קצת קשה להתחרות בהיקף ההשקות של מרצדס בתערוכת מינכן 2021, כאשר אחרונת ההשקות היא ה-EQG החשמלית, אך פולקסווגן מנסה לעשות ככל יכולתה, וביינתים הולך לה לא רע. אתמול דיווחנו על הפולקסווגן ID.LIFE החשמלית, שצפויה להתחרות במה שהולך להיות בעתיד דגם הכניסה של טסלה – רכב חשמלי מלא עם טווח של 400 ק"מ פלוס מינוס בעלות של 25 אלף דולרים. זאת, בהמשך לתוכניות הגדולות של היצרנית בשוק הרכב בסין עם ה-ID3.
למרות שאנחנו לא רואים יותר מידי עדויות לכך בארץ, פולקסווגן מתחזקת ליין ענף של רכבים חשמליים, היברידיים ורכבי פלאג אין בכל רחבי הקונצרן שלה (גם בסיאט, סקודה וכמובן באודי, שהשיקה בתערוכה את האודי גרנספיר קונספט). התוספת האחרונה למשפחה ענפה זו הוא גרסאת הפלאג אין של הפולקסווגן מולטיוואן – שאנחנו מכירים בארץ גם כטרנספורטר. למעשה, המולטיוואן הולך להמכר בקונפיגורציה שלו במקביל לטרנספורטר המוכר.
אך לא התכנסנו כאן על מנת לסקור את ההיסטוריה המשפחתית של הפולקסווגן מולטיוואן, אלא לדווח על המולטיוואן T7 החדש – שיחד עם מספר עדכונים עיצוביים, מתחדש במערכת פלאג אין – מערכת שתוצע בשילוב עם מנוע בנזין 1400 סמ"ק יחד עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שישה מהלכים, וההספק הכולל יעמוד על כ-215 כ"ס. לרכב ישנם שבעה מקומות ישיבה מרווחים, והוא כנראה מציע את אחת האופציות היותר נוחות להסעת משפחות עם ארבעה או חמישה ילדים, יחד עם פוטנציאל לשימוש כמונית.
יחידת ההינע החשמלית היא בעלת סוללה בגודל 13 קוט"ש, שתאפשר טווח של כ-50 קילומטרים לפי היצרנית על חשמל בלבד. יחידת ההינע החשמלית הזו דומה לזו שעלייה דיווחנו בסיטרואן C5X החדשה שהחלה ממש לאחרונה להמכר בצרפת, וברגע שמדובר במערכת אשר נמצאת ברכב היסעים כמו הפולקסווגן מולטיוואן, פוטנציאל החסכון גדול אף יותר. למרבה הצער, פולקסווגן טרם שחררה נתונים לגבי יכולות הטעינה מעבר לנתונים לעיל, ולנו נותר לקוות שנראה את הדגם בארץ בעתיד הרחוק.
סקרנים לגבי רכב פלאג אין או רכבים היברידיים? מוזמנים לעיין במדריך לרכב היברידי או במדריך לרכב פלאג אין ולקבל עוד המון אינפורמציה על רכבים מיוחדים אלו
מעוניינים להתייעץ לגבי הפולקסווגן מולטיוואן T7? בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ על המון רכבי 7 מושבים חשמליים או היברידיים