מי שחיי את עולם הרכב שנים רבות חוזה בתופעה שעלולה להדאיג אותו – המכוניות הופכות מכלי בעל מורכבות מכאנית גבוהה מאוד למחשב על גלגלים. הרבה מזה מתרחש בעקבות המעבר לחשמל, במסגרתו רכיבים מכאניים רבים עוברים מן העולם ומוחלפים בעוד ועוד מערכות אלקטרוניות למינהן. המצב הזה מושך יצרניות אלקטרוניקה רבות לשאוף לכניסה לתחום הרכב, ואחרי וואווי, סקייוורת', שיאומי ואפל – גם סוני לוטשת עיניים לעולם החדש והמופלא הזה. את הניסיון של חברת סקייוורת', הסקייוול ET5, אף בחנו לאחרונה בפלאג מג.
את סוני אנחנו מכירים כיצרנית אלקטרוניקה שבמילניום הקודם נחשבה על ידי רבים לעילוי בכל הנוגע למסכי טלוויזיה, וכאחראית על הפלייסטיישן – כנראה קונסולת המשחקים הנפוצה והמוכרת בעולם. סוני אומנם איבדה מעט מקרנה בכל הנוגע למסכים לאורך השנים האחרונות (לא בגלל איכות נמוכה יותר, אלא בגלל הדבקת הפער מצד המתחרים) ומכרה את חטיבת הסלולר והניידים שלה, אך הפלייסטיישן זוכה כהרגלו להצלחה, ובחברה בוחנים כל העת להכנס לשווקים נוספים.
כך בחרו בסוני בתערוכת CES 2022 בכדי להציג את שאיפות החברה האחרונות בכל הנוגע לעולם הרכב החשמלי: ה-Vision-S 02 הוא קרוסאובר חשמלי גדול, שצפוי להיות הראשון מבית החברה. יתרה מזאת, בסוני גם מצהירים כי הוקמה כבר החברה אשר תעסוק בכל הקשור לפיתוח, ייצור ושיווק כלי הרכב החשמליים שלה – זו היא Sony Mobility. זוג ההצהרות החשובות האלו מצטרפות להצגת ה-Vision-S 01 – מכונית קונספט בתצורת רכב מנהלים שכבר הוצגה בעבר.
המהלך של סוני אומנם מסקרן, אבל לא חדש – כבר ב-CES2020 הודיעו בחברה על כוונותיהם ואף הציגו רכב קונספט בתחום זה, אך פתיחה של חברת בת שמוקדשת כל כולה לתחום והצגת רכב שייתכן מאוד שכבר נוסע בפועל זה צעד גדול ומשמעותי מאוד בשביל היצרנית החדשה-ישנה. גם מבחינת הנתונים, סוני חסכו מאיתנו: פרט לעובדה שמדובר בהנעה כפולה עם 532 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 ב-4.8 שניות, מהירות מירבית של 240 קמ"ש ודגש ניכר על חווית משתמש ושלל ממשקי הרכב, בסוני לא חשפו פרטים טכניים נוספים, כך שנאלץ להסתפק רק בתמונות.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר
מה דעתכם על הרכב החשמלי החדש של סוני? בואו לדבר איתנו על זה בעוברים לרכב חשמלי