זה בטח מוזר לכם לשמוע שיש בשנת 2023 עסק שמגלגל מיליארדים ולא מפרסם מודעות ממומנות. עד לפני ימים בודדים, חברת טסלה הייתה העסק הזה. מתוך אידיאולוגיה של מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, מתחילת דרכה טסלה לא הוציאה כסף על פרסומות – אלא נתנה לדילרים, הייבואנים, הלקוחות והציבור הרחב לעשות את הרעש סביב הרכבים ולרכוש מודעות משל עצמם – בעוד טסלה העולמית משקיעה את כל תקציב הפרסומות שלה בהמשך הפיתוחים. במקום פרסום ממומן או שיתוף פעולה כלשהו עם התקשורת, טסלה הסתמכה על דעת הקהל ויצירת "באזים" ולפעמים גם שערוריות – שקידמו אותה רחוק מאי פעם, עד לרמה שהפכה כמעט לשם שני לרכב חשמלי.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי – צפו במסע המלא!
מהפך באסטרטגיית אי-פרסום של טסלה
בחודש שעבר, בשעה שהתבשרנו שטסלה מודל Y בדרך להפוך למכונית הנמכרת ביותר בעולם, הודיע מנכ"ל טסלה על היפוך האסטרטגיה הידועה לשמצה הזו, ותחילת פרסום דיגיטלי של מוצרי החברה. בתור התחלה "נועזת", טסלה התחילה לפרסם במנוע החיפוש של גוגל. המודעות הראשונות הן מודעות טקסט ולא באנרים, שפונות לקהל הבריטי בעיקר – וגם קצת לקהל האמריקאי.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
מה הצעד הבא של טסלה?
טסלה מתחילה בקטן, ולכן כנראה גם בחרה בשוק הבריטי הממוקד – מדינה קטנה שמורכבת מדוברי אנגלית כשפת אם – כדי לבצע את הניסוי הפרסומי הראשון שלה. מפה השמיים הם הגבול, וטסלה רק צריכה להסיק מסקנות ולהמשיך הלאה. ייתכן שהניסוי הזה לא יהיה רווחי ויכשל, אך יותר סביר שבהמשך טסלה תתקדם למודעות באנר, מודעות ממומנות ביוטיוב ובספוטיפיי, פרסומות טלוויזיה ואף שלטי חוצות. גם היום, לא ברור מי עדיין לא שמע על טסלה (בין השאר, בזכות האסטרטגיות השיווקיות האחרות של החברה) – אבל הגדלת הנוכחות הממומנת של המותג לא תזיק למכירות.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
איך הצעד ישפיע על שאר יצרני הרכב?
לא נשמעו התייחסויות לצעד הזה של טסלה מצד יצרני רכב אחרים, אך ברור לכל שמתחרה חזקה כמו טסלה בתחום המודעות לא תעשה לאף אחד חיים קלים. הצעד הזה ידרוש מיצרני ויבואני הרכב בכל העולם להגדיל את תקציבי הפרסום של הרכבים החשמליים שלהם כדי לעמוד בתחרות, ובעלויות הפרסום הגבוהות יותר.
לקריאה נוספת
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!
אוהבים את דגמי טסלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי