בניגוד לעולם הרכב החשמלי הפרטי, שחווה צמיחה מהירה במיוחד ברחבי אירופה בכלל ובארץ בפרט, תחום הרכב הכבד עודנו מדשדש מאחור. מיעוט יצרנים, לצד רגולציה מקלה יחסית במעבר מדלק מאובנים להנעה באמצעות אנרגיה מתחדשת, לצד עלויות גבוהות במיוחד – הופך את המעבר הזה לאיטי משמעותית בהשוואה לתחומי הינע אחרים.
למרות זאת, הטפטוף בכיוון זה ממשיך – ובעוד חברות כמו וולוו שולטות אומנם בשוק המשאיות החשמליות באירופה, יצרניות נוספות מצטרפות לאט לאט עם דגמים נוספים לשינוי האיטי אך יציב זה. בין החברות האלו ניתן למנות כעת את סקניה, יצרנית המשאיות השוודית שמוכרת בעולם היטב גם בתחום ההובלה הכבדה בישראל.
סקניה שחררה בימים אלו את ה-45R – משאית חשמלית חדשה, שתמכר כראש גורר או כמשאית אחודה, למרחקים בינוניים וארוכים. ה-45R תגיע עם חבילת סוללת בגודל כולל של 624 קוט"ש, ותאפשר – בהתאם לשימוש ולאופן הנהיגה – טווחים של עד 350 קילומטרים, זאת כמובן בהתאם לסוג המשאית (ראש גורר או מרכב אחוד) וסוג המרכב של אלו אשר ימכרו כמרכבים אחודים.
הקושי במרחקים אלו ידוע ומוכר ליצרניות הרכב הכבד, ועל כן הן מיישמות במשאיות יכולות טעינה מהירות במיוחד. כך למשל, ה-45R תגיע עם יכולות טעינה מהירה בקצב של 375 קילו וואט, ולטענת סקניה – ניתן יהיה לטעון את המשאית במלואה בתוך כ-90 דקות, פרק זמן הנדרש במדינות אירופה כזמן מנוחה לנהג משאית על כל 8 שעות נהיגה. המנוע החשמלי בדגם זה יגיע בהספק של 530 כוחות סוס ותצורת ראש הגורר תאפשר נשיאת משקל כולל מקסימלית של 63 טונות.
זהו לא הדגם החשמלי הראשון של סקניה בגזרה זו, אך זו המשאית הראשונה שעושה רושם שיש ליצרנית עניין רב לדחוף קדימה. כרגיל בתחום זה, מחירי המשאית לא נמסרו בהודעות לעיתונות וניתן לשער כי כמקובל בסמגנט, הם יהיו גבוהים פי כמה לעומת משאיות דיזל מקבילות, ויעשו את דרכן לישראל בעוד זמן לא מבוטל. למרות זאת, משמח לראות גם את סקניה מיישרת קו עם המתרחש בשוק זה ומתקדמת אל עבר עתיד חשמלי.
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!
מה דעתכם על הג'נסיס GV60 החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי