בשנת 2020 הסקודה אניאק הושק ברחבי אירופה, כאלטרנטיבה המעט עממית יותר לפולקסווגן ID.4 החשמלית – עם שימוש בפלטפורמה זהה. לארץ הגיעו בטפטופים דגמי הסקודה אניאק בגרסת ה-60 קוט"ש ביבוא מקביל לאורך 2020 ו-2021, אך בסוף השנה הקודמת האניאק הושקה בישראל באופן רשמי ע"י צ'מפיון מוטורס, בגרסת ה-80 קוט"ש שלה, כאשר המסירות לראשוני הלקוחות החלו בחודש הנוכחי – פברואר 2022.
תחילת היבוא של הדגם באופן רשמי, במחיר התחלתי אטרקטיבי של כ-190 אלף שקלים (לעומת מעל ל-250 אלף שקלים ביבוא מקביל לגרסאת סוללה קטנה יותר) יצרה באזז נרחב סביב הסקודה אניאק החשמלית, ובצ'מפיון הבטיחו גם בעת ההשקה כי הרכבים אשר יגיעו ארצה יצוידו במערכת טעינה מהירה שתתמוך בקצב טעינה מקסימלי של 175 קילו וואט (לעומת 125 קילו וואט ברכבי המבחן שהגיעו ארצה, רכבי היבוא המקביל, וברכבים שנמכרו באירופה עד לתחילת 2022).
משבר השבבים אומנם לא נרגע עדיין והמסירות מתנהלות בעצלתיים כתוצאה מכך, אך בסקודה העסקים ממשיכים כרגיל, ובחברה מודיעים כי הם משחררים עדכון תוכנה חדש לדגמי האניאק. העדכון רלוונטי לכל דגמי האניאק שנעים על הכבישים עד היום, והוא יתאפשר באמצעות ביקור במוסך החל מאמצע 2022 ללא עלות ברחבי אירופה. במקרה של הסקודה אניאק קופה – שהושקה ממש לאחרונה – ודגמי האניאק שיורדים מפסי הייצור החל מחודש מרץ, הרכבים יגיעו כבר עם עדכון התוכנה העדכני ביותר ובמקרים אלו לא יהיה צורך לגשת למוסך לצורך העדכון.
בהודעה לעיתונות שפרסמו בסקודה, נכתב כי העדכון יכיל מצב תחזוקת סוללה חדש, אשר במסגרתו טעינת הסוללה תוגבל מראש ל-80% ותתבצע בקצב שיאפשר לשמור על חיי הסוללה לאורך זמן, בהתאם להחלטת מחשב הרכב באותו הרגע. מצב זה כמובן ניתן לבחירה, ולא מהווה ברירת מחדל, וניתן יהיה לכבותו בכל רגע נתון להחלטת המשתמש.
גם הטווח של האניאק עלה במקצת תודות לעדכון: דגמי ה-60 קוט"ש (שהגיעו ארצה ביבוא מקביל, כאמור) יזכו לטווח של מוצהר של 416 ק"מ, בעוד דגמי ה-80 קוט"ש שנמכרים ביבוא רשמי יקבלו גם הם תוספת קטנה שתביא אותם לטווח מוצהר של כ-544 ק"מ. גם דגמי ההנעה הכפולה של האניאק, שבשלב זה אינם מגיעים ארצה, קיבלו תוספת קטנה לטווח – וזה יעמוד על 520 ק"מ.
גם יכולות הטעינה המהירה של הדגם זוכות לעדכון – דגמי ה-60 קוט"ש יוכלו לבצע טעינה מהירה בקצב של 120 קילו וואט, בעוד האניאק עם סוללת ה-80 קוט"ש שעלו על הכבישים עד כה יעלו מ-120 קילו וואט ל-135. בהמשך להשקת הדגם בישראל – ייתכן שחלק ספציפי זה של העדכון יהיה רלוונטי רק לדגמים שהגיעו ביבוא מקביל, היות ומלכתחילה בצ'מפיון מוטורס הודיעו בזמן ההשקה כי כל הדגמים אשר יימכרו בארץ יגיעו עם יכולות טעינה מהירה של 175 קילו וואט. עניין נוסף שראוי לציון הוא שבסקודה ציידו את כלל הרכבים ביכולות טעינה גבוהות יותר מאלו אשר התאפשרו בעת ההשקה, ובחברה למדו את הנושא וחקרו אותו במשך שנה וחצי בה הדגם נמכר – ורק אז החלו לעדכן ולהעלות את קצבי הטעינה ברכבים.
להרחבה בנושא קצבי טעינה, גדלי סוללה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
יחד עם כל האמור לעיל, עדכון התוכנה מכיל מספר שינויים ותוספות קוסמטיות בתפריטי המולטימדיה, התצוגה העילית HUD, לוח השעונים הדיגיטלי והתצוגה של מצלמת הרוורס. כרגע, מוקדם לומר האם דגמי האניאק אשר עולים על הכבישים בימים אלו בישראל יזדקקו לעדכון (הסקודה אניאק קופה, שתיובא ארצה בסוף השנה, תגיע – בהתאם להודעה לעיתונות – עם עדכון התוכנה המדובר כבר מהמפעל) – אך אנו נעדכן אם וכאשר יהיה מידע רלוונטי בנושא לבעלי הרכבים. אנו שמחים לראות שבקונצרן פולקסווגן בוחרים לעדכן את דגמי החברה בצורה זו, ולמעשה – העדכון המדובר הוא השני עליו אנחנו מדווחים (אחרי עדכון תוכנה לדגמי ה-eTron של 2019-2020 אשר שוחרר אי אז בסוף אוקטובר 2021).
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על עדכון התוכנה לסקודה אניאק? חושבים שהעדכונים הבאים יאפשרו טווח נרחב אף יותר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי