מעל ל-400 קמ"ש: רימאק נבארה הופכת לחשמלית המהירה ביותר בעולם ביצור סדרתי

רימאק נבארה, מכונית העל החשמלית הקרואטית, שברה את שיא המהירות לרכב חשמלי בייצור סדרתי באמצעות הספק של כמעט 2000 כ"ס ומהירות של מעל ל-400 קמ"ש
רכב חשמלי בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

לפני מעל שנה, בתחילת דרכו של המגזין, העלנו כתבה מפורטת על רימאק נבארה. רימאק עצמה היא יצרנית מכוניות על שהוקמה ע"י מאט רימאק, ובסיסה בקרואטיה. הרבה מים עברו בנהר של רימאק, וכיום לפורשה יש אפילו אחוזי בעלות אצל יצרנית רכבי העל המטורפים האלו. כדאי גם שנציין שהדגם היחיד (כרגע) של רימאק – נבארה (סופה בקרואטית) – הוא רכב חשמלי לחלוטין.

רימאק נבארה
(מקור: אתר רימאק העולמי)

הרימאק נבארה מיוצרת בכמויות זערוריות (אלפי רכבים בודדים בלבד צפויים להמסר ללקוחות לאורך חיי הדגם), והיא ידועה כמכונית העל החשמלית הכי מטורפת כיום בייצור סדרתי. עד כמה היא "מכונית על"? ובכן, הרכב האחרון שנבחן אצלנו כאן – BMW iX – מגיע בתצורה של זוג מנועים חשמליים והספק של מעל ל-300 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ומשקל עצמי של כ-2.5 טונות; הרימאק נבארה מגיעה עם ארבעה מנועים חשמליים (אחד לכל גלגל), הספק של כמעט 2,000 כוחות סוס, משקל עצמי של 2150 קילוגרמים, ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 1.85 שניות בלבד. 

רימאק נבארה
(מקור: אתר רימאק העולמי)

אם המספרים הפסיכיים האלו גורמים לכם סחרחורת, כדאי שתשבו: כעת, הרימאק נבארה היא באופן רשמי המכונית החשמלית המהירה ביותר בעולם בייצור סדרתי. לפני שנסביר, נציין כי מחזיקת השיא הקודם היא טסלה מודל S, שהגיעה למהירות מקסימלית של 348 קמ"ש, ובמקביל נאמר כי במידה ואתם מתכננים לרכוש רימאק נבארה חדשה מהחברה – אתם צריכים לדעת שבמצבה "הסדרתי", היא מוגבלת ל-352 קמ"ש בלבד.

רימאק נבארה
(מקור: אתר רימאק העולמי)

את שבירת השיא הזו ביצעה הרימאק נבארה בפפנבורג שבגרמניה – בתוך מסלול מירוצים שמשמש בין השאר לבדיקות של יצרני רכב, לאורך רצועה ישרה לחלוטין בת 4 קילומטרים. צוות מיוחד של מהנדסי היצרנית ביצע התאמות ברכב ששבר את השיא בכדי לאפשר לו הגעה למהירות שוברת השיא – שנקבעה על 412 קילומטרים לשעה – הם כמעט 7 ק"מ בדקה, או כמעט 115 מטרים בשניה. 

רימאק נבארה
(מקור: אתר רימאק העולמי)

412 הקמ"ש אליהם הגיעה הרימאק נבארה הופכים אותה באופן רשמי לרכב המהיר ביותר בייצור סדרתי שמונע בחשמל, ומראה לנו שהפער בין רכבי על חשמליים לרכבי על מונעי בנזין דמיוני ברובו, ואם כבר – לרכבי העל החשמליים יש ייתרון בדמות ריבוי מנועים שמאפשר הספק גבוה משמעותית על משקלים לא גבוהים להחריד. דבר אחד לגביו אנחנו תוהים עד עכשיו ולא בטוח אם נקבל לגביו תשובה אי פעם: כאשר רכבי על מונעי בנזין שוברים שיאי מהירות, אנו שומעים כי מיכל הדלק (שהיה מלא בתחילת שבירת השיא) החזיק מעמד 10-15 דקות לפני שהתרוקן לגמרי, ועל כן – היינו מאוד שמחים לדעת כמה אחוזי סוללה נותרו לרימאק נבארה בגמר שבירת השיא…

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על ההישג של הרימאק נבארה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

רימאק נבארה
(מקור: אתר רימאק העולמי)