מאז שהוצגה, משפחת ה-bz החשמלית של טויוטה תופסת אצלנו לא מעט כותרות. אחרי ישיבה ארוכה על הגדר ומספר התבטאויות שנויות במחלוקת של ראשי החברה בארה"ב לגבי הפופולריות של הרכב החשמלי (כפי שהם רואים אותה), נפל דבר והתוכניות החשמליות קיבלו בוסט משמעותי – כאשר הוצגו תמונות ותוכניות לגבי העתיד החשמלי של החברה.
בתוכניות אלו הייתה זו הטויוטה bz4X החשמלית הראשונה של החברה בתקופה המודרנית (אחות תאומה של הסובארו סולטרה, להן גם אחות יוקרתית – לקסוס RZ) והיא סבלה מריקול קטן אבל קשוח להחריד, במסגרתו בין השאר החברה רכשה מחלק מהלקוחות בארה"ב בחזרה את הרכב – אך לבסוף, הריקול נפתר וגם בארץ כבר פועלים במרץ בכדי להתחיל למסור רכבים לראשוני הלקוחות. בנוסף לכל האמור לעיל – זו אינה הפעם הראשונה של טויוטה בעולם החשמלי, וכבר בתחילת שנות ה-2000 הגיח לאוויר העולם הטויוטה ראב 4 החשמלי.
רכשתם רכב חשמלי? מזל טוב! אלו הם האביזרים המומלצים שתמיד יהיו לכם ברכב
אז אחרי שעושה רושם שהפרק הזה נמצא מאחורנו, מתפנים בטויוטה להציג את הדגם הבא בשרשרת דגמי ה-bz. הפעם – מדובר בטויוטה bz3 החשמלי – ספק-קרוסאובר ספק-רכב-חמש-דלתות חשמלי, קטן יותר מה-bz4X, שמפותח בשילוב שתי חברות אותן אנו מכירים היטב: FAW, אשר מחזיקה בין השאר בייצור של היצרנית הסינית היוקרתית הונגצ'י – ויצרנית סינית נוספת, משמעותית הרבה יותר לשוק הישראלי – חברת BYD, שהושקה כאן לפי חודש בלבד.
על ה-bz3 שמענו לראשונה לפני בדיוק חודשיים, כאשר נחשפה במסמכים רשמיים שהוגשו בסין – שם היא נקראה טויוטה קורולה חשמלית, יחד עם שמה. אך כעת, טויוטה העולמית מציגה את הרכב באופן רשמי עם מעט מידע נוסף ומספר תמונות נוספות. לדעתנו אגב, ולפי התמונות – היא בכלל מזכירה לנו את המראה של הטויוטה פריוס…
אז כמו באותה ידיעה מלפני חודשים, גם במקרה זה – אין לנו עדיין הררי פרטים לגבי הדגם, אך בניגוד לתמונות הפטנט המקוריות שהוגשו בסין – נראה כי הדגם עבר, או צפוי לעבור, עדכון עיצובי קל לפני שיווקו במקומות נוספים בעולם. הסוללה שתניע את הטויוטה bz3 היא סוללה שמפותחת על ידי BYD – אשר אחד מתחומי התמחותה הוא סוללות ה-BLADE שמעניינות מאוד בין השאר גם את טסלה. עפ"י ההודעה של טויוטה לעיתונות, הדגם החדש צפוי לאפשר טווח חשמלי מוצהר של מעל ל-600 ק"מ – אם כי מדובר בטווח עפ"י תקן ה-CLTC הסיני שידוע בהיותו מקל להחריד, כך שאנחנו צפויים לצפות – אם הדגם יגיע לאירופה וארה"ב – לטווחים נמוכים יותר של 350 ק"מ ומעלה. לצד הפרסום על הדגם החדש, שמעיד מה מתכננת טויוטה לשוק האירופאי בהמשך (כתוצאה מכך גם לישראל) – מציינים בטויוטה כי החברה מתחייבת ל-90% תפוקה של הסוללה לאחר 7 שנים לכל הפחות – אם כי אין בהודעה לעיתונות אזכור לשאלה מה יקרה אם התפוקה יורדת, אחריות וכדומה.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הטויוטה bz3 החשמלית החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!