רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
משפחת ה-ID של פולקסווגן היא ממשפחות הרכב החשמלי המעט וותיקות יותר בגזרה של יצרניות הרכב המסורתיות. פרט לפולקסווגן ID4 שעלתה ארצה לאחרונה וגם נבחנה אצלנו, מכילה המשפחה גם את ה-ID5, ה-ID6 הייעודית לסין, ה-ID.BUZZ שגם יגיע לישראל במהלך סוף השנה הנוכחית ואפילו ה-ID7 שהוצגה לאחרונה כרכב קונספט. הנציגה הקטנה ביותר במשפחה בשלב זה היא ה-ID3, שזוכה כעת לעדכון.
ככלל, לא יצא לנו לסקר הרבה את הדגם הספציפי הזה – שמאז שהוצג ב-2019 לא עודכן (עד עכשיו). כך שננצל את ההזדמנות לסקירה קצרצרה של מה יש לנו כאן: ה-ID.3 היא הנציגה הקטנה והמבוגרת ביותר במשפחת ה-ID. היא זוכה למספרי מכירות יפים יחסית ברחבי אירופה והיא מגיעה, בהתאם לעובדה שמדובר באותה פלטפורמת MEB של פולקסווגן, בשתי קונפיגורציות שלסוללה ושתי אפשרויות הינע.
למעשה, הדגם החדש מתעדכן בעיקר בגזרה הויזואלית – בכל הנוגע לסוללה, הוא ימשיך להמכר בשתי התצורות של סוללה בגודל 58 קוט"ש או סוללה בגודל 77 קוט"ש, וכרגע עם אפשרות הנעה אחת – מנוע חשמלי יחיד בהספק של 204 כ"ס אשר יניע את הגלגלים האחוריים בלבד (סביר מאוד שבהמשך יוצגו גם גרסאות הנעה כפולה בדיוק כפי שקיימות בדגם הנוכחי). גם יכולות הטעינה נותרו זהות וטעינה ביתית תתבצע בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט בעוד שטעינה מהירה תתבצע בקצב מקסימלי של 125 קילו וואט. גם הטווח נותר זהה – 424 ק"מ לסוללה הקטנה יותר או עד 542 ק"מ לסוללה הגדולה.
להרחבה בנושא גודל סוללה (קוט"ש), קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
אז איפה בכל זאת עודכנה ה-ID3? את עיקר השינויים אנחנו רואים בגזרה העיצובית, מבפנים ומבחוץ. מבחוץ אנחנו רואים שהפגוש הקדמי הוחלף ומעניק לרכב מראה טיפה יותר ספורטיבי כעת, וגם הג'אנטים עוצבו מחדש בכדי לאפשר אווירודינמיות יעילה יותר. מהצד ומאחורנית כמעט ואין שינויים בעיצוב החיצוני, ופולקסווגן תאפשר בחירה מבין מגוון אפשרויות צבע רחב יותר כעת.
מבפנים יש לנו קצת יותר שינויים: המושבים עשויים מחומר חדש שלטענת פולקסווגן עושה שימוש ב-70% חומרים ממוחזרים, תוספת של HUD, ומסך המולטימדיה יגדל ל-12.9 אינצ'ים. בנוסף לכך, בוצעו מספר שיפורים בכל הנוגע לפקודות הקוליות וליכולות האלחוטיות של האנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי (להזכירכם – רק לשתי מכוניות בגזרתנו יש כרגע בארץ את שני החיבורים האלו באופן אלחוטי – קיה נירו פלוס פלאג אין וקיה נירו פלוס חשמלית).
אבל הבשורה היותר משמעותית, לפחות מבחינתנו, הגיעה דווקא מישראל: צ'מפיון מוטורס מתכננת לייבא ארצה את ה-ID3 במהלך החצי השני של שנת 2024 ובכך להמשיך להגדיל את היצע משפחת ה-ID (שכרגע כולל רק את ה-ID4, אבל צפוי עד 2024 להכיל גם את ה-ID5 וגם את ה-ID.BUZZ). למרות היותה הוותיקה מבין בנות משפחת ה-ID, פולקסווגן בחרה מסיבה כלשהי לא להציע עוד ועוד דגמים במימדים דומים – והיחידה כיום שמציעה אלנטרנטיבה לפולקסווגן מבית היא הקופרה בורן המבוססת על אותה הפלטפורמה, וייתכן שגם היא תעשה את דרכה ארצה לקראת סוף השנה.
קבוצה קטנה קיבלה גישה למבחן זה לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על העדכון לפולקסווגן ID3 החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!