בחודש ספטמבר האחרון, מותג רכב סיני נוסף עלה ארצה – אז הייתה זו פולסטאר השוודית. למי שאינו מכיר, בעבר הרחוק פולסטאר היוותה את זרוע הביצועים של וולוו (מעין AMG שוודית), ובהמשך הדרך – כמה שנים אחרי השתלטותה של ג'ילי על חטיבת הרכב הפרטי של וולוו מידי פורד – הפכה פולסטאר לחברת בת משותפת של וולוו וג'ילי עצמן. החברה התמקדה בתחילה בפולסטאר 1 – מכונית פלאג אין מטורפת שייצורה הסתיים לפני כחצי שנה, ואף לא יחידה אחת מהכלי המעניין הזה לא הגיעה ארצה. בהמשך הדרך הוצגה הפולסטאר 2 החשמלית וממש לאחרונה הוצגה גם הפולסטאר 3 – הקרוסאובר החשמלי הראשון של החברה, שמבוסס רובו ככולו על הוולוו EX90 החדש (הוא עצמו מחליף את ספינת הדגל הוותיקה של וולוו – ה-XC90 – בגרסה חשמלית יעודית).
אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
סביר שאף אחד בפולסטאר לא באמת חיכה לתזמון ספציפי כאשר הציגו אמש את הדור העדכני של פולסטאר 2: שנתיים בלבד אחרי הצגתה המקורית ומעבר לעדכוני עיצוב פיזיים, לפולסטאר 2 יש עוד כמה קלפים בשרוול שהופכים את מתיחת הפנים הזאת לקצת יותר משמעותית מ"סתם עדכוני עיצוב קלים", למרות שהעדכון העיצובי ברור ובולט לעין: הפולסטאר 2 הופכת כעת למובדלת אף יותר מהאחיות לבית חברת האם, ואנחנו מתחילים לראות כאן לא מעט אלמנטים עיצוביים שלקוחים מהאחות הגדולה.
הפולסטאר 2 החדשה, שתחל להמכר באופן רשמי בשווקי העולם במהלך שנת 2023, תהיה הראשונה אי פעם בהיצע של פולסטאר להציע הנעה אחורית בלבד: לא "רק" אפשרויות הנעה קדמית או הנעה כפולה, אלא סוף סוף גם הנעה אחורית. בנוסף, הטווח המוצהר של הדגם גדל בכמעט 50 ק"מ, לצד מנוע חזק יותר – 299 כ"ס לעומת 231 כ"ס בדגמים הקיימים. גם זמן התאוצה מ-0 ל-100 שופר ועומד כעת על 5.9 שניות.
גרסת ההנעה כפולה גם היא זוכה למספר עדכונים, כאשר החשוב שבהם הוא יכולת התנהלות עצמאית לחלוטין של זוג המנועים 0 משהו שעל הנייר לא אמור להיות "כזה סיפור" ברכב חשמלי וראינו אותו בפעולה, למשל, בג'נסיס GV60 החשמלית ביתר שאת – אך ההתנהלות החכמה הזאת קיימת בדגמי הנעה כפולה חשמליים רבים. מחיר רמת הכניסה של הפולסטאר 2 בגרסה מתוחת הפנים והמעודכנת למחצה שלה בארה"ב יעמוד על 58 אלף דולרים – עלייה של 9000 דולרים ביחס למחיר הכניסה של הגרסה הנוכחית עם ההנעה הקדמית.
מתי הפוסלטאר 2 מתוחת הפנים תגיע ארצה?
אין בגזרה זו למרבה הצער חדשות מעודדות. עפ"י נתוני משרד התחבורה, בשנת 2022 נמכרו בישראל רק 114 יחידות של הפולסטאר 2, כשהיבואן המקומי מחזיק במספר רכבי הדגמה מתוך הכמות הכוללת. קשה לומר למה מי שהייתה אמורה להיות המתחרה הגדולה של טסלה מודל 3 זכתה למספרי מכירות כל כך נמוכים – במיוחד כשהיא מציעה אספקה מיידית – אבל ניתן לתלות חלק לא קטן מכך בעובדה שמחיר גרסת הבסיס מתחיל מ-254 אלף שקלים לדגם ההנעה הקדמית וללא שום תוספת (אחרי הורדות המחיר, מחיר של טסלה מודל 3 בסיסית עומד על 205 אלף שקלים והיא מציעה הנעה אחורית בראש ובראשונה).
כעת, כאשר פולסטאר מציעה אספקה מיידית לפוסלטאר 2 בישראל וידוע כי ישנו מלאי של כמה מאות רכבים שעומדים בארץ ולא נמכרים, מעניין יהיה לראות את השפעת מתיחת הפנים על מה שקורה כאן: יתכן שהיבואן המקומי ימנע מיבוא של הדגם כל עוד המלאים הקיימים כל כך גדולים, וייתכן שבזכות מתיחת פנים זו – אנחנו נתחיל לראות מבצעים והוזלות על הפולסטאר 2 (כפי שציינו שעלול לקרות בכתבת מה מחכה לנו בשנת 2023 בשוק הרכב החשמלי בישראל), שמטרתם תהיה לדחוף כמה שיותר מהרכב בזמן הנותר עד להגעת הדגם החדש לישראל. ברחבי העולם, הפולסטאר 2 צפויה להתחיל במכירות הדגם כבר בחודשי הקיץ, אך להערכתנו – הדגם יגיע ארצה אך ורק לאחר שהיבואנית המקומית תצליח למכור את חלקו הארי של המלאי הקיים, מלאי שביינתים עומד ללא דורש.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על השקת מתיחת הפנים של הפולסטאר 2? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!