הריינג' רובר הזה נראה לכם מוכר? ובכן, לא בכדי. העיצוב של הדגם החדש דומה לדגם היוצא, אך השינוי העיקרי מתחולל כאן מתחת לפני השטח – השלדה חדשה לחלוטין, ומתוכננת כבר כעת לשאת בתוכה מערכת חשמלית. כרגע, אין שום פרטים לגבי הריינג' רובר החשמלי המסקרן, פרט לעובדה שייתכן והריינג' רובר הזה יהיה מונע במימן, ולא באמצעות סוללה ומנוע חשמלי. טוב לראות שלנד רובר מתחילה להדביק את הפערים בתחום החשמלי – כאשר יצרניות אחרות גם הן מתחילות להתקדם בכיוון, דוגמאת הג'יפ גרנד שירוקי פלאג אין שדיווחנו עליו לאחרונה.

עד שפרטים נוספים יתבררו, אם חשקה נפשיכם בלנד רובר מחושמל בצורה כזו או אחרת, יש לכם זוג גרסאות פלאג אין מתוחות פנים של הריינג' רובר היוקרתי. שתי הגרסאות נבדלות בינהן בעיקר בכיוונון המנוע ובהספק. המנוע, הוא אותו מנוע שישה צילינדרים בגודל 3000 סמ"ק, כאשר גרסה אחת שלו תגיע עם הספק כולל של 410 כוחות סוס, והשנייה עם 510 כוחות סוס, שיאפשרו לה זינוק מהמקום ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות בלבד.

אבל כפי שכבר ניחשתם, העיקר כאן הוא מערכת הפלאג אין. ובכן, אם התרגלנו כבר למערכות פלאג אין קטנות וחמודות, בעלות טווח נסיעה של עשרות קילומטרים בודדים, קצב טעינה איטי והתעלקות על המרחב בתא המטען, הריינג' רובר פלאג אין הולך לכיוון השני, כיאה לרכב יוקרה. הסוללה כאן היא סוללת ענק במונחים של רכבי פלאג אין – 38.4 קוט"ש (ל-LEVC VN5 שנבחן אצלנו לאחרונה ישנה סוללת 31.4 קוט"ש!), שתספק לפי הצהרת לנד רובר טווח מוצהר של כ-100 קילומטרים על חשמל בלבד.

זאת ועוד – קצב הטעינה של הסוללה יעמוד על 7.2 קילו וואט בעמדה ביתית או ציבורית, קצב כמעט כפול ממרבית רכבי הפלאג אין שאנחנו מכירים, ובנוסף – הריינג' רובר פלאג אין ייתמוך גם בטעינה מהירה בקצב של 50 קילו וואט – טעינה שתאפשר מילוי הסוללה באופן מלא בתוך פחות משעה, כאשר טעינה משקע ביתי/ציבורי תמלא את הסוללה בתוך כ-5 שעות, כמקובל במרבית רכבי הפלאג אין כיום. בנוסף, לנד רובר מציינים כי הסוללה בריינג' רובר לא ממוקמת בתחתית תא המטען, כמקובל בקטגוריה, אלא מתחת לרצפת הרכב – כמו אצל הרכבים החשמליים היעודיים – ומהלך זה מאפשר תא מטען שלא נפגע מהמערך החשמלי, עם נפח של 818 ליטרים. להרחבה בנושא גודל סוללה והספקי טעינה – מומלץ לעלעל במילון המונחים החשמלי

העניין העיקרי בריינג' רובר הזה, שגם כאשר יגיע ארצה – לא צפוי להיות זול כלל וכלל, הוא הדרך ההנדסית בה לנד רובר הולכת – סוללה חשמלית שנמצאת לעיתים כברירת מחדל ברכבי תקציב חשמליים עם טווח של 200-300 ק"מ, אשר מוקמה בתחתית תא הנוסעים במקום בתחתית תא המטען, ויכולות טעינה גבוהות בהרבה ממרביתם המוחלטת של רכבי הפלאג אין שאנחנו מכירים. העלות כאן, מן הסתם, תהיה גבוהה מאוד, אך זו כנראה הסנונית הראשונה בדור רכבי פלאג אין עדכני אשר לאט לאט יאפשר טווחים נרחבים יותר, עם הנדסה שתהפוך את הרכב לפונקציונלי יותר ושימושי יותר. הדגם החדש צפוי להמכר כבר מתחילת 2022.
מתלבטים אם רכב פלאג אין הוא הבחירה הנכונה בשבילכם? בקרו במדריך לרכבי פלאג אין!
אהבתם את הריינג' רובר פלאג אין החדש? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
