הדור הנוכחי של הטויוטה פריוס ההיברידית הוא הרביעי במספר, והוא דיי וותיק – הדגם רץ בארץ, באירופה, בארה"ב וביפן במספר וריאציות שונות – בינהן גם גרסאת פלאג אין – מ-2015. נכון לכרגע, ידוע כי ב-2022 טויוטה צפויה להציג מתיחת פנים משמעותית לדגם ההיברידי (דגם הפלאג אין לא צפוי לעדכון מקביל), אך שמועות עיקשות מיפן טוענות כי הפריוס הבאה שתוצג, צפויה להיות האחרונה שעושה שימוש במנוע בנזין סטנדרטי.
שמועות אלו מתחברות עם ידיעות רבות שמציפות את הרשת לאחרונה, לפיהן טויוטה מפעילה את מלוא כובד משקלה בארה"ב לצורך האטת המעבר לרכב חשמלי. החברה, אשר מציעה ליין ענף ביותר של רכבים היברידיים במקביל למספר קטן של רכבי פלאג אין, לא רצה במהירות אל עבר התחום החשמלי כמו יצרניות אחרות, אך השמועה הזאת היא עדיין בגדר הפתעה – בארה"ב, טויוטה מוכרת את המיראי היוקרתית – מכונית מנהלים גדולה שמונעת באמצעות תא דלק, עולה הרבה (מאוד), וכמובן – נמכרת רק במקומות בהם יש תשתית סבירה לשימוש בתא דלק. ייתכן שמהלך זה צפוי להעיד על כך שטויוטה שמה את מבטחה דווקא בתחום הרכבים מונעי המימן / תא דלק.
טויוטה הציגה כבר קורולה מונעת תא דלק (בגרסאת ה-5 דלתות שלה) כאב טיפוס שעודנו נמצא בפיתוח, ובהמשך לפסקה הקודמת, החברה שמה את מבטחה כפי הנראה דווקא בתחום זה של הנעת מימן. בהתאם לכך, ייתכן מאוד ובהתאם לשמועות – מתישהו בשנים הקרובות החברה תתחיל לשווק פריוס מונעת מימן, כאשר כרגע – התתייחסות העיקרית היא דווקא לפריוס פלאג אין, אשר תמשיך לעשות שימוש במערכת חשמלית קטנה ונטענת ממקור חיצוני, במקביל למנוע מימן (במקום מנוע הבנזין הנוכחי). לא מן הנמנע שזמן מה מאוחר יותר, בעתיד ולאחר הצגת הפריוס פלאג אין מונעת המימן (אם זה אכן יקרה), תגיע גם פריוס היברידית עם מנוע מימן. השמועות, יש לציין, מדברות בשלב זה על יפן, אך הן משליכות על השיווק של טויוטה בכל רחבי העולם, ועל כן סביר מאוד להניח כי שינויים שנראה בדגמים היפניים יגיעו בצורה כזו או אחרת גם לארה"ב ולאירופה.
המהלך הזה נראה מעט משונה בעיננו, בעיקר בגלל המהירות בה רכבת החשמול של תעשיית הרכב דוהרת. לא כל יצרן מתנפל עלייה באותה הצורה (סקודה למשל, שהודיעה על פיתוח של עוד שני רכבים חשמליים בלבד ב-8 השנים הקרובות), אך היינו משוכנעים שזה דיי ברור כי העולם הולך לשם. היצע של אפשרויות הנעה נוספות הוא מבורך בהחלט, בהתחשב בעובדה שגם מנועי מימן / תא דלק מזהמים משמעותית פחות ממנועי בנזין שגרתיים, אך עושה רושם שטויוטה – אחרי שנים של הצלחה מסחררת במכירות, ועמידה בחזית תחום ההינע האלטרנטיבי – הולכת לכיוונים לא מאוד ברורים.
חושבים על טויוטה פריוס אבל לא בטוחים איזו גרסה תתאים לכם? עיינו במדריך לרכב היברידי ובמדריך לרכב פלאג אין ותוכלו להגיע להחלטה הרבה יותר בקלות!
חושבים כמו טויוטה ומשוכנעים שהעולם יעבור דווקא להנעת מימן ולא להנעה חשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי