לפני שנה כמעט הושקה בישראל טסלה מודל Y. ההשקה הגיעה בצילן של העלאות מחירים רבות ותכופות, במחיר של 331,500 ש"ח. מחיר זה הציע בזמנו את גרסת ה-LR של המודל Y והיה גבוה משמעותית מהתחרות שלה – מה שהוציא את המודל Y מהישג ידם של רבים. לשמחתנו – בחודש ינואר, ובמסגרת מהלך גלובלי של הורדות מחירים – חתכה טסלה את מחירם של דגמי המודל Y (ומודל 3) ומחיר ההתחלתי של המודל Y עמד על 252 אלף שקלים, מחיר ששיקף גם עליית המס לרכבים חשמליים מ-10% ל-20% שהתרחשה ב-1/1/2023.
דנו בנושא באופן נרחב בזמן זה, ועל אף שמחתנו מהורדת המחירים של טסלה – חזינו כי הורדת מחיר זו לא תשפיע באופן נרחב על כלל שוק הרכב החשמלי בישראל – מה שביינתים, התברר כנכון. אבל לא לעולם חוסן, ואת הבוקר הזה – למרות הסמיכות ל-1 באפריל – אנחנו מתחילים עם ידיעה מרעישה מאוד: גרסת בסיס חדשה של המודל Y – גרסת ההנעה האחורית – זמינה להזמנה בישראל, במחיר התחלתי של 224 אלף שקלים. הטווח של גרסה זו עומד על 455 ק"מ עפ"י תקן ה-WLTP.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
אחרי חיתוך המחירים בחודש ינואר, מדובר בפצצה נוספת שהיצרנית האמריקאית מטילה בשוק הישראלי: ראשית, הבדל המחיר בין גרסתה הבסיסית של המודל 3 לגרסת הבסיס של המודל Y עומד על בסך הכל 19 אלף שקלים. שנית, והפרט שהוא כנראה מהותי הרבה יותר: טסלה מודל Y כעת מתומחרת בגרסתה הבסיסית ראש בראש אל מול חלק לא קטן מדגמי החשמליות הפופולריים והנחשקים בשוק הישראלי.
אז מי עומד לקבל כעת כאב ראש מהשקה זו, שהתרחשה באופן מחתרתי לחלוטין פשוט ע"י העלאת האפשרות באתר של טסלה? אנחנו מעריכים שמרבית הקרוסאוברים הגדולים בשוק הישראלי צפויים להתקל בהתנגדות כלשהי מטעם רוכשים פוטנצאיליים, בעיקר בגלל הקרבה במחיר והסטטוס ממנו נהנת טסלה. סקודה אניאק (שמחירה ההתחלתי עומד על 214,900 ש"ח), פולסטאר 2 (שגם עברה לאחרונה מתיחת פנים משמעותית וגם מתחילה בישראל ממחיר של 250 אלף שקלים לגרסת הנעה קדמית) יונדאי איוניק 5 (מתחילה מ-213,900 ש"ח), קיה EV6 בגרסת ההנעה האחורית (שמחירה מתחיל מ-250 אלף שקלים). גם דגמים זולים ובסיסיים יותר שמחירם זינק – כמו הקיה נירו החשמלית – צפויים להתקל בקשיים, למרות יתרונות מסויימים בגזרת המימדים הקטנים על פני המודל Y.
נכון לכתיבת שורות אלו, זמני האספקה של המודל Y בגרסת ה-SR עם ההנעה האחורית עומדים על יולי-ספטמבר 2023 – כלומר החל מהרבעון השלישי של 2023. הדגם כמובן מציע מגוון רב של תוספות – החל משינוי הצבע (בתוספת של 4000 ש"ח) או צבע פנימי ועד לשדרוג מערכת האוטו-פיילוט (השם של טסלה לקרוז קונטרול אדפטיבי ואף יכולות הנהיגה האוטונומיות שבשלב זה עדיין נמצאות בפיתוח ועוד לא זמינות בישראל.
קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן זה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על מחירה ההתחלתי החדש של המודל Y? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!