טסלה ב-25 אלף דולרים מתקרבת: אילון מאסק טוען כי החברה תתמקד בפיתוח הפלטפורמה החשמלית העתידית והזולה יותר

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, הודיע הערב כי צוות הפיתוח של כלי הרכב החדשים בחברה חוזר - אחרי תקופה ארוכה - להתמקד בפיתוח הדגם העתידי והזול של החברה

למרות תחושה מסויימת שכלל המשברים העולמיים השפיעו גם על קצב המסירות של טסלה, ואולי אפילו על פיתוח העתיד של החברה, נראה בתקופה האחרונה כי דברים מתחילים לצבור תאוצה שוב: לא מזמן התבשרנו כי הטסלה סמי, ראש הגורר החשמלי של החברה שהוצג כבר לפני חמש שנים, צפוי להמסר לראשוני הלקוחות עוד השנה. קודם לכן התוודענו גם על כך שהטסלה מודל Y צפויה להפוך לרכב הנמכר ביותר בעולם, ובין לבין אנחנו זוכים באופן כמעט שבועי לשמוע על עוד חדשות על מי שהיא כיום החברה החמה ביותר בעולם הרכב החשמלי בפער ניכר.

וכעת, אנחנו סוף סוף מתבשרים בכך שגם תוכניות מעט וותיקות יותר של החברה זוכות סוף סוף להקדמה ולהתקדמות: אילון מאסק טוען כעת כי בחברה ממשיכים להתמקד בפיתוח הפלטפורמה החשמלית העתידית של החברה, שמטרתה הסופית היא פיתוח רכב חשמלי חדש וזול למשפחת טסלה – מה שנטען בעבר שיתקרא "טסלה מודל 2" או "טסלה מודל Q".

טסלה מודל 2
רינדור של הטסלה מודל 2 – השמועות מדברות על מכונית האצ'בק 3 או 5 דלתות, אבל היצרנית מטילה עירפול מוחלט על הנושא (מקור: Voonze)

הרעיון של רכב חשמלי במחיר שכזה אינו חדש, ובעבר הרחוק טסלה כבר הצהירה כי מבחינתה הדגם יושק ויעלה לכבישים כבר ב-2023 (תוכניות שנדחו ל-2025, לצד דחיית הייצור של הסייברטראק). למעשה, תוכניות אלו כלל אינן בלעדיות לטסלה – גם בפולקסווגן מתכננים ייצור של חשמלית קטנה וזולה – במקרה שלהם במחיר נמוך מ-30 אלף דולרים – תחת השם ID.LIFE, אך נראה היה שבדומה לתחומים אחרים בעולם הרכב החשמלי – טסלה עדיין נמצאת צעד לפני כולם בנושא.

מאסק הצהיר בשיחת וועידה שערך עם גורמים בהנהלת החברה כי כעת – כשבחברה סיימו את העבודות על פיתוח הטסלה סמי והסייברטראק (סימן טוב גם להגעת דגם זה למכירה?), צוות פיתוח הרכבים החדשים יחזור להתמקד בחשמלית העתידית והזולה. תחום זה אף נזנח לחלוטין לאורך רוב רובה של שנת 2022 בגלל שמאסק טען כי לדעתו ה-FSD יעיל יותר ונותן תמורה גבוהה יותר למחיר, אך נראה שלפחות בשלב זה – הדגם הזול והעתידי של טסלה מקבל עדיפות. עפ"י הצהרתו – בהחלט יתכן מצב שהדגם החשמלי העתידי והזול של החברה יעלה אפילו מחצית מעלות הטסלה מודל 3 או הטסלה מודל Y (להזכירכם – המודל Y החלה להמכר בישראל לפני מספר חודשים במחיר התחלתי של 331 אלף שקלים). אולי בכל זאת נזכה לראות טסלה חשמלית זולה לפני שנת 2025…

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הדגם הזול והעתידי של טסלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

טסלה מודל Y בישראל
אולי נזכה בשנים הקרובות לראות בישראל טסלה שתעלה חצי מזו… (מקור: אתר טסלה העולמי)