בחודש פברואר, חשפו בטריומף כי החברה עובדת מזה זמן מה על אב טיפוס לאופנוע חשמלי מתוצרתה. ידיעה זו הייתה הראשונה בשרשרת ידיעות ממש מעניינות מהחודשים האחרונים בעולם הדו גלגלי החשמלי, בינהן ראינו גם את החשיפה של האנרג'יקה אקספריה – אופנוע הטורינג החשמלי הראשון בעולם, השקת ה-Livewire Del Mar של הארלי דייוידסון, ההודעה של יצרנית האופנועים הבריטית נורטון על כניסתה לתחום החשמלי, והחשיפה של המפרט הטכני המלא של דוקאטי V21L – אופנוע המירוץ של החברה לליגת המוטו-E.
טריומף ציינה באופן מפורש בהודעה שלה לעיתונות בחודש פברואר האחרון כי ה-TE-1 שלה צפוי להיות אופנוע שרובו ככולו ייוצר "אינהאוס". משמעות הדבר היא שהחברה לא תרכוש מערכים קיימים כאלו ואחרים מיצרני צד שלישי (כמקובל בעולם הרכב החשמלי כיום במרבית המקרים, וכך למשל ניתן למצוא את אותו המנוע החשמלי בג'ילי ג'יאומטרי C, סקייוול ET5 ומרצדס EQV), אלא תבצע ותייצר הכל באופן עצמי באמצעות מערך חוצה חברות ושותפים.
חודשים מספר עברו מאז ההכרזה של טריומף והתמונות הראשונות של הדגם – וכעת הבריטים מפרסמים באופן רשמי את הנתונים הטכניים של הטריומף TE-1. נזכיר רק כי הדגם נמצא בפיתוח מספר שנים לא מועט, ובשלב זה, למרבה הצער – טריומף החליטה להשאיר את הפרוייקט בנקודה בה אתם רואים אותו – אב טיפוס מתקדם במיוחד. אך אל תאמרו נואש – התהליך הארוך לימד את טריומף הרבה, ובחברה ישתמשו במידע החדש במטרה להטמיעו בדגמי עתיד חשמליים של היצרנית.
ראשית, ישנו המנוע החשמלי, שעפ"י ההודעה לעיתונות צפוי לספק נתון של 175 כוחות סוס, ולאפשר ל-TE-1 להגיע מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות. זה, כמובן, יצוייד במערכת בלימה רגנטיבית, והוא יתמוך בטעינה מהירה (בתקן צ'אדמו) כך שמילוי של הסוללה מ-0 מוחלט ל-80 אחוזים יארך בסך הכל 20 דקות. נתון של גודל סוללה לא נמסר בהודעה לעיתונות – אך נתון המשקל כן, וזה עומד על 220 קילוגרמים. נוסף לכל זה, ולמרות העדרותו של נתון גודל הסוללה כאן, בטריומף מדברים על טווח נסיעה על טעינה אחת של כ-160 קילומטרים סבירים בהחלט.
בטריומף לא חסכו בשאר המכלולים של הדגם, ובין השאר ניתן למצוא כאן בולמים של ברמבו, זרוע אחורית חד צדית עם רצועה, בולמים של אוהלינס (לא אקטיביים כפי שציפינו) ועוד. כאמור, נכון לנקודת זמן זו הוחלט בחברה כי עוצרים כאן, למרות שכפי שניתן לראות מהוידאו לעיל – לא נראה שלמישהו יש טענות למה שהצליחו לבשל בטריומף, לכל הפחות על גבי מסלול המירוצים.
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את החדשות הכי עדכניות לפני כולם!
מתלבטים לגבי אופנוע חשמלי? המדריך לאופנוע חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על הטריומף TE-1? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!