למי שלא מכירים את תולדות השם והיצרן, פולסטאר הוקמה אי אז במילניום הקודם כסדנה שמתמחה בהקצנה של דגמי וולוו סדרתיים (בתקופה שוולוו הייתה בבעלות פורד). במרוצת השנים, דגמי וולוו מסוימים זכו לטיפול מסור של הסדנה המדוברת (ממש כמו AMG של מרצדס ו-M של BMW), עד שבשנת 2015 הסדנה נרכשה במלואה ע"י וולוו וג'ילי – רכישה משונה בפני עצמה, היות וג'ילי היא גם בעלת הבית של וולוו עצמה (וולוו נרכשה על ידי ג'ילי בשנת 2010).
בשנת 2017 הוצגה פולסטאר 1 – מי שהיא כנראה אחת ממכוניות הפלאג אין המטורפות ביותר עד כה על הכבישים – מכונית שכנראה לא נזכה לראות בכבישי ישראל. פולסטאר 2 הוצגה בשנת 2019 כשמי שהיא מעוניינת לתקוף באופן ישיר היא טסלה מודל 3. היצרנית נחתה בישראל בשלהי שנת 2022 אך זכתה להיקפי מכירות נמוכים (במיוחד בהשוואה למתחרה הישירה), יתכן שבעקבות תג מחיר גבוה באופן משמעותי מהטסלה מודל 3 (תוכלו לקרוא על כך עוד בכתבה כרונולוגיה של עליות מחירים). בהמשך הוצגו גם פולסטאר 3 ופולסטאר O2, כאשר החברה מכוונת את מכוניותיה כחוד החנית החשמלי של קונצרן ג'ילי וללא קשר ישיר לוולוו (פרט לשימוש בפלטפורמות משותפות). כל שלבי הפיתוח והניהול של פולסטאר מתנהלים בשוודיה, והייצור כולו מבוצע בסין.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
נתונים טכניים של פולסטאר 2 מודל 2024
כעת, היצרנית העולמית מתחילה למכור בארה"ב את פולסטאר 2 מתוחת הפנים. הרכב המשודרג מגיע ב-3 רמות גימור – עם סוללות גדולות יותר, מנועים חזקים יותר, ותכונות בטיחות חדשות.
ברמת הגימור הבסיסית ביותר, בעלת מנוע יחיד, בוצע שדרוג של קצב הטעינה המהירה לקצב של עד 205 קילוואט. בנוסף, הטווח הוגדל לעד 515 ק"מ, עם סוללה בגודל של 82 קוט"ש. הרכב בעל 299 כוחות סוס, ומסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.2 שניות.
ברמת הגימור עם ההנעה הכפולה טווח הרכב יגיע עד ל-444 ק"מ. הוא מגיע עם סוללה בגודל 78 קוט"ש, בעלת קצב טעינה מהירה של עד 155 קילוואט. עם 421 כוחות סוס, הרכב יאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.5 שניות.
ברמת הגימור הבכירה ביותר, דגם הביצועים, הרכב מגיע עם 455 כוחות סוס, יכולת האצה ב-4.1 שניות, ועיטורים מוזהבים (שאינם משפיעים על ביצועי הרכב, כמובן).
להרחבה בנושאים אלו, מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה
איבזור ובטיחות פולסטאר 2 מודל 2024
פולסטאר 2 המשודרגת כוללת מערכות בטיחות אקטיביות והתרעות, חיישני עזר לחנייה, מצלמת 360 מעלות ומראות מתכהות אוטומטית. גרסת ההנעה הכפולה כוללת בנוסף גם בקרת שיוט אדפטיבית, פנסי ערפל LED ואופציה לניתוק המנוע החשמלי הקדמי למען חיסכון באנרגיה והגדלת הטווח.
מי שאינם מסופקים מהמפרט הקיים, יכולים להוסיף לרכב את חבילת ה"פלוס", ולזכות בשדרוגים דוגמת מערכת סאונד משודרגת, גג פנורמי ומערכת טיהור אוויר פנימית.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
פולסטאר 2 בישראל והשוואת מחירים
נכון לכתיבת שורות אלו, טרם נמסר מענה מהיבואנית לגבי הגעת הדגם החדש של הפולסטאר 2 ארצה. כיום פולסטאר 2 נמכרת בישראל במחיר התחלתי של מעל לרבע מיליון שקלים לגרסת הבסיס בעלת ההנעה הקדמית (המתחרה הישירה של פולסטאר – טסלה מודל 3 – מתחילה מ-192 אלף שקלים עם הנעה אחורית). עם כלל גלי עליות המחירים השוטפים את המשק בישראל, לא נתפלא אם הדגם החדש, לכשיגיע, יתומחר באופן גבוה משמעותית אף יותר מהדגם היוצא.
לקריאה נוספת
רוצים/ות להתייעץ לגבי רכבים חשמליים? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!