בכתבת "מה מחכה לנו ב-2022", הרחבנו על מספר רב של דגמי פיג'ו ואופל אשר צפויים להגיע ארצה בשנה הנוכחית. שניים מהדגמים האלו הם הפיג'ו 308 פלאג אין והאופל אסטרה פלאג אין, אשר צפויות להיות העממיות פלאג אין הראשונות בישראל. שני הרכבים החדשים פותחו על בסיס פלטפורמה חדשה לחלוטין של קונצרן PSA, וכמובן שנוסף לדגמי פלאג אין הן גם יציעו דגמי בנזין ודיזל.
במקביל לכך, ב-PSA הצהירו עוד בעת ההשקות הנפרדות של הדגמים כי הם מתכננים גם גרסאות חשמליות. באופל הגדילו לעשות וציינו כי גרסה חשמלית של האסטרה החדשה תגיע לכבישים במהלך 2023, אך בפיג'ו לא חשפו פרטים נוספים. כעת, פיג'ו משלימה את התמונה – ומספקת לנו הצצה גם אל עבר מערכת ההינע החשמלית שצפויה באופל אסטרה המסקרנת. בהתאם לכלל דגמי קונצרן PSA, אנו נעריך בזהירות כי גם במקרה של זוג הרכבים האלו – מערך ההינע החשמלי יהיה זהה ברובו.
על פי הנטען, זוג הרכבים יקבלו סוללת 50 קוט"ש, אשר תאפשר טווח נסיעה מוצהר של כ-400 ק"מ. בנוסף, הפיג'ו 308 החשמלית צפויה לשקול כ-1600 ק"ג, מה שלטענת היצרנית – יעשה אותה יותר יעילה מבחינת ניצול הסוללה לעומת ה-208 החשמלית הקטנה (למרות הבדלי הגודל – הפער בין השתיים עומד על פחות מ-100 ק"ג). למרות שעל הנייר מדובר בסוללה בגודל זהה, ה-208 החשמלית (וכך גם האופל קורסה החשמלית) נמכרות עם טווח מוצהר שעומד על כ-340 ק"מ בקירוב.
למרות שבאופל ציינו כי הרכב יעלה על הכבישים ב-2023 אך לא ציינו תאריכים ספציפיים, בפיג'ו כבר מודיעים כי הייצור של ה-308 החשמלית יחל בחודש יולי 2023, ומשמעות הדבר היא שייתכן ואת ה-308 החשמלית ואת האופל אסטרה החשמלית נראה כאן אפילו במהלך תקופת החגים של 2023, בהנחה (בתקווה) שמשבר השבבים יחליש את השפעתו על תעשיית הרכב. כאמור, במקרה של האסטרה החשמלית – טרם נמסר מידע קונקרטי לגבי תחילת הייצור שלה.
מתלבטים בין רכב פלאג אין לרכב חשמלי? המדריך לרכב פלאג אין והמדריך לרכב חשמלי יוכלו לסייע!
מה דעתכם על הפיג'ו 308 החשמלית העתידית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי