את חברת סטורדוט אנחנו מכירים משכבר, ולמי שאינו מכיר – נזכיר כי מדובר בסטארט-אפ ישראלי בניהולו של ד"ר דורון מייסדורף, אשר עוסק בפיתוח סוללות לרכב חשמלי מבוססות סיליקון, במטרה לאפשר טעינה שתואמת בקצב שלה פחות או יותר לתדלוק רכב. הטכנולוגיה נקראת בחברה XFC (ר"ת Extreme Fast Charging), ואנחנו מדווחים עלייה לא מעט: החברה החלה לאחרונה בסבב גיוס משקיעים רביעי במספר בשת"פ עם יצרנית הרכב החשמלי הוויאטנאמית Vinfast, ניסוי מוצלח שביצעו בחברה בסוללות הסיליקון שהציג דגרגציה זניחה בטעינה מהירה עקבית, שילוח של סוללות ה-XFC למספר יצרניות ברחבי העולם לתחילת ניסויים בתנאי אמת ועוד.
בין המשקיעים של החברה ניתן למנות את, כאמור, Vinfast, חברת TDK, סמסונג ועוד, ולרשימה זו – מצטרפת כעת חברה שכולנו מכירים – וולוו ארה"ב הודיעה הבוקר כי באמצעות קרן השקעות שבבעלותה, בחברה מתחילים להשקיע בסטורדוט, במטרה להטמיע את סוללות ה-XFC בדגמי וולוו החשמליים שיחלו לצאת לשוק ב-2024 ואילך.
מדובר בצעד משמעותי מאוד בשביל סטורדוט – היות וחברת וולוו היא יצרנית רכב בקנה מידה גלובלי עם גב אדיר מימדים בדמות ג'ילי, ועפ"י ההודעה של וולוו לעיתונות – עושה רושם שבחברה מאמינים מאוד בטכנולוגיית ה-XFC של סטורדוט. לא נמסר אילו דגמים בדיוק צפויים להכיל את סוללות ה-XFC, אך ניתן לשער כי מדובר בין השאר במחליף החשמלי המיועד של ה-XC90 הגדול בתור התחלה.
כמו כן, לא מן הנמנע שסוללות אלו יעשו את דרכן גם לדגמי פולסטאר העתידיים – שם גם כן צפויים להציג בשנים הקרובות לא פחות מ-3 דגמים חשמליים חדשים, לצד הפולסטאר 1 והפולסטאר 2. בפולסטאר מצידה הודיעו לאחרונה על עסקת ענק עם ענקית השכרת הרכב הרץ – אשר תרכוש בחמש השנים הקרובות לא פחות מ-65 אלף יחידות פולסטאר 2, אך נראה שסוללות ה-XFC של סטורדוט לא יעשו את דרכן לדגמים אלו, לפחות כרגע.
בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!