ככל מותגי רכבי העל, לפורשה נוח יותר לדבוק במערכת הינע מבוססת דלקי מאובנים, וככלל היא חוששת לפזול לתחום ההיברידי. הסיבה לכך היא פשוטה, ומבוססת בין השאר על ההיסטוריה של המותגים האלו. בתחום רכבי הביצועים, חלק מחובבי הנהיגה יעדיפו רכבים שצורכים המון המון בנזין – כדי לתחזק מנועים בהספק ענק וביצועים מרשימים (וביננו, גם מתוך דעות קדומות מסוימות). אבל מהקדמה אי אפשר לברוח, לא משנה כמה מהיר הרכב שלכם – ובהתאם למגמה הכלל עולמית, גם פורשה מבינה שעליה להתקדם לטכנולוגיה חשמלית והיברידית.
העולם החשמלי לא זר לפורשה, ויש לה דגמים כמו פורשה טייקאן, פנמרה, מקאן, פורשה קאיין פלאג אין, ורכבי קונספט כמו פורשה מישן X – שנועד להיות הרכב המהיר בהיסטוריה, והוא חשמלי לחלוטין. אפילו כתבנו בעבר על האם זה סופם של רכבי הספורט המסורתיים, ועל כך שבשנת 2021 פורשה טייקאן החשמלית עקפה במכירות את ה-911 מונעת הבנזין.
פורשה 911 מיוצרת מאז 1963 עם מערכת הינע בנזינית שאינה מתקמצנת על הדלק, בלשון המעטה. כעת, ולראשונה אי פעם, תוצע גרסה היברידית לפורשה 911. השינוי הזה הוא חלק מהמגמה הכללית של פורשה לעדכן את דגמיה. אז מה משתנה ב-911 ההיברידית לעומת הגרסה הקודמת?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי או פלאגאין החדש שלכם
מערכת הינע פורשה 911 היברידית
ה-911 ההיברידית תגיע עם הנעה כפולה בהספק שטרם נחשף, לה מנוע בנזין טורבו עם 6 צילינדרים שמספק הנעה לגלגלים האחוריים, ומנוע חשמלי קטן שמניע את הגלגלים הקדמיים. המנוע החשמלי הקטן הוא המערכת ההיברידית שלנו, ובדומה למאריך טווח, הוא נטען בכוחות עצמו ללא צורך בחיבור למטען חיצוני (בניגוד לרכבי פלאגאין או רכבים חשמליים).
מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
עיצוב פורשה 911 היברידית חדשה
אין לנו עדיין של הדגם החדש, אך אתאר לכם את השינויים ברכב. מבחינה עיצובית, השינויים יהיו קטנים אך משמעותיים. הגריל הקדמי יעבור עדכון ויזכה בתעלות איוורור חדשות, שיאפשרו לו לקרר ביעילות רבה יותר את הרדיאטורים והבלמים מלפנים. בנוסף לגריל, גם פנסי המטריקס לד הקדמיים זוכים לעיצוב משופר.
מאחור, הרכב זוכה לפגוש ופנסים מעודכנים, ומבפנים – הוא כנראה יצויד במערכת מדיה חדשה ובעדכוני תוכנה.
מה פורשה מתכננת לנו בעתיד?
כרגע עוד לא נחשפו נתוני ההספק של מערכת ההנעה ההיברידית החדשה, אם כי פורשה צפויה בסופו של דבר להציע את המערכת הזו בגרסאות ביצועים שונות. ולפני שאתם שואלים, החברה אינה מתכננת גרסה חשמלית לחלוטין ל-911 בעתיד הקרוב. בהמשך העשור צפוי לצאת לשוק הדור השמיני של ה-911, ולפניו פורשה גם אמורה להשיק יורש היברידי עם למעלה מ-800 כ"ס ל-GT2 RS האימתנית. מערכת ההינע החדשה פותחה בשילוב עם Rimac – החברה הקרואטית שאחראית לרימאק נבארה (המכונית המהירה בעולם בייצור סדרתי) – שפורשה מחזיקה ב-45% מהבעלות שלה.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי וההיברידי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
מעוניינים לדבר על רכבי פורשה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי