זה רשמי: טויוטה פריוס בדור החדש (והחמישי במספר שלה) מושקת ביפן, באביב גם באירופה

טויוטה משיקה באופן רשמי את הטויוטה פריוס החדשה לשנת 2023 - הדור החמישי של הפריוס ב-25 שנות קיומה. באירופה, היא תמכר בגרסת פלאג אין בלבד

מזה זמן מה שאנחנו יודעים כי טויוטה צפויה הייתה לשחרר השנה דור חדש של הטויוטה פריוס הפופולרית. מאז הגעת הדור הרביעי, שנולד בעיצומה של המהפכה החשמלית העולמית, הפופולריות של הדגם הולכת ודועכת כאשר יותר ויותר לקוחות נוטשים את שיטת ההינע ההיברידית לטובת רכבים חשמליים – נטישה שבאה לידי ביטוי גם בכך שפרט לפריוס עצמה שננטשת, גם טויוטה כמותג ננטשת. בארץ, יבוא הדגם פסק עוד בתחילת שנת 2022, על כלל גרסאותיו. אנחנו אפילו בחנו את הדגם בעבר הרחוק, ומבחן הוידאו הראשון שעלה במגזין פלאג מג הוא מבחן וידאו לטויוטה פריוס פלאג אין מהדור הראשון.

טויוטה פריוס 2023
טויוטה פריוס בדור חדש לשנת 2023 (מקור: אתר טויוטה העולמי)

אבל אחרי הרבה טיזרים והכנות, כשברקע ניתן עוד לשמוע את הדי הריקול של הטויוטה bz4X, טויוטה הציגה אמש ביפן באופן רשמי את הדור החדש של הטויוטה פריוס: הדור החמישי במספר, 25 שנים אחרי שהוצג לראשונה כחלוץ העולם ההיברידי, צפוי להתמודד עם בעיות בשרשרת האספקה הגלובלית ועולם שנע בהמוניו לעבר רכבים חשמליים.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאג אין הבא שלכם

פריוס הייבריד 2023
טויוטה פריוס הייבריד לשנת 2023 (מקור: אתר טויוטה העולמי)

ציפיות רבות היו מטויוטה בנוגע לדור החדש של הפריוס: הועלו טענות על כך שהיא תוצג, בדומה לקיה נירו או לקיה נירו פלוס, ב-3 תצורות (הייבריד, פלאג אין וחשמלי), הועלו אפילו ספקולציות כי הדגם יוצע עם אפשרות להנעת מימן, אך התצוגה של טויוטה אמש טרפה את הקלפים והשאירה חובבים רבים מאוכזבים: הדור חדש של הטויוטה פריוס ימכר בתצורה היברידית ובתצורת פלאג אין בלבד, בדיוק כמו שני הדורות הקודמים.

מתעניינים גם בקיה נירו? בואו לקבוצת הפייסבוק החדשה שלנו – קיה נירו ישראל!

רכב פלאג אין בפחות מדקה – כל מה שצריך לדעת על הטויוטה פריוס החדשה. מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

השינוי הגדול ביותר בטויוטה פריוס החדשה הוא בעיצוב: הדגם החדש זוכה לעיצוב חדש לחלוטין מההתחלה ועד הסוף, כולו ברוח דגמי ה-bz של היצרנית, והאמת? דווקא בהקשר העיצובי אין לנו טענות. זה נראה ממש מגניב, גם אם מזכיר במקצת יותר מידי את היונדאי איוניק (ההיברידית) – שהיא עצמה עוצבה עם המון דמיון לטויוטה פריוס מהדור השלישי.

פריוס הייבריד 2023
פנים הרכב – טויוטה פריוס פלאג אין מהדור החמישי (מקור: אתר טויוטה העולמי)

גם מתחת למכסה המנוע יש עדכונים. הפריוס החדשה תמכר בשתי תצורות, אמור – הייבריד ופלאג אין. בשתי התצורות האלו אנחנו נקבל מנוע חדש לחלוטין בנפח 2000 סמ"ק, אטמוספרי כמובן ומשודך לגיר CVT, שבגרסה ההיברידית של הטויוטה פריוס מהדור החדש – יוצע יחד עם מנוע 1600 סמ"ק אטמוספרי – חדש גם הוא. ההספק של המערכת ההיברידית במקרה של מנוע ה-2000 סמ"ק עומד על 192 כ"ס, וההנעה כפולה – מנוע הבנזין יניע את הגלגלים הקדמיים, והמנוע החשמלי יניע את הגלגלים האחוריים, בדומה למה שקורה בטויוטה ראב 4. נתון ההספק של מנוע ה-1600 סמ"ק לא פורסם בשלב זה.

לא בטוחים אם רכב היברידי מתאים לכם? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!

פריוס פלאג אין 2023
טויוטה פריוס פלאג אין חדשה ל-2023 (מקור: אתר טויוטה העולמי)

גרסת הפלאג אין, שהיא המעניינת יותר בדור החדש של הטויוטה פריוס, מגיעה אלינו עם מנוע 2000 סמ"ק אטמוספרי זהה לזה שבגרסה ההיברידית. אבל כאן, המנוע שיניע את הגלגלים האחוריים חזק יותר, וההספק הכולל של המערכת הזו עומד על 220 כ"ס, שמאפשרים לפריוס מהדור החדש להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות – מהיר לאין שיעור מהדגמים הנוכחיים.

לא בטוחים מה המשמעות של גודל סוללה, קצב טעינה ועוד? בקרו במילון המושגים החשמלי!

פריוס פלאג אין 2023
טויוטה פריוס פלאג אין ל-2023(מקור: אתר טויוטה העולמי)

השינוי המשמעותי הנוסף בגזרת הפלאג אין של הפריוס החדשה הוא הסוללה: לדור הראשון הייתה סוללת 4.4 קוט"ש, לדור השני הגיעה סוללה כפולה בגודלה – 8.8 קוט"ש, ואילו לדור השלישי של הפריוס פלאג אין (הפריוס פלאג אין בדור הראשון הוצגה בשנת 2011, על בסיס הפריוס ההיברידית מהדור השלישי שלה, ובהמשך הוצגה גרסת הפלאג אין בדור השני שלה ע"ב הפריוס הייבריד מהדור הרביעי – מבלבל, אנחנו יודעים) תהינה סוללה בגודל 13.6 קוט"ש – שתספיק לטענת היצרנית לטווח מוצהר של לא פחות מ-94 קילומטרים. זה נתון מרשים בהחלט, שממצב אותה בפסגת ההיצע של דגמי הפלאג אין העממיים.

מתלבטים לגבי רכב פלאג אין? המדריך לרכבי פלאג אין יעשה לכם סדר!

 
פריוס היברידית 2023
טויוטה פריוס היברידית 2023 (מקור: אתר טויוטה העולמי)

אבל יש קאץ' אחד בכל הסיפור: טויוטה הודיעה במסגרת ההשקה כי הדור החדש של הפריוס יימכר באירופה אך ורק בגרסת פלאג אין, כשהגרסה ההיברידית עם שתי אפשרויות ההינע שלה לא תגיע ליבשת הישנה. מהלך זה מאוד שנוי במחלוקת, היות ורכבי פלאג אין מיועדים בעיקר לשימוש בו ניתן לנוע סביב הטווח החשמלי של הרכב באופן יום יומי – ולא כל רוכש יכול להתחייב להתקנה של עמדת טעינה בכדי לנצל את יכולות הפלאג אין, יכולות שהופכות למיותרות כאשר אין עמדת טעינה צמודה – מה שיוצר פרדוקס, שלהערכתנו יוכל להפתר אך ורק על ידי מחיר אטרקטיבי לדגם. מחיר אטרקטיבי שכזה הוא פרדוקס בפני עצמו: הפריוס פלאג אין בדור הראשון עלתה 190 אלף שקלים, ובדור השני מחירה אומנם ירד ל-169 אלף שקלים – אך לא חווינו משברי קורונה, מלחמות באוקראינה ושאר רעות חולות שאנו חווים בשנה האחרונה בעולם, כך שקשה לנו להאמין שהמחיר אכן יהיה כה נמוך.

טויוטה פריוס פלאג אין
טויוטה פריוס פלאג אין החדשה (מקור: אתר טויוטה העולמי)

בשלב זה, לא ידוע לנו האם הטויוטה פריוס של 2023 תגיע ארצה. כאמור, הבחירה לשווק אותה באירופה בגרסת פלאג אין בלבד תיצור מצב בו מחירה עלול להיות גבוה מכדי שתהפוך לאטרקטיבית בשוק המקומי, וייתכן דווקא ששוק היבוא המקביל יפרח בזכות האופציה לייבא מארה"ב את הגרסאות ההיברידיות של הדגם. ראשוני המקבלים של הדגם צפויים לשים את ידיהם על הדור החדש של הטויוטה פריוס במהלך האביב הקרוב (בערך במהלך הרבעון השני של 2023), ונחזיק אצבעות שהיא תעשה עלייה ארצה – ובמחיר אטרקטיבי.

קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !

מה דעתכם על הדור החדש של הטויוטה פריוס ל-2023? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!

אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!

טויוטה פריוס פלאג אין
טויוטה פריוס פלאג אין 2023 (מקור: אתר טויוטה העולמי)