נכון להיום, קונצרן PSA – שמכיל בתוכו בין השאר את מותגי פיג'ו, סיטרואן ו-DS היוקרתית, מחזיק באמתחתו פלטפורמה חשמלית אחת של קרוסאוברים קטנים ומכוניות מיני אשר משמשת את הפיג'ו 208 החשמלית, פיג'ו 2008 החשמלית, סיטרואן C4 החשמלית שהגיעה ארצה זה מכבר, DS 3 Crossback E-Tense, אופל מוקה החשמלית (שהושקה לאחרונה בארץ) והאופל קורסה החשמלית הקטנה. בעתיד הלא רחוק, אנחנו צפויים לראות אופל אסטרה חשמלית – וכנראה שעל בסיס זה נראה דגמים משפחתיים "עממיים" חשמליים נוספים, כמו הפיג'ו 308 (שהוצגה לאחרונה בגרסאת פלאג אין וצפויה להגיע ארצה בגרסה זו כבר במהלך 2022).
נכון לכרגע, עושה רושם שלקונצרן PSA אין תוכניות גדולות לפלטפורמה הזו לשנת 2022, ובחברה מודיעים כעת על מהלך במסגרתו הדגמים יקבלו תוספת טווח מסויימת בשנה הקרובה. התוספות מושגות באמצעות הגדלת הטווח השימושי בסוללה, ולא באמצעות שינוי מכאני רחב היקף. המשמעות בשטח: פיג'ו 208 החשמלית תקבל תוספת של 22 קילומטרים, ותאפשר נסיעה של עד 362 קילומטרים בין טעינות, פיג'ו 2008 החשמלית תקבל תוספת של 25 קילומטרים ותאפשר טווח מוצהר של 345 ק"מ בין טעינות, וה-DS 3 Crossback E-Tense היוקרתית תעלה מטווח של 317 ק"מ לטווח של 347 ק"מ – תוספת של 30 ק"מ. במקרה של DS, בחרו בחברה גם להזכיר בהודעה לעיתונות כי כבר ב-2024 כלל הליין של הזרוע היוקרתית של קונצרן PSA יהיה חשמלי לחלוטין.
בהתחשב בכך שלסיטרואן C4 החשמלית ישנו כבר כעת טווח מוצהר של 347 ק"מ, אנחנו ננחש כי היא הייתה הראשונה לקבל את השיפור הנחשף – בעוד שלושת הדגמים האחרים המוצגים כאן בכתבה בעלי וותק רב קצת יותר מהסיטרואן. הדגמים המדוברים יגיעו ארצה במהלך 2022, יחד עם שלל דגמי קונצרן PSA החשמליים או דגמי פלאג אין נוספים שיגיעו לישראל בשנה הבאה, ויעלו את היקף הדגמים החשמליים ודגמי הפלאג אין של לובינסקי למעל ל-20 דגמים שונים.
מבולבלים מהמושגים קוט"ש, קילו וואט, גודל סוללה והספק טעינה? מילון המונחים החשמלי יעשה לכם סדר
מחזיקים את אחד מהרכבים בכתבה? ספרו לנו מה דעתכם עליו בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי