כמו מותחן אימה, הלחץ של מיליוני הורים בישראל נמשך ונמשך ונמשך עד לשניה האחרונה האפשרית בכל הנוגע לאם כן תהיה שביתה או לא תהיה שביתה, אם הלימודים יתחילו בראשון לספטמבר או לא. הילדים, תודה לאל, הלכו לבית הספר כמתוכנן – אבל בעולם הרכב החשמלי, יש כמה "ילדים" נוספים שצריכים ללמוד דבר או שניים, ויפה שעה אחת קודם. לכבוד התאריך הנחשק, הכנו לכם רשימה קצרה של חמישה דברים שמי שסביבנו צריך ללמוד על רכב חשמלי.
1. יצרנים סינים: מתי תלמדו לשים נורה קטנה בשקע הטעינה?!
בחנו לא מעט יצרנים סיניים במסגרת מבחני הרכב במגזין פלאג מג, ובכל פעם אנחנו נתקלים באותו סיפור: לא משנה אם זה סקייוול ET5, ג'ילי ג'יאומטרי C, מקסוס אי-יוניק 6 או אפילו ה-MG EHS פלאג אין: את הסינים כנראה לא לימדו שכשמפתחים רכב חשמלי – שמים נורה קטנה בשקע הטעינה! אפילו בטויוטה פריוס פלאג אין שלנו, רכב אולטרה מיושן מבחינה טכנולוגית, יש נורה. אז לא ברכב חשמלי סיני חדש מהמפעל?!
2. הישראלי המכוער: מתי תלמד להפסיק להיות מכוער?!
אנחנו דנים המון בכל נושא חסימת עמדות הטעינה על ידי רכבי בנזין, או חמור מכך – על ידי רכבים חשמליים שמשתמשים בעמדת הטעינה כחנייה פרטית ואפילו לא טורחים לטעון את רכבם, תוך זלזול מוחלט ואפס התחשבות בבעלי חשמליות אחרות. אומנם משרד התחבורה טען שהנושא נמצא בטיפול, אבל ביינתים – בעלי רכב חשמלי רבים בכל זאת אוכלים לקרדות בגלל חוסר התחשבות והתנהגות מכוערת של נהגים אחרים – עם או בלי רכב חשמלי. מה שמביא אותנו לסעיף הבא…
3. ממשלת ישראל ומשרדי הממשלה: מתי תלמדו שבשביל לקדם תחום מסויים, צריך שיד ימין תדע מה יד שמאל עושה?!
משרדי ממשלה יקרים: בכדי לקדם את תחום הרכב החשמלי, צריך שתעבדו ביחד. זה לא עובד אחרת, ולא רק שזה לא עובד אחרת – זה נראה פשוט מביך. כמה מביך? מביך בערך כמו זה שבעל רכב חשמלי מגיע לעמדת טעינה, שחסומה על ידי רכב בנזין, כאשר על העמדה עצמה ישנה מדבקה פיזית עלייה רשום "הוקם בתמיכת משרד האנרגיה". משרד התחבורה, כאמור, מתמהמה עם אפשרות הפתרון, המשטרה והמועצות המקומיות אובדי עצות, ולבסוף – אנחנו נשארים מצד אחד עם כבל הטעינה ביד ו-2% סוללה בחשמלית שהמדינה מצד אחד כל כך רצתה שנקנה ומהצד השני עם המון עצבים ותהיות לגבי איך ייתכן שכספי המיסים שלנו נשפכים במיליונים על התנהלות כל כך לא יעילה. וזה עוד לפני שהזכרנו את עליות המס המתוכננות לרכב חשמלי בתחילת 2023… אותו רכב חשמלי שהמדינה מאוד רוצה שנעבור אליו.
4. אנטי-חשמליסטים: מתי תלמדו שהעתיד נמצא בחשמל?!
רכב חשמלי הוא נושא טעון ואמוציונלי, כמו הרבה נושאים אחרים. וכמו בכל נושא טעון ואמוציונלי, בסופו של דבר – יש מי שמנסה לקלקל את החגיגה. טענות על כך שרכב חשמלי מזהם יותר כבר מתהליך הייצור שלו בהשוואה לרכב בנזין, שתהליך הפקת החשמל מזהם פי כמה מתהליך הפקת דלקים פוסיליים, ואף טענות על כך ש"לרכב חשמלי אין נשמה" או ש"רכב חשמלי זו רק אופנה חולפת" הן טענות שנשמעות חדשות לבקרים, ולכל אותם אנטי-חשמליסטים יש לנו דבר אחד לומר: תלמדו קצת, תראו נתונים, תקראו לעומק, ותפסיקו לצטט כתבות מחורטטות מכל מיני בלוגים עם אג'נדה אנטי חשמלית מובהקת. העתיד נמצא בחשמל, ולא משנה איך מסובבים את זה – זה פחות מזהם מרכבי בנזין. בונוס: לקרוא לסירחון של האגזוז, ויברציות של המנוע, שארי שמן בחניה ורעשים מעצבנים שמטרטרים במוח בזמן נסיעה "נשמה", זה בדיוק כמו להגיד שהבית שלי "נרגע קצת" כאשר אחד מהקירות שלו נפל וכדאי לי להזמין במהרה את מהנדס העירייה.
5. יזמים וממציאים למינהם: מתי תלמדו שאתם צריכים לתת גז על פיתוחים בתחום הרכב החשמלי?!
אחד העניינים שגורמים להשהיית המעבר לרכב חשמלי למתעניינים רבים הוא נושא הטעינה בין השאר, או נושא הטווח. לא מעט אנשים מוותרים על המעבר לרכב חשמלי בגלל שמבחינתם כל זמן טעינה שארוך יותר מזמן תדלוק הוא בזבוז זמן, או שהם צריכים טווחים גבוהים יותר מהמוצע היום מאלף ואחת סיבות. יזמים, מפתחים, פרופסורים, ואנשי עסקים יקרים: מה קורה עם להתקדם עם הסיפור הזה? רק סטורדוט פה נמצאת במירוץ בעצמה?!
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הרשימה? יש עוד מישהו שחשבתם להוסיף? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג