הריקול נפתר – טויוטה bz4X שב לייצור, עם צפי לתיקון הרכבים הקיימים כבר בשבועות הקרובים

אחד הריקולים הכואבים של תחום הרכב החשמלי בא סוף סוף על סיומו - כאשר טויוטה הודיעה כי אחרי חודשים ארוכים, התקלה נפתרה - והחברה חוזרת לייצר את הרכב באופן מיידי

אחד הסיבובים הכואבים ביותר של תחום הרכב החשמלי נוגע לטויוטה bz4X. דגם זה, החשמלי היעודי הראשון של החברה, הוצג במהלך השנה והחל להמכר במספר מדינות בעולם – כאשר בארה"ב נמסרו כמה אלפי יחידות ממנו ללקוחות. הדגם מבוסס על פלטפורמה חשמלית חדשה של החברה, כחלק מאסטרטגיה עתידית לפיתוח של כמה עשרות רכבים חשמליים (הן בטויוטה והן בלקסוס) כאשר לדגם הספציפי אח תאום בדמות הסובארו סולטרה החשמלי.

זמן קצר לאחר מסירת ראשוני הרכבים ללקוחות בארה"ב, הסתבר כי אום אחד סורר עלול לגרום לשחרור של אחד הגלגלים בזמן נסיעה, מה שהצריך השבתה מיידית של רכבים שכבר נמסרו ללקוחות – וכחלק מתהליך זה טויוטה הציעה ללקוחות את כספם בחזרה בתמורה לרכב, לצד מספר הטבות נוספות. הריקול הזה נשמע כמשהו קטן וזניח, אך במשך חודשים זה נותר ללא פתרון, בזמן שספינת הדגל החדשה של היצרנית היפנית עם השושלת הסופר מפוארת בעולם ההינע האלנטרניבי העלתה אבק באולמות תצוגה ונמלים ברחבי העולם.

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X החשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

כעת אנחנו מתבשרים כי טויוטה סוף סוף מצאה פתרון לריקול. משמעות הדבר בטווח הקצר היא שהחברה חוזרת באופן מיידי לייצר את רכבי ה-bz4X, ובטווח המעט יותר ארוך – הרכבים גם יחלו להמסר, באופן רשמי ומסודר ללקוחות שהזמינו אותם. לצערנו, את תגובת משרד היח"צ של היבואנית יוניון מוטורס לא הצלחנו להשיג בדבר השאלה "מתי הלקוחות שהזמינו בישראל יקבלו את רכבם?", אך להערכתנו – ברגע שיוניון מוטורס תקבל לידיה את החלקים הרלוונטים להחלפה במסגרת הריקול – החברה תחל ליצור קשר עם לקוחות בדבר גמר החשבון וההכנות לקבלת הרכבים, ומדובר כנראה בתהליך בן מספר שבועות.

על אף העובדה שריקולים הם דבר שבשגרה בעולם הרכב, וחלקם הארי נפתר באמצעות תיקונים פשוטים במוסך יבואן (או אפילו על ידי עדכון תוכנה), אחת למספר שנים מתרחש ריקול קיצוני וחריג, בדומה לזה שחווה לרוע מזלו הטויוטה bz4X. למרות התסכול הרב בעיכוב אפסקת הרכבים (שצפויים היו להתחיל להמסר ללקוחות כבר בחודשים יולי-אוגוסט), ולמרות הביקורת הכללית שנשמעה כלפי ה-bz4X בישראל ובעולם בנוגע לטעינה החד פאזית בקצב של 6.6 קילו וואט איתה הוא מגיע בשלב זה, אנחנו שמחים כי הנושא בא לפתרונו, ושישנו סיכוי סביר בהחלט שלקוחות אשר הזמינו את הרכב בארץ יקבלו אותו עוד לפני עליות המס המתוכננות ל-2023.

רוצים גם אתם לקבל עדכונים לגבי חדשת בעולם הרכב החשמלי לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על ה-bz4X, הריקול והפתרון שלו? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

TOYOTA BZ4X
טויוטה BZ4X החשמלי (מקור: אתר טויוטה העולמי)