קונצרן פולקסווגן הוא בין יצרניות הרכב שלקחו את נושא המעבר לרכב חשמלי עוד בתחילתו כעניין שיש "לפקח" עליו ולקחת בו חלק. דוגמאות יש מאות – ובינהן ניתן למנות למשל את הפולקסווגן XL1 – רכב פלאג אין דיזל אולטרה חסכוני שנמכר בכמות מועטת יחסית של יחידות ובמחיר אסטרונומי, או את משפחת ה-ID החשמלית – בה מככבות ה-ID4 וה-ID5, (צ'מפיון מוטורס צפויה לייבא את ה-ID4 ארצה עוד השנה), וישנו אף ה-ID BUZZ – כנראה המסחרית-האופנתית-הראשונה בהיסטוריה, שבחלוף מספר שעות ממועד פתיחת האפשרות להזמנה של כזו כבר נמכרה בלא פחות מ-10,000 יחידות. ה-ID5 וה-ID BUZZ, אגב, אמורות לנחות בישראל לקראת סוף שנת 2023.
פולקסווגן עצמה כמובן לא היחידה שעוסקת במרץ בתחום החשמלי: כל אחת ואחת מהחברות בקונצרן עובדת קשה בכדי להביא תוצאות בעולם החשמלי: קופרה בורן, סקודה אניאק שהושקה בארץ בסוף 2021 והסקודה אניאק קופה שאמורה גם היא להגיע ארצה בסוף השנה הנוכחית. לצד האניאק שזוכה לעדת מעריצים לא קטנה בישראל, ישנה כעת אחות חדשה במשפחת החשמליות של סקודה – זוהי מכונית הקונספט VISION 7S.
הכוונות של סקודה בפרט (ושל כלל קונצרן פולקסווגן) ידועות כבר מזמן, וכמו מרבית היצרניות "המסורתיות" גם זו מתכננת לעבור חשמליזציה מוחלטת בתוך כמה שנים. אחרי האניאק והאניאק קופה, כעת מציגים בסקודה את השלב הבא, לפחות מבחינה קונספטואלית, והאמת שזה נראה לא רע. ה-VISION 7S, בתור התחלה, אמור להיות קרוסאובר שבעה מקומות חשמלי לחלוטין, וזה – כמובן – משמח אותנו מאוד, כי פרט למקסוס אי-יוניק 5 – אין כיום בכל רחבי אירופה שום אופציה לרכב שבעה מקומות חשמלי בגזרות העממיות.
דגם הקונספט הזה הוא הראשון כיום להכנס לשפה העיצובית החדשה של סקודה (שככה על הדרך גם השיקה לוגו מעודכן שנמצא בתחתית הכתבה), ועל פי המראה הוא בהחלט נראה כמו אבולוציה ראויה לדגמי החברה, ולנו אישית הוא נראה כמו קודיאק שנשלח אלינו מהעתיד. בתוך הרכב, אין פיסה אחת של עור בעלי חיים, ולמעשה – ה-VISION 7S מדיפון הגג ועד תחתית תא הנוסעים עשוי כל כולו חומרים ממוחזרים מסוגים שונים ומשונים. תא הנוסעים בכלליותו מנימליסטי, כנהוג בסקודה, והוא – כאמור – מכיל שבעה מקומות ישיבה.
דגם הקונספט מחביא מתחת לרצפה סוללה גדולה יחסית של 89 קוט"ש, שצפויה לספק – לפחות לפי ההצהרה הנוכחית – טווח של כ-600 קילומטרים. אנחנו מאמינים שהדגם בהחלט ירד לייצור בשלב כזה או אחרת, וכשזה יקרה – לדעתנו הדגם הזה עלול בהחלט לטרוף את הקלפים בשוק החשמליות העממיות בעלות שבעת המקומות – ואולי אפילו בארץ.
להחרבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
בשלב זה לא ידוע אם ומתי הסקודה VISION 7S תכנס לשלבי ההפיכה לדגם סדרתי ולייצור בפועל – וכנגזרת מכך, מתי היא עלולה לעשות את דרכה לארץ. פרקי הזמן במצבים כאלו אורכים בדרך כלל כשנה עד שנתיים במסגרתן היצרן ממשיך בהכנות לייצור הרכב, הכרזה על השקה עולמית ומועד ייצור, ולאחר מכן מספר חודשים נוספים עד שיגיע ארצה – כך שאל תפתחו תקוות להכנס כבר מחר לאולם התצוגה המקומי של סקודה ולשריין לכם יחידה אחת…
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הסקודה VISION 7S קונספט? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג