פולקסווגן ID BUZZ – שובו של הטרנספורטר המיתולוגי, כעת בגרסה חשמלית

פולקסווגן ID BUZZ נחשף רשמית, עם שתי גרסאות מרכב, מראה מגניב מאין כמותו והמון המון המון סטייל, למרות שמדובר ברכב מסחרי
וידאו מלא של גרסאות ה-ID BUZZ מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

הפולקסווגן טרנספורטר הושק אי אז בסוף שנת 1949, ובוודאי אין אחד מהקוראים שאינו מכיר את הדגם המדובר. זו כנראה אחת המסחריות הנחשקות ביותר בעולם האספנות כיום, והשם טרנספורטר מלווה את פולקסווגן עד ימינו אנו, כאשר גם היום נמכרת גרסה מסחרית מודרנית לחלוטין תחת אותו השם, אם כי לטרנספורטר המקורי – הוא הפולקסווגן Bus – עדת מעריצים חובקת עולם, עם גרעין לא קטן גם בארץ.

פולקסווגן ID BUZZ
פולקסווגן ID BUZZ – גם מסחרי וגם גרסת נוסעים, עם קריצה לעבר ומנוע חשמלי (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

בפולקסווגן מודעים לנושא זה היטב, וייתכן שזו הסיבה שבגינה השם הנבחר לרכב עליו נדווח לכם כעת (לא מסובך לראות את הדמיון) עם הטוויסט החשמלי. כידוע לכם, פולקסווגן עובדת במרץ לפיתוח של משפחה ענפה של דגמים חשמליים, כאשר ה-ID.BUZZ היה אחד הדגמים המצופים ביותר של החברה בעידן החשמלי, בראש ובראשונה כפי הנראה כתוצאה מעיצובו.

פולקסווגן ID BUZZ
תא נוסעים מפואר ומפנק למראה בגרסה זו (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

אז בואו נדבר לרגע על העיצוב: הוא מהמם. לא ראינו אותו עדיין במו עינינו, אך לפחות על פי התמונות והוידאו לעיל – התחושה היא שהפולקסווגן ID BUZZ הוא הרכב המסחרי המגניב ביותר שיצא לנו לראות, בטח ובטח שבעולם הרכב החשמלי או בעולמות ההנעה האלטרנטיבית. וכאילו כדי להוסיף חטא על פשע, פולקסווגן מתכננת גם גרסת נוסעים וגם גרסה מסחרית סגורה שלו!

פולקסווגן ID BUZZ;
נוסטלגיה בצד – גם גרסה מסחרית תיקח חלק בהיצע של הדגם (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

ה-ID BUZZ הוא חלק מאותה פלטפורמה חשמלית שמשמשת מגוון רחב של דגמים בקונצרן פולקסווגן, ובדומה ל-Bus המקורי – גם כאן המנוע (החשמלי במקרה זה) יניע את הגלגלים האחוריים. מנוע זה יספק כ-201 כוחות סוס והוא ישודך לסוללה בגודל של כ-82 קוט"ש אותה אנחנו מכירים מהסקודה אניאק קופה, פולקסווגן ID.5 ועוד דגמים חשמליים מבית הקונצרן.

לא בטוחים לגבי המשמעות של קילו וואט, קוט"ש ועוד? מילון המושגים החשמלי יעשה לכם סדר!

פולקסווגן ID BUZZ
ולמרות שהיא מסחרית, היא נראית מגניבה באותה מידה (אם לא יותר) מגרסת הנוסעים (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

טעינה מעמדה ביתית תתבצע כאן בקצב של 11 קילו וואט, בעוד טעינה ציבורית תתאפשר בקצב מקסימלי של כ-170 קילו וואט, וליכולות אלו תצוות גם יכולת V2H (ר"ת Vehicle to Home) אשר תאפשר ל-ID BUZZ לספק מתח לרשת החשמל הביתית, פונקציה שראינו כבר בכמה וכמה רכבים בעבר, דוגמת השברולט סילברדו החשמלי שנחשף לאחרונה.

פולקסווגן ID BUZZ
אם כי בכל זאת, מדובר בגרסה מסחרית – וההידור קצת פחות רציני בתא הנוסעים הקטן (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

חלק חשוב נוסף לגבי ה-ID BUZZ הוא טענה של היצרנית לפיה מקדם הגרר של הדגם הזה, למרות היותו רכב מסחרי גדול מימדים (קצת קשה להבין את זה מהתמונות והוידאו), טוב בדיוק כמו זה של מכונית שאינה מסחרית – מה שיאפשר לו להגיע לטווחים יותר גבוהים על גבי הסוללה – אם כי בפולקסווגן טרם פרסמו מה הטווח המוצהר של הדגם, וזה יפורסם מתישהו בהמשך. הגרסה המסחרית הסגורה של ה-ID BUZZ תאפשר לבעליה הטענה של שני משטחים מלאים פנימה עם עוד קצת מקום שיישאר, בעוד גרסת הנוסעים תאפשר הסעה של חמישה מבוגרים בנוחות יתרה ועם המון המון המון מבטים שילוו אותם לאורך הנסיעה.

פולקסווגן ID BUZZ
שני משטחים יכנסו כאן אחד לאחר השני (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

ה-ID BUZZ צפוי להיכנס לייצור בסתיו הקרוב, ובפולקסווגן הודיעו כי בחלק מהמדינות האירופאיות ניתן יהיה לפתוח הזמנות מוקדמות כבר במאי. על פי בדיקתנו מול צ'מפיון מוטורס, ה-ID BUZZ החשמלי צפוי להגיע ארצה בין אמצע לסוף 2023 – אך חשוב לזכור שעם מצב שוק הרכב כיום, תאריך זה יכול להשתנות ולזוז עוד פעמים רבות. נחזיק אצבעות שנראה אותו כאן במהרה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מה דעתכם על ה-ID BUZZ? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

פולקסווגן ID BUZZ
בארץ בין אמצע לסוף 2023, בתקווה שלא יתרחשו שינויים קטסטרופליים נוספים בשוק הרכב העולמי (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)