קטגוריית הפיקאפים המסחריים, דוגמאת השברולט סילברדו או הדודג' ראם, היא קטגוריה מאוד פופולרית בארץ, עקב הטבות מס כאלו ואחרות, שהופכות רכישה של רכב אדיר מימדים, רועש ומזהם, לרכישה אטרקטיבית לבעלי עסקים רלוונטיים. למי שמעדיף להשאר בכיוון מעט יותר "צנוע", ובהתאם ליעוץ של רואה החשבון שלו, יש אפשרויות נוספות, דוגמאת הפולקסווגן אמארוק, או הטויוטה היילקס. האחרון הוא אחד הפיקאפים הפופולריים והוותיקים בישראל, והוא באופן כללי זוכה לפופולריות רבה ברחבי העולם, עקב עמידותו הנרחבת, וניתן לא פעם לראות אותו הן ככלי צבאי והן כרכב צמוד של פעילי מיליציות צבאיות או טרוריסטים למינהם.
אומנם לארץ ולאירופה הוא מתאים היטב, כך גם לגבי מדינות מתפתחות רבות במזרח, אך באמריקה המצב שונה, ורכישה של רכב דוגמאת הדודג' ראם היא רכישה שיכולה להיות ריאלית גם אם לא בהכרח יש צורך ברכב ככלי עבודה או כרכב למטרות מס, ואמריקאים רבים – בעיקר בחלקים הפנימיים של ארה"ב – מחזיקים רכבים אלו כרכביהם הראשיים, מפאת מחירם האטרקטיבי והתמורה הגבוהה יחסית שהם מספקים למחיר. כאן נכנס לתמונה הפיקאפ של טויוטה, שמתחרה בדיוק בקטגוריה החמה של פיקאפים בינוניים בארה"ב.
אז מה זה בינוני? ובכן, לטויוטה טונדרה החדש ישנה יחידת הנעה היברידית חדשה לחלוטין, שעושה שימוש במערך סוללה היברידית שמצוות למנוע V6 בנפח 3500 סמ"ק. לנו, זה נראה כמו מפלצת ענק זללנית בדלק, אך בארה"ב זוהי קטגוריית הביניים של הפיקאפים, כאשר מעלייה נמצאים הדגמים עם המנועים הגדולים באמת, בנפחי 6-7 ליטרים. "תחנת הכוח" של הטויוטה טונדרה מפיקה 437 כ"ס ומחוברת לתיבת הילוכים רובוטית בעלת עשרה יחסי העברה, וכמובן שבדיוק כמו שהאמריקאים אוהבים – הרכב עמוס בכל טוב, דוגמאת מושבי עור, מערכת מולטימדיה שפותחה על ידי טויוטה ויודעת לזהות אזורים בעלי קליטה סלולרית נמוכה ולהערך בהתאם (לנו זה נראה הזוי, אבל בארה"ב לא בכל מקום יש עדיין כיסוי לרשת הסלולרית…), עם מסך בגודל 8 או 14 אינצ' בהתאם לרמת הגימור (ויש לא פחות מ-5 כאלו), הנעה לכל הגלגלים ומגוון רחב של מערכות בטיחות.
כנראה שכבר ניחשתם, שבניגוד לרכבים ההיברידיים שאנחנו מכירים בישראל ובאירופה, הטויוטה טונדרה החדש הוא לא בדיוק היברידי שמכוון לחיסכון בדלק אלא יותר מכוון להיות כלי עוצמתי עם התוספת הייחודית של מערכת היברידית, אבל הפיתוח של הדגם ממשיך את דרכה של היצרנית בכל הנוגע להפיכת הליין שלה להיברידי בהיצע דגמים רחב ככל האפשר. הטויוטה טונדרה לא משווק בארץ, אך סביר כי במידה ולקוחות כאלו ואחרים יהיו מעוניינים בו, קצרה הדרך בהזמנה שלו דרך יבוא אישי ארצה.
כנראה שאת הטויוטה טונדרה לא תבחרו כרכב היברידי ראשון, אבל ביקור במדריך לרכב היברידי של מגזין פלאג מג יאפשר לכם להבהיר את התמונה ולהבין האם רכב היברידי יתאים לכם
בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו למצוא מידע רב נוסף על רכבים היברידיים