העובדה שהנעה חשמלית הולכת ומשתלטת על עולם הרכב לא חדשה כלל, ובזמן שהיצרניות העממיות נמצאות כבר במה שנראה כמו שיאו של תהליך חימוש – יש יצרניות שרק עושות את הצעדים הראשונים אל עולם זה. ניתן למנות בגזרה זו יצרניות של רכבי על אקזוטיים למינהן, שמנסות ככל יכולתן לדחות את "הגזירה" החשמלית, וגם יצרניות של רכבי פאר – דוגמת רולס רוייס.
למרות שאינה מיובאת ארצה באופן סדיר, כנראה שאין חובב רכב בישראל שאינו מכיר את מותג הפאר הבריטי, שנמצא בסוג של ספירה משלו עם דגמים אולטרה יוקרתיים, שימוש נרחב בחלקים שבנויים בעבודת יד וחומרים סופר אקזוטיים לצד מרחב פנים אדיר ורמת פאר שניתן לדמיין (או לרכוש, אם יש לכם כמה מאות אלפי דולרים + משלוח + מס).
אבל גם ברולס רויס יודעים שאין מנוס מהמעבר להנעה חשמלית, ולכן הציגו לפני מספר חודשים בטיזרים את הרולס רויס ספקטר. אז, הרכב היה מכוסה במדבקות הסוואה למינהן, אבל כפי שניתן לראות מהתמונות פה בכתבה לצד הוידאו – מדובר במכונית פאר נוספת של רולס רויס שבהחלט אין לטעות בעיצובה. למעשה, אם לא היינו יודעים בוודאות שמדובר בדגם החשמלי הראשון של רולס רויס – כנראה שלא היינו אפילו חושדים בכך.
באופן מפתיע, הרולס רויס ספקטר אינה חשמלית יעודית לחלוטין שפותחה ככזו – היא עושה שימוש בפלטפורמה של הרולס רויס פנטום, אבל כנראה שאם תנהגו באחת כזאת, לא באמת תשימו לב לעובדה שמדובר בדגם שעושה שימוש בפלטפורמה משותפת. למרבה הצער, ברולס רויס לא חשפו בשלב זה פרטים רבים לגבי המפרט הטכני, אך כן ציינו כי הרולס רויס ספקטר תגיע עם טווח מוצהר של כ-520 קילומטרים.
להרחבה בנושא סוגי הפלטפורמות לרכב חשמלי – מומלץ לעיין במדריך "מה עדיף – רכב חשמלי מפלטפורמה יעודית או משותפת?"
אנחנו יכולים לשער כי בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב פאר ששוקל סביב ה-3 טונות (ומאיץ לטענת רולס רויס מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך בסך הכל 4.4 שניות), שהסוללה כאן תהיה מאוד מאוד גדולה (אולי בכיוון של גדלי הסוללה שראינו בפולסטאר 3 החדשה ואף מעבר). כנראה שגם מערך הטעינה יהיה תואם ליצרן ולגודל הזה – ויתכן שרולס רויס תציע אפשרות של טעינת 22 קילו וואט מעמדה ביתית לצד טעינה מהירה בקצה היותר גבוה של הסקאלה – 250 קילו וואט ואולי צפונה מכך.
להחרבה בנוגע לגודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
בגזרת האבזור, ובדומה לדגמי רולס רויס אחרים, גם הספקטר תאובזר ברשימה אין סופית של אפשרויות מובנות או אפשרויות בחירה, בינהן ניתן למנות בולמי אוויר אדפטיביים אקטיביים בהם החברה מפורסמת בכל רכביה, לצד דלתות ה-Suicide המפורסמות, שימוש כאמור בחומרים אקזוטיים, עור מהסוג היוקרתי ביותר, קירור ועיסוי במושבים לצד חימום במושבים ובהגה ועוד שלל אפשרויות בלתי נגמר. ראשוני הרכבים צפויים לעלות על הכבישים בסוף שנת 2023, ומחירם צפוי לנוע באזור של 450 אלף דולרים. הספקטר תהיה החשמלית הראשונה של רולס רויס שתכנס ליצור סדרתי ומכירות, אך בחברה הודיעו כי הם מתכננים להפוך את כלל הליין לחשמלי לחלוטין עד שנת 2030.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הרולס רויס ספקטר החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!