מעבר לחיסכון בדלק בהשוואה לרכב בנזין, בעלי רכבים היברידיים ורכבי פלאג אין נהנו במשך לא מעט שנים משקט נפשי, במידת מה, גם בהקשר אחר – רכבים היברידיים לא נחשבו כגניבים כתוצאה ממגוון רחב של סיבות, ובעליהם לא תמיד חויבו במערכות איתור למינהן והתקנות נוספות שנועדו להקשות את החיים על גנבי רכב, במידה ואלו בחרו בכל זאת ללכת על רכב היברידי.
כבכול שנה בשנים האחרונות, מי שמככב בראש טבלאות הגניבה – מבחינת סגמנט – הוא סגמנט הקרוסאוברים הפופולרי עד מאוד, כאשר שם – 47% מסך ניסיונות הגניבה עליהם מדווחים בחברת פוינטר, הם ניסיונות גניבה של קרוסאוברים – מספר שבפני עצמו מהווה עלייה של 15% בהשוואה לאותו הרבעון בשנת 2021. חלק מההסבר לכך, נעוץ כנראה בעובדה כי באותה התקופה אשתקד – חלק ניכר מהרבעון עבר עלינו בסגר השלישי של תקופת הקורונה.
אך נתון נוסף שפורסם בדו"ח של פוינטר רלוונטי לגבינו ועוסק ברכב היברידי: בחברה מדווחים כי למרות שעד לאחרונה רכב היברידי לא ממש עניין את חוליות גנבי הרכבים – הם מזהים זינוק של לא פחות מ-5% בניסיונות הגניבה של רכבים מסגמנט זה. בפוינטר לא פרטו בהודעה לעיתונות האם מדובר ברכבים היברידיים או ברכבי פלאג אין – אך אנו משערים כי ההתייחסות היא ספציפית לסגמנט ההיברידי כפי שאנו מכירים מרכבים כמו טויוטה פריוס ולא לדגמי פלאג אין.
שיטות הגניבה רבות ומגוונות וחוליות גנבי הרכב הולכות ומשתכללות ככל שטכנולוגיית הרכבים משתכללת, והרכבים הנגנבים עושים את דרכם במרבית המקרים לרמאללה וג'נין – אשר עברו את טול כרם וקלקיליה כנקודות החמות להגעתם של הרכבים הגנובים באזורים שמעבר לקו הירוק. העיר בה התקיימה כמות ניסיונות הגניבה הגדולה ביותר היא מודיעין – שם גניבת רכב ונסיעה איתו אל מעבר לשטחי הקו הירוק יכולה לארוך דקות.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
שינוי רגעי או מגמה חדשה של עליית היקפי הגניבות להיברידיות? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי