בסוף חודש אוקטובר של שנת 2021, טויוטה חשפה את הרכב החשמלי הראשון שלה בתקופה הנוכחית (שני רק לטויוטה ראב 4 החשמלי) – טויוטה bz4X – והראשון מבית טויוטה שמבוסס על פלטפורמה יעודית – למרות שהוא חולק אותה עם הסובארו סולטרה. הדגם אפילו הושק בארץ באופן מקוון, ובתוך 48 שעות נמכרו מראש כל מאות היחידות שהוקצו לישראל. בעת השקתו בארץ, טענות רבות נשמעו על העובדה שקצב הטעינה הביתית המקסימלי של הרכב עומד על 6.6 קילו וואט בעמדה ביתית, אפ"י שטויוטה הבטיחה שבשנה הבאה קצב הטעינה יעלה לסטנדרט – הוא 11 קילו וואט.
הדרך של טויוטה עם ה-bz4X לא הייתה פשוטה, וזמן קצר אחרי תחילת המכירות בצפון אמריקה, נתגלה פגם ייצור משמעותי שגרם לריקול – אשר בתורו כלל את כול היחידות שנמכרו עד אז: פגם הייצור המדובר נוגע לברגים ולכל המנגנון שמחזיק את הגלגל במקומו, מנגנון שעלול לגרום לשחרור של הברגים בתורו – ולשחרורו של הגלגל ממקומו, גם במהלך נסיעה חלילה וחס.
נשמע לכם כמו ריקול פשוט שבמסגרתו רק יחליפו חמישה ברגים? מסתבר שהמציאות רחוקה מכך. כמות הרכבים המדוברת עומדת על כ-2700 יחידות בצפון אמריקה, ולמעשה טויוטה ביקשה מבעלי הרכבים לא לאפשר נהיגה בו בשלב זה. בנוסף, הציעו בחברה מספר סוגי פיצויים לבעלי הרכבים, כאשר בראש הרשימה עומדת האפשרות של להחזיר את ה-bz4X החדש שנרכש בחזרה לדילר המקומי בארה"ב ולקבל את הכסף ששולם עליו בחזרה.
הריקול המדובר מתייחס גם לאחות מבית סובארו – אך זו טרם החלה להמסר ללקוחות. לא ברור מה בדיוק גורם לטויוטה להסתבך עם ריקול שלכאורה נשמע פשוט, במיוחד בהתחשב בעובדה שמדובר ביצרן לו רקורד של עשרות מיליוני מכוניות חדשות שעולות לכבישים בכל שנה, אך ריקול במסגרתו החברה מציעה ללקוחות להחזיר את הרכב ולקבל את כספם בחזרה נדיר מאוד. נציין כי ריקולים לכלי רכב הם דבר שבשגרה, ובכל מקרה – נכון לכתיבת שורות אלו, אף יחידה של ה-bz4X לא נמסרה עדיין ללקוחות בישראל. את תגובת יוניון מוטורס לנושא נפרסם לכשזו תתקבל.
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!
מה דעתכם על הגעת היונדאי באיון עם המערכת ההיברידית הקלה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי