הידיעה הראשונה בעת פתיחת המגזין, אי אז בחודש אוגוסט 2021, הייתה על כניסתה של ה-ID3 החשמלית הקטנה של פולקסווגן לשוק הסיני, יחד עם ההצהרה של פולקסווגן על כך שבחברה מתכננים היקף מכירות שיורכב מ-70% רכבים חשמליים באירופה עד שנת 2030. כאשר החלה תערוכת מינכן 2021, פולקסווגן הגיעה עם ה-ID.LIFE קונספט – רכב שמעיד על כוונת היצרנית להשיק רכב חשמלי במחיר של מתחת ל-25,000 דולרים, עם טווח סביר ושימושי. כוונת היצרן הייתה להשיק את הגרסה הסדרתית בהקדם, אך למהנדסים היו תוכניות אחרות – ופולקסווגן הודיעה בנשימה אחת כי ה-ID.LIFE תושק, כנראה, ב-2025. במקביל לליין-אפ החשמלי המרשים של סדרת ה-ID ולכוונות הגבוהות מאוד של פולקסווגן, רכבים היברידיים ורכבי פלאג אין עדיין נמצאים בסדר העדיפויות – וראינו גם את הפולקסווגן מולטיוואן פלאג אין.
אז כן, סדרת ה-ID היא הסדרה החשמלית המובהקת של פולקסווגן והיא מורכבת מרכבים עם מאפיינים קרוס-אובריים מובהקים, אך כקונצרן ענק, פולקסווגן מנסה, ותמשיך לנסות, לירות לכל הכיוונים. כך, לפי תמונות ריגול שפורסמו במגזין AutoExpress הבריטי, ניתן לראות בבירור כי יש לפנינו רכב מנהלים חשמלי של פולקסווגן, אבל לפני שתרוצו להשוות לטסלה מודל 3 – הרכב מבוסס על ה-ID.VIZZION, קונספט של פולקסווגן משנת 2018, ועל פי הצלמים – מדובר ברכב שהוא דומה בגודלו לפסאט.
שמו של הדגם הוא Aero B, והוא יושק באופן רשמי כפי הנראה בשנת 2023. כוונתה של היצרנית היא כ-600 קילומטרים מכובדים בהחלט לטעינה אחת, וייתכן שזו הסיבה העיקרית לכך שייקחו למהנדסים 5 שנים (לפחות) להפוך את הקונספט לרכב שנמכר ונוסע ברכבי העולם. טווח זה לא תלוש מהמציאות – כבר כיום, לדגם ה-ID4 החשמלי ישנה סוללת 77 קוט"ש (להרחבה – מומלץ לקרוא את המדריך לגודל סוללה והספקי טעינה) שמספקת לג'יפון כ-500 ק"מ בין טעינות. ה-Aero B, שצפוייה להיות קטנה יותר פיזית, קלה יותר וקצת יותר אווירודינמית – תוכל כנראה להגיע לטווח שאליו מכוונים במשרדי ההנהלה.
בנוסף לאותה הצהרה בדבר 70% רכבים חשמליים מתוך כלל המכירות עד שנת 2030, פולקסווגן גם מתכננת ש-50% מסך המכירות שלה בכל העולם יורכבו גם הם מרכבים חשמליים עד אותה השנה. מדובר ביעדים שאפתניים מאוד, וימים יגידו, אך עושה רושם שפולקסווגן מעוניינת לקחה מאוד ברצינות את היעדים שהיא עצמה הציבה – לעצמה – של היקפי מכירות בתחום הרכבים החשמליים.
רוצים לדעת אם כדאי לכם לחכות לפולקסווגן Aero-B או לרכוש כבר כיום רכב חשמלי אחר בארץ? מוזמנים להתייעץ על כך בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי