגמי ORA החשמליים תהינה כלמוביל – יבואנית יונדאי, מרצדס ומיצובישי בין השאר.
בנוסף, ידוע כי כלמוביל נערכת באופן אינטנסיבי לשיווק דגמי ORA בישראל ולאחרונה אף פורסמה מודעת דרושים שמחפשת אנשי נסיעות מבחן ל"מותג רכב חדש" באתר הרשמי של היבואנית, אם כי אין עדיין מועד השקה למותג החדש באופן רשמי. דווקא לגבי WEY, אנו יודעים כי סמל"ת נערכת להשיק את המותג במהלך החודש הקרוב – עוד לפני 2023.
לאלו מצטרפות גם תמונות שמסתובבות בווטסאפ של מספר רכבי ORA Funky Cat חשמליים עם לוחיות רישוי ישראליות, יחידות שהגיעו ארצה לצורך תקינה וכרכבי ההדגמה הראשונים למותג. נכון לכרגע, וככל הידוע לנו, ה-Funky Cat יהיה הדגם היחיד שמשווק בישראל – אך ההיצע של ORA צפוי להתרחב במהלך השנה הבאה עלינו לטובה גם לדגמים נוספים שיזכו לתקינה אירופאית.
מדריך אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
אבל המידע העדכני ביותר שהגיע לידינו מרמז כי כלמוביל מתכננת להכנס בכל הכוח לחזית הסינית בשוק הישראלי: ה-Funky Cat צפויה להמכר בישראל עם שתי אפשרויות סוללה ובלא פחות מ-3 רמות גימור לכל אפשרות סוללה. רמות הגימור הצפויות ככל הנראה יהיו Tech (הבסיסית), Pro (דרגת הגימור האמצעית) ו-Ultra (רמת הגימור הבכירה), וכל אחת מהן תוצע בשתי אפשרויות סוללה: סוללת 47.8 קוט"ש שצפויה להספיק לטווח של סביב ה-350 ק"מ, וסוללת 63.1 קוט"ש שתספק טווח גבוה יותר – כ-450 ק"מ. אין לנו כרגע מידע קונקרטי ומאומת לגבי מה כל רמת גימור תציע, אך ניתן להניח בהתאם למתרחש בשוק הרכב החשמלי הסיני בתוך מדינת ישראל בשנתיים האחרונות כי הדגמים יגיעו ברמת איבזור גבוהה יחסית, או לחלופין – במחיר נמוך ביחס לשוק. במקרה זה, ההשוואה הקרובה ביותר שעולה בדעתנו היא לפיאט 500.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
לדגמי ה-Ora Funky Cat ישנה אפשרות הנעה אחת – מנוע חשמלי שמניע את הגלגלים הקדמיים ומספק 143 כ"ס, בכל רמות הגימור – פרט לאחת- ה-Ora Funky Cat GT. זו היא הגרסה "הספורטיבית" של ה-Funky Cat, שמגיעה עם הסוללה הגדולה בלבד (63.1 קוט"ש), אך עם עיצוב ספורטיבי מובחן ומנוע חזק יותר – 171 כ"ס. לפחות כרגע, ולפי הידוע לנו, דגם ה-GT לא יגיע ארצה – אך יתכן שיגיע הנה בהמשך. נוסף לכל המידע הזה, ה-ORA היא אחת מהסיניות הבודדות שעברו מבחני ריסוק – בדומה לאייוייז ו-BYD, כאשר הפאנקי קאט קיבלה ציון של 5 כוכבי בטיחות במבחנים האלו – בדומה לאטו 3 של BYD.
אין לנו עדיין מידע לגבי המחירים או תחילת האספקה של דגמי הפאנקי קאט של ORA בארץ, היות ונושא זה נשמר בסוד ממש עד לזמן קצר לפני ההשקה בפועל, אך נראה שמהר מאוד אנחנו נקבל מותג רכב חשמלי נוסף – הפעם כמכוניות קטנות יותר מהקרוסאוברים החשמליים שמציפים את הכבישים בארץ. מכלמוביל לא נמסרה תגובה לגבי המידע לעיל בשלב זה, ואנו נעדכן בהמשך לגבי כל מידע קונקרטי נוסף שיגיע לרשותנו.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הגעתה של האורה פאנקי קאט ארצה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!