בעוד שחברת האם מרצדס משתוללת עם מבול של השקות בתערוכת IAA 2021 במינכן (בינהן ראינו את ה-EQE, EQB, מייבאך EQS-SUV ואף EQS-AMG), סמארט הגיעה לתערוכה עם אג'נדה דיי צנועה. יצרנית המכוניות הזעירות, שנמצאת בבעלות מרצדס מעל שלושה עשורים, לא בדיוק מצליחה להגיע לפסגות של טבלאות המכירות, הן בעולם והן בארץ. אנחנו צפויים לראות מתישהו בקרוב את הסמארט EQ החשמלית הקטנה, אך נראה שבינה ובין הקונספט #1 החדשה אין שום קשר – פרט לכך ששתיהן נצר ליצרנית זהה. בשנת 2019, מרצדס – חברת האם של סמארט, וג'ילי – יצרנית הרכב הענקית מסין (שמחזיקה גם בבעלות על חטיבת הרכבים של וולוו), הודיעו על תחילת פעילות משותפת תחת המותג סמארט, ואנחנו עדים כעת לסנונית הראשונה של שיתוף פעולה זה.
הקונספט #1 מהווה מבחינת סמארט את הגישה החדשה לתחום החשמלי. מדובר כאן במעין ג'יפון, בדומה למה שפולקסווגן עשו עם ה-ID.LIFE, בעל עיצוב יחסית סולידי. קונספט #1 נמצא כאן כדי לספק לנו הצצה לדור החדש של רכבי סמארט החשמליים תחת הבעלות המשותפת של מרצדס וג'ילי. למרות הדשדוש במכירות באירופה, רכבי סמארט זוכים להצלחה בסין, וכנראה שהידע העסקי הסיני סייע רבות בפיתוח הרכב הזה – שמיועד להמכר גם בשוק רותח זה, במקביל לשוק האירופאי.
סמארט טרם שחררה נתונים טכניים לגבי הרכב, אך ניתן להניח שהוא יאפשר – בהתאם להיצע של זוג חברות האם – סוללות בגודל של עד 100 קוט"ש, אם כי על מנת לשמור על רמת מחיר סבירה, כנראה שזו תוצע רק כאופציה בתוספת תשלום ניכרת. אין כרגע נתונים לגבי הטווח, אבל הרכב יגיע עם הנעה אחורית, או אפשרות להנעה כפולה בתוספת תשלום. עד שהוא יושק בעולם באופן רשמי, בשנת 2023, נותר לנו רק להתפעל מהעיצוב המיוחד.
בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן בכל החדשות מתערוכת IAA 2021 במינכן