מבחן רכב: הקרוסאובר החשמלי סקייוול XR86 פרו

סקייוול XR86 פרו כוללת את גרסת הסוללה הגדולה יותר שמציעה טווח נסיעה משופר, עיצוב מחודש לחזית הרכב, עדכון של מערכת המולטימדיה, תוספת מערכות בטיחות חדשות ועוד. איך כל זה משפיע על חוויית הנהיגה והנוחות? יצאתי לבדוק
מבחן Skywell ET5 XR86 Pro – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

לפני שנדבר על הרכב, נתחיל בסקירה היסטורית קצרה. בעלת הבית של סקייוול היא ענקית האלקטרוניקה הסינית "Skyworth", הנחשבת לאחת מיצרניות מסכי הטלוויזיה הגדולות בעולם. הדגם הראשון של חטיבת הרכב של החברה הזאת הוא סקייוול ET5, שהושק בשנת 2020 – ולקראת סוף 2021 המותג הגיע לישראל.

מאז הגיעה אלינו גם גרסה עם סוללה מוגדלת, שנקראת סקייוול ET5 XR86; וביוני האחרון הגיעו שתי רמות גימור חדשות ומעודכנות, URBAN LR72 ו-XR86 PRO. הראשונה היא גרסת הכניסה החדשה, והשנייה היא הרכב שנבחן היום. אז בואו נעבור למבחן של הקרוסאובר החשמלי סקייוול XR86 פרו (Skywell ET5 XR86 Pro).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

ביקורת רכב סקייוול XR86 פרו (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב סקייוול XR86 פרו (צילום: פלאג מג)

עיצוב סקייוול XR86 פרו

מבחינה עיצובית, אין הבדל גדול בין הגרסה הנוכחית לדגם הראשון שבחנו – מלבד הפרונט המעודכן ונטול השבכה הקדמית. אני אוהבת את העדכון העיצובי הזה, שתורם בעיני למראה מודרני ו"מלוטש" יותר. קל מאוד לזהות אפילו מרחוק שמדובר בסקייוול.

חוץ מזה מדובר בקרוסאובר גדול, עם פנסים קדמיים חדים ופס לד אחורי בוהק, חלונות אחוריים כהים, וחישוקים מעוצבים. אני אוהבת את איך שהוא נראה ואני חושבת שהמראה הזה יקרוץ מאוד לחובבי תצורת הקרוסאובר.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט מהצד (צילום: פלאג מג)
מבט מהצד (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מלפנים בסקייוול XR86 פרו

במבחן הווידאו הקדשתי זמן ממושך למעבר על הרבה מאוד פיצ'רים בתוך הרכב, אז אם תרצו לראות בעצמכם מה הרכב מציע מומלץ לצפות במבחן המצולם (בתיאור הסרטון תמצאו סימניות שיאפשרו לכם לדלג לקטעים שאתם רוצים לצפות בהם). אנחנו נעבור עליהם כאן בקצרה יחסית.

גולת הכותרת של תא הנוסעים הוא מערכת המולטימדיה המעודכנת. כעת היא מהירה יותר, ברזולוציה טובה יותר, ועם נראות משופרת. יחד איתה, הרכב מגיע עכשיו עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי – שעובדת מעולה. זה שדרוג נחוץ מאוד בעיני.

מלבד זאת, לא כל יום אנחנו זוכים ליהנות גם מסאנרוף לנוסעים מלפנים וגם מגג פנורמי עצום לנוסעים מאחור – והוא כולל גם וילון חשמלי להגנה מיטבית מהשמש. לרכב יש גם מושבים ממש נוחים שמרופדים בעור טבעוני, שזה תמיד יתרון עצום בעיני. שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, עם חימום, איוורור, תמיכה לגב התחתון וזיכרונות. אני אוהבת את פיצ'ר האיוורור והוא מאוד שימושי בקיץ הישראלי, והחימום יחמם אתכם היטב בחורף המתקרב.

מבט לתוך הרכב
מבט לתוך הרכב

חוויית המשתמש בתא הנהגת והנוסעים

הרכב מעוצב ממש יפה מבפנים ואהבתי את שילוב הצבעים האלגנטי של כל המשטחים – והגרסה הלבנה של ההגה נראית פשוט נהדר. יש בו הרבה מקומות אחסון, תאורת אווירה עוצמתית עם שלל אפשרויות, מצב מדיטציה מרגיע עם מושבים שכובים לחלוטין לאחור (ראינו את הפיצ'ר לאחרונה גם באקספנג G6, אבל בסקייוול חווינו את זה קודם), אופציה לשבת ברכב כשמזגן פועל אבל הוא אינו מונע – והוא גם נפתח ונסגר ב"לחיצת יד" (מזכיר לי נשכחות מהפריוס פלאג אין שלי).

אני מאוד אוהבת את זה שבמצב המדיטציה המושב נשכב עד הסוף, וההדום מתרומם. אם אתם עושים הרבה נסיעות ארוכות ביומיום, זה יהיה לכם מאוד נוח. קהלים שמאוד ייהנו מפיצ'ר זה לדעתי, והיום במרוצת השנים מאז שסקייוול בישראל אפשר כבר להתייחס לזה גם בהקשר זה – הוא כל מי שמשתמש ברכב כרכב עבודה צמוד. למשל – נהגי מוניות, טכנאים למיניהם, ועוד. עצרתם לטעינה? תוכלו לנום קצת תוך כדי שהחשמל זורם בחזרה לסוללה ולהמשיך את היום רעננים, ממש כמו השיטה של קריימר מסיינפלד.

גם המיזוג ומערכת השמע של הרכב פועלים מעולה – אך כרגיל איני מבינה למה אין כפתורים פיזיים לשליטה במיזוג (לפחות יש לנו כפתור של מיזוג מקסימלי מתחת למסך המולטימדיה, ופתחי האיוורור עצמם מתכווננים ידנית).

אזור הנהגת והנוסעים מלפנים
אזור הנהגת והנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

הרכב ממש ממש מרווח עבור הנוסעים מאחור! בגלל שהוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, אין לו תעלת הינע בולטת. גם המושבים עצמם נוחים מאוד, וגם יש הרבה מרווח לראש ולרגליים.

לנוסעים מאחור יש פתחי איוורור נפרדים, תאורת אווירה, ידיות עם ווים, כיסים בגב המושבים ומשענת יד מרכזית עם מחזיק כוסות כפול. בנוסף, ישנם זוג שקעי USB לטעינה, שקע לחיבור של מכשירי חשמל חיצוניים (שמצריך מתאם) – והמיזוג עובד מצוין גם כאן.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען של סקייוול XR86 Pro

תא המטען של הסקייוול XR86 פרו נפתח חשמלית. יש לו סף העמסה יחסית גבוה, ויש בו הרבה מקום. בפנים תמצאו תאורה, וויי קשירה, ויש לו גם וילון לסגירה דיסקרטית. אהבתי מאוד את הנגיעה העיצובית עם השטיחון המעוצב בתא המטען, שתורם ליוקרתיות. נפחו של תא המטען הוא 467 ליטר, או 1,141 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים. מתחת לרצפת תא המטען יש מגירה לאחסון ערכת ניפוח, כבל טעינה, אביזרי בטיחות ועוד. ברכב אין אפשרות להתקנת וו גרירה.

תא המטען
תא המטען

המנוע

הדגם מגיע עם מנוע בהספק של 204 כ"ס, שמניע את הגלגלים הקדמיים. הוא מסוגל להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 9.6 שניות. מדובר ב"הספק הזהב" הקלאסי של הסגמנט הזה (שאנחנו מכירים גם מדגמים כמו ג'ילי ג'יאומטרי C ו-BYD ATTO 3), כאשר במקרה של הסקייוול הוא מתבטא בהנעה הקדמית.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

ביקורת רכב סקייוול XR86 פרו (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב סקייוול XR86 פרו (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית

סקייוול XR86 פרו מגיע עם גרסת הסוללה המוגדלת של הדגם – שגודלה 86 קוט"ש. היא מאפשרת נסיעה לטווח מוצהר של 489 ק"מ בין טעינות. שקע הטעינה של הרכב ממוקם מעל הגלגל הקדמי, והוא אינו כולל תאורה או אינדיקטור טעינה. 

הרכב ניתן לטעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט, שמאפשרת טעינה בעמדה ביתית מ-0 ל-100 אחוז תוך סדר גודל של כ-8 שעות. בנוסף, הוא תומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 75 קילוואט. טעינה מהירה בעמדה תומכת ובתנאים המתאימים תאפשר מילוי של סוללת הרכב מ-20-70% ב-32 דקות.

הרגנרציה ברכב נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה, ותוכלו להגדיר אותה באחוזים בסקאלה מ-0 ל-100. אני לא זוכרת מתי הייתה לי אופציה כזו לשליטה ברגנרציה מלבד בסקייוול. אבל הנושא של התעסקות במערכת המולטימדיה נידון כבר גם במבחן זה ובכללי במבחנים של רכבים חשמליים אחרים, וחבל שלא משתמשים בכפתור פיזי או מנופים על גבי ההגה במקום התפריטים המסועפים.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע הטעינה של סקייוול
שקע הטעינה של סקייוול

טווח נסיעה במבחן

הטווח המוצהר של הדגם הוא כאמור 489. במהלך המבחן הנתון אותו השגתי היה 445 ק"מ, בנהיגה מנהלתית רגילה ועם מזגן פועל בעוצמה מקסימלית. כפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן, ולמעשה – ממספר ימי המבחן שערכתי לרכב – אין לי שמץ של ספק שניתן להגיע גם קרוב מאוד להצהרת היצרן.

סקירה Skywell ET5 XR86 Pro (צילום: פלאג מג)
סקירה Skywell ET5 XR86 Pro (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

הדגם טרם נבחן במבחני הריסוק של היורו NCAP, ואנחנו נעדכן לגבי התוצאה כאשר תהיה כזו. 

הרכב מאובזר במערכות בטיחות רבות שמתפקדות מצוין. בגרסה הזו מתווספות מערכות לזיהוי כלי רכב ב"שטח המת" שמוצגת על גבי המראות הענקיות והנוחות, בלימת חירום בנסיעה לאחור או בעת זיהוי תנועה חוצה מאחור, והתראה בעת פתיחת דלתות – וגם אמצעי סיוע לנהיגה כמו מצלמת רוורס באיכות מעולה, וחיישנים היקפיים.

ביקורת Skywell XR86 Pro (צילום: פלאג מג)
ביקורת Skywell XR86 Pro (צילום: פלאג מג)

איך סקייוול XR86 פרו נוסעת?

כשנהגנו בדגמי סקייוול בעבר גילינו שהבולמים שלה רכים במיוחד. זה מצד אחד מקשה על פניות במהירות גבוהה למשל, אבל מהצד השני התחושה הנגדית היא שנוהגים באונייה ששטה בנעימות על הכביש. מי שלא מחפש את נהיגת הקצה הספורטיבית – ייהנה כאן מאוד, ומדובר בחלק ניכר של הלקוחות הפוטנציאליים.

באופן כללי, נוח לנסוע ברכב, יש לו שיכוך זעזועים טוב, ויש לו התנהלות טובה על הכביש. בלילה, תאורת הדרך חזקה ויעילה מאוד גם בנסיעות חשוכות במיוחד. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד מבחינת רעשי רוח וכביש. בגלל שמדובר ברכב חשמלי, הוא נוסע באופן חרישי, והמקסימום שתשמעו ממנו זה המזגן שפועל בעוצמה מרבית.

איך סקייוול XR86 פרו נוסעת?
איך סקייוול XR86 פרו נוסעת?

מחיר סקייוול XR86 פרו

מחירה ההתחלתי של סקייוול ET5 הוא 194,900 ש"ח בגרסת ה-URBAN. מחיר רכב המבחן, שהוא מרמת הגימור PRO, עומד על 214,900 ש"ח. כרגיל, המחיר אינו כולל אגרת רישוי או תוספות.

מחיר סקייוול XR86 Pro (צילום: פלאג מג)
מחיר סקייוול XR86 Pro (צילום: פלאג מג)

סיכום ביקורת רכב סקייוול XR86 פרו

סקייוול XR86 פרו זכתה להרבה שדרוגים ביחס לגרסה הראשונה של הדגם. הטווח המוגדל מאפשר לכם לנסוע רחוק יותר בין טעינות, העיצוב החיצוני החדש מדויק יותר בעיני, והשדרוג של מערכת המולטימדיה ותוספת תכונות הבטיחות החדשות משדרגים את חוויית הנסיעה. 

בשלוש שנים שעברו מאז שהמותג הושק בישראל נמכרו כ-2,500 יחידות של הדגם, והצרכן יכול לבחור בין לא פחות מ-5 גרסאות שונות של ה-ET5. לחברה יש 4 אולמות תצוגה בישראל, לצד עוד 5 מרכזי שירות. למה אני מספרת לכם את כל זה? זה בעצם אינדיקטור להתקדמות של החברה בשוק המקומי, ואיך למרות החששות המקוריים מיצרן חדש וצעיר – החברה מצליחה בישראל היטב.

זה קרוסאובר משפחתי חשמלי גדול, עם איבזור רב ועיצוב פרימיום, ואני בטוחה שמשפחות עם 2 עד 3 ילדים ייהנו ממנו. העלות שלו הגיונית ביחס לקטגוריה, ואני אוהבת את זה שהחברה מציעה גם מעטפת שירות מלאה ומועדון לקוחות – שזה משהו שאין להרבה מתחרות. המועדון כרגע לא פעיל או יוצא לטיולים עקב המלחמה, אבל אני בטוחה שהפעילות תחודש בהזדמנות הראשונה. 

רוצים להתייעץ לגבי דגמי סקייוול, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

ביקורת רכב Skywell XR86 Pro (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב Skywell XR86 Pro (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של סקייוול XR86 פרו

הספק המנוע של רכב המבחן: 204 כ"ס, הנעה קדמית

גודל סוללה: 86 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 75 קילו וואט

זמן טעינה מהירה: מ-20% ל-70% ב-32 דקות

טווח מוצהר של רכב המבחן: 489 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 445 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 214,900 ש"ח (לפני תוספות ואגרת רישוי)

אחריות: 5 שנים או עד 150,000 ק"מ אחריות יצרן על הרכב; 8 שנות אחריות או 200,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מבניהם). האחריות על הסוללה ניתנת ללא הסתייגויות בשל אופן הטעינה, גם אם נעשתה רק בעמדות מהירות ולא על פי ההמלצות המוכרות. 

שירות: רשת מרכזי השירות של סקייוול (מקבוצת כדורי) הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן סקייוול XR86 Pro (צילום: פלאג מג)
מבחן סקייוול XR86 Pro (צילום: פלאג מג)