מחירי הדלק בחודש אפריל הנוכחי שברו שיאים של כמה שנים טובות, ופרט להתעוררות הנרחבת של השוק החשמלי בשנה וחצי האחרונות – ישנו ביקוש גבוה מאוד גם לרכבים היברידיים חסכוניים בדלק. בשנת 2022, היצע הרכבים ההיברידיים הוא כנראה הגבוה ביותר שהיה אי פעם, ואספנו בשבילכם רשימת רכבים היברידיים מומלצים לשנת 2022. חשוב לנו לציין – מדובר ברשימה חלקית של הדגמים שניתן כיום לרכוש בישראל – או דגמים שצפויים להגיע בקרוב, והכתבה הזו אינה תחליף בשום צורה ודרך לנסיעת מבחן ושיעורי בית על הדגמים שמעניינים אתכם!
טויוטה יאריס קרוס הייבריד
המיני המאוד פופולרית של טויוטה "התפתחה" והפכה לקרוסאובר זערורי, שמציע בין השאר גם הנעה היברידית. היאריס בגרסתה "הרגילה" אינה נמכרת כרגע בארץ (יחד עם מספר דגמים אחרים שירדו מהתפריט של טויוטה בישראל כתוצאה מהמשברים הגלובליים בתעשיית הרכב, ביניהם הפריוס והפריוס פלאג אין), והקרסאובר הזערורי הזה מציע מימדים דומים עם ישיבה וסף כניסה גבוה יותר, יחד עם ההינע ההיברידי המפורסם של החברה. זמני האספקה סבירים בהחלט, ומחירה של היאריס קרוס מתחיל מ-137,990 ש"ח לדגמים אלו – אשר משלבים סוללה היברידית יחד עם מנוע 1500 סמ"ק אטמוספרי וגיר רציף.
יונדאי קונה היברידית
הקונה ההיברידית נבחנה אצלנו ממש לאחרונה, והיא מציעה אלטרנטיבה קרוסאוברית חסכונית נוספת בסגמנט רותח זה. מימדיה קומפקטיים, וכמתבססת על ה-i30 – היא מציעה מרווח פנים סביר בהחלט יחד עם פוטנציאל לא רע לחסכון בדלק. היא נמכרת בשלוש רמות גימור, ומחירה מתחיל מ-147,900 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית ביותר. לקונה ההיברידית יתרון ענק בגזרה זו של הינע אלטרנטיבי – ניתן לשלוט במידת הבלימה הרגנטיבית שלה באמצעות מנופים מההגה, פיצ'ר נדיר מאוד בעולם הרכב ההיברידי, ובעל פוטנציאל ענק לחיסכון בדלק.
קיה נירו היברידית
הנירו כפי שאנו מכירים אותה סיימה את חייה, אך הדור החדש שלה נחשף ממש לאחרונה – והיא מציעה מכלולים דומים מאוד לדור היוצא אך עיצוב חדש תחת השפה העיצובית הנהדרת של קיה בשנים האחרונות. הצפי להגעת הנירו ההיברידית החדשה ארצה עומד על סביבות החודשים הקרובים, ואנו מעריכים שמחירה ינוע סביב ה-150-160 אלף שקלים לכשזו תגיע.
יונדאי אלנטרה הייבריד
גם האלנטרה נבחנה אצלנו, והיא שבה ארצה למלא את נעליה המאוד גדולות של היונדאי איוניק "הרגילה" אשר עוזבת אותנו אחרי מספר שנות שיווק מוצלחות מאוד בארץ. היא מציעה עיצוב נהדר, תצורה סדאנית ורמת אבזור גבוהה, יחד עם חסכון גבוה בדלק וגיר 6 מהירויות רובוטי שאנחנו מאוד אוהבים. בניגוד לאחותה הקרוסאוברית – הקונה הייבריד – אין לה אפשרות שליטה בבלימה רגנטיבית, אך היא כן מציעה אפשרות בחירה בין מצב נסיעה היברידי למצב חשמלי בלבד. מחירה מתחיל מ-147,900 ש"ח.
טויוטה C-HR
קצת מעל ליאריס קרוס ישנו ה-C-HR הוותיק, הוא קרוסאובר מעט גדול יותר במימדיו, ועם הינע היברידי מעט עוצמתי יותר – במקום מנוע ה-1500 סמ"ק שישנו ביאריס קרוס, כאן ישנו מנוע 1800 סמ"ק שאנחנו מכירים גם מדגמים אחרים של החברה. ה-C-HR היא אחת המכוניות הכי פופולריות של טויוטה בשנים האחרונות, ומחירה מתחיל מ-153,000 ש"ח.
טויוטה קורולה
מי לא מכיר את הקורולה? הדור האחרון של הדגם הגיע ארצה גם עם אפשרות להינע היברידי, והיא אחת הפופולריות בגזרתה אם לא הפופולרית ביותר. היא מוצעת במספר רמות גימור ובשתי אפשרויות מרכב (סדאן וסטיישן), ומחירה מתחיל מ-147,900 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית בדגם הסדאן. גם בציי הרכב היא מככבת בשנים האחרונות, אך צרות האספקה בשוק הגלובלי האטו קצת את קצב המכירות שלה.
יונדאי סונטה הייבריד
אחרי עדכון נרחב שעברה, הסונטה הייבריד היא אחת ההיברידיות היפות ביותר בשוק. רכב המנהלים הגדול הזה מציע מנוע בנזין בנפח 2000 סמ"ק יחד עם מערכת היברידית, ומחירו מתחיל מ-198,900 ש"ח. כמה מאות כאלו נמכרו ברבעון הראשון של 2022 ועושה רושם שהיא מתמקמת בקרב הציבור כדגם המנהלים המעניין והאטרקטיבי של יונדאי.
טויוטה ראב 4 הייבריד
הקרוסאובר הגדול והפופולרי של טויוטה מוצע בארץ בלא פחות מ-5 רמות גימור שונות בגרסתו ההיברידית. מחירו מתחיל מ-189,000 ש"ח ומתחת למכסה המנוע, יחד עם המערכת ההיברידית, שוכן מנוע 2500 סמ"ק אטמוספרי. החיסכון בדלק כאן אינו נמצא בדיוק בראש מעייני המהנדסים שעבדו על הרכב, אך ביחס לסגמנט ולמימדי המנוע – הוא מספק מספרי צריכת דלק סבירים, וזוכה לפופולריות רבה מאוד בסגמנט שלו.
ומה צפוי להגיע?
יונדאי טוסון הייבריד
בהשקת האלנטרה הייבריד בסוף 2021 התבשרנו כי ביונדאי עובדים כל על יבוא של היונדאי טוסון הייבריד, שנמכר באופן ספורדי בכמויות זעומות ביבוא מקביל עד כה. הוא הושק עוד בסוף 2020 והיה צריך להגיע ארצה לפני זמן מה אך הגעתו נדחתה עקב משבר השבבים והקורונה. הוא צפוי להגיע ארצה במהלך החודשים הקרובים, וכרגיל – המחיר מפורסם רק במעמד ההשקה, אך נעריך כי עלותה של הגרסה ההיברידית תנוע סביב ה-170-180 אלף שקלים. לטוסון ישנה גם גרסת פלאג אין, שלצערנו לא צפויה להגיע ארצה עקב עלויות גבוהות מאוד.
טויוטה קורולה קרוס הייבריד
כחלק מהתכנון של טויוטה להשיג דגמי קרוסאובר לכל אחד מהדגמים בליין שלה החל מהאייגו הזערורית, גם הקורולה קיבלה השנה גרסת קרוסאובר משלה. הדגם זוכה להמון התעניינות ברחבי העולם, וגרסתו ההיברידית צפויה להגיע ארצה מאוד בקרוב – ייתכן שכמחליפה ל-C-HR. בשלב זה בטויוטה שומרים על עמימות, וגם כאן – אנו נאלצים להעריך בזהירות את המחיר הצפוי, ולהערכתנו הוא יעמוד על אזור ה-170 אלף שקלים.
קיה ספורטאז' הייבריד
הדור החדש של הספורטאז' הוצג השנה והגיע ארצה ממש לאחרונה, והיבואנית גם הצהירה כי דגמי ההייבריד והפלאג אין שלו יגיעו ארצה גם הם. דגמים אלו צפויים להגיע בהמשך השנה לשוק, ואנו מאמינים שהקיה ספורטאז' ההיברידי החדש יעלה כ-190 אלף שקלים פלוס מינוס, ונקווה שבניגוד לקיה EV6 – השקתו תתבצע בישראל כמתוכנן.
פלאג מג גם בטלגרם
מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על הדגמים לעיל? יש לכם תוספות / השגות / הערות? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!