תערוכת מינכן 2021: פולקסווגן מציגה את ה-ID.LIFE קונספט – רכב הכניסה למשפחת ה-ID

פולקסווגן משיקה בתערוכת IAA 2021 במינכן את ה-ID.LIFE קונספט - הכלאה בין מכונית מיני לג'יפון, עם טווח מוצהר של כמעט 400 ק"מ, ותכנון לייצור בשנת 2025

נכון שכיף לראות דברים כמו המרצדס EQS AMG או המייבאך EQS SUV קונספט, שמוצגים בימים אלו בתערוכת IAA במינכן, אבל אנחנו נהנים גם מדגמים עממיים יותר, דוגמאת הדאצ'יה ג'וגר ההיברידי. הרכבים העממיים הם אלו שבסופו של דבר יכבשו את הכבישים, בזמן שדגמי העל דוגמאת האודי גרנספיר קונספט מכתיבים את השינויים הטכנולוגיים שאנחנו נראה בעתיד הלא רחוק גם ברכבים העממיים שמקיפים אותנו.

פולקסווגן חשמלית
פולקסווגן ID.LIFE קונספט – עיצוב שמבהיר היטב: מדובר כאן ברכב עתידני לכאורה (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

אז בעוד פולקסווגן מתכוננת להשקת ה-ID3 החשמלית בסין, ומכוונת להיקף מכירות של 70% רכבים חשמליים עד שנת 2030, היא גם מוצאת זמן בין לבין להציג קונספט חדש – הפולקסווגן ID.LIFE, שיהווה מתישהו בעתיד את דגם הכניסה למשפחת ה-ID החשמלית של פולקסווגן. עינכם לא מטעות אתכם – מדובר כאן במעין הכלאה בין רכב מיני לג'יפון קטן, לא לכאן ולא לכאן, אבל מדובר בדגם קונספט, כך שלא בטוח כלל שהעיצוב שאנחנו רואים בתמונות הוא זה שיישאר גם בעתיד כאשר הרכב יושק רשמית.

פולקסווגן חשמלית
פולקסווגן ID.LIFE (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

פולקסווגן תכננה במקור להתחיל למכור את ה-ID.LIFE בגרסאת הייצור שלה כבר בשנת 2023, תוך כדי ציון מפורש כי מדובר כאן ברכב חשמלי שיתומחר בטווח של כ-20 אלף יורו. כנראה שלמהנדסים היו תוכניות אחרות, כי בהמשך, קברינטי פולקסווגן הבינו שלייצר רכב "כניסה" חשמלי בטווח המחיר הזה, עם טווח נסיעה סביר, בפרק הזמן המדובר – פשוט לא יקרה. אז הייצור נדחה ל-2025, וביינתים אנחנו נהנה מהקונספט שלפנינו (סיפור דומה למה שמתרחש עם דחיית הטסלה רואדסטר והסייברטרארק).

פולקסווגן חשמלית
פנים הרכב גם הוא עתידני לכאורה, אך הוא יישתנה, בסבירות דיי גבוה, בגרסאת הייצור – באופן דרמטי (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

אז ל-ID.LIFE קונספט יש סוללה חשמלית בגודל 54 קוט"ש, שתספק 213 כ"ס באמצעות מנוע שיושב על ציר ההיגוי, או במילים פשוטות – ID.LIFE תהיה בעלת הנעה קדמית בלבד. זמן התאוצה כאן מ-0 ל-100 קמ"ש יעמוד על 6.9 שניות מכובדות בהחלט, והטווח – יגיע לכמעט 400 ק"מ לפי היצרנית. לא שוחררו נתונים שנוגעים לקצב טעינה, אך הגיוני להניח שהרכב יתמוך בטעינה בקצב של עד 11 קילו וואט (בהתחשב בכך שמדובר, בכל זאת, ברכב כניסה למשפחת ה-ID החשמלית), וקצב טעינה מהירה של כ-100 קילו וואט. להרחבה על נושא קצבי הטעינה וגודל הסוללה, מומלץ לקרוא את המדריך לגודל סוללה וקצב טעינה.

פולקסווגן חשמלית
"תא מטען" זערורי בקדמת הרכב יחד עם שקע טעינה. פולקסווגן ID.LIFE (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)

כאמור, פולקסווגן מתכננת שמכירותיה באירופה יורכבו מכ-70% רכבים חשמליים עד שנת 2030, והיא יודעת שהיא לא תגיע למספרים האלו על ידי מכירה של כלי רכב יקרים ויוקרתיים, גם עם הינע חשמלי. המפתח להגעה למספרי המכירות שהחברה קובעת לעצמה נמצא במכירה של כלי רכב חשמליים זולים, גם במחיר של טווח בינוני ו/או יכולות טעינה קצת יותר עממיות לעומת דגמים בכירים יותר. יש לנו קצת יותר מ-8 שנים לגלות האם פולקסווגן תגיע ליעד הזה, ואנחנו כאן לדווח.

בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תמצאו מידע רב על דגמי פולקסווגן החשמליים, פולקסווגן היברידי ופולקסווגן פלאג אין, למרות שרובם המוחלט כלל לא נמכר בישראל!

פולקסווגן חשמלית
פולקסווגן ID.LIFE חשמלית (מקור: אתר פולקסווגן העולמי)