וולוו מעוניינת להמשיך לבסס את מעמדה כמובילה בתחום הרכב החשמלי, הן באירופה והן בארה"ב, ואנחנו מקבלים על כך ידיעות לא מועטות בתקופה האחרונה. כחלק מהיצרנית ג'ילי, בשנים שעברו מאז הרכישה החברה עברה מהפך של ממש, כאשר ההנעה החשמלית נמצאת בראש מעייניה, וכיום בוולוו מציעים את כל אחד ואחד מדגמי החברה גם בוריאציית פלאג אין. בחברה הצהירו במספר רב של הזדמנויות כי עד סוף העשור, כל דגמי וולוו שיימכרו ברחבי אירופה וארה"ב יהיו חשמליים בלבד.
בנוסף, השיקו בחברה השנה את ה-XC40 החשמלית וה-C40 החשמלית (השנייה טרם הושקה בישראל), ומתכננים בשנים הקרובות להציע גם וריאציה חשמלית לכל אחד ואחד מהדגמים בליין הקיים. כל זאת, לפני שבכלל הזכרנו את הפעילות של פולסטאר, היא חברת הבת המשותפת של וולוו וג'ילי, בה השיקו לאחרונה את הקונספט פולסטאר O₂, קבריולט חשמלית עם רחפן מובנה. כחלק מהמטרות של וולוו, מספר ידיעות ששוחררו לאחרונה מראות שבחברה ממשיכים בכיוון זה במלוא המרץ, ואספנו לכם את הידיעות החמות ביותר של וולוו בענפים הרלוונטיים לתחום מהתקופה האחרונה.
וולוו XC40 עוברת מתיחת פנים קלה, C40 תקבל הנעה קדמית כאופציה
הוולוו XC40 היא כרגע הדגם החשמלי היחיד של וולוו בארץ, ובאירופה היא נמכרת לצד גרסאת הקופה – וולוו C40. אפשרויות הנעה כפולה עוצמתיות וטווח מוצהר של 421 ק"מ, יחד עם מחיר אטרקטיבי יחסית לקטגוריה בארץ, מיצבו אותה בנקודה שבה – בדומה לכמעט כל יצרנית אחרת בעולם – יש לה מוצר מעולה, אך השפעות חיצוניות כגון משבר השבבים והמלחמה באוקראינה לא מאפשרות לה למכור ממנו כפי שהייתה רוצה.
למרות צעירותו היחסית של הדגם, בוולוו מבצעים מתיחת פנים קלה ל-XC40, במסגרתו היא תוצע בצבעים נוספים, הפנסים והחזית עברו עדכון קל, והיא תוצע כעת עם חומרי פנים שמקורם אינו בבעלי חיים, בהמשך להצהרת החברה מלפני מספר חודשים – לפיה עד שנת 2030 לא יעשה בדגמי החברה שימוש במוצרים מן החי כלל. דגמי ה-XC40 עתידים כנראה לכלול גם יכולות טעינה אלחוטיות מתישהו בשנים הקרובות, כפי שדיווחנו לאחרונה. בשלב זה, אין עדיין מידע מתי חברת מאיר תייבא את הגרסה מתוחת הפנים – וכשיהיה, נעדכן.
ה-C40 גם היא מעודכנת, אם כי במקרה שלה מדובר בתוספת של אפשרות הנעה. עד כה, הדגם הוצע עם הנעה כפולה בלבד, וטווח של 421 ק"מ גם כן. כעת, ה-C40 תמכר עם אפשרות זולה יותר של רכישתה עם מנוע שיניע את הגלגלים הקדמיים בלבד, מה שיאפשר הגדלת הטווח ל-434 ק"מ. דגם זה הושק זה מכבר באירופה, ואמור להגיע ארצה בחודשים הקרובים (השקה הייתה אמורה להתקיים עוד בינואר אך נדחתה מספר פעמים), ייתכן שבצמוד להשקת הפולסטאר 2 בארץ. גרסאת הנעה קדמית הושקה לא מזמן גם בדגמי ה-XC40 כאופציה זולה יותר לרכישה ללקוחות המעוניינים ברכב חשמלי זול יותר מבית וולוו.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? כל מה שאתם צריכים לדעת בנושא נמצא במדריך לרכב חשמלי!
דגמי הפלאג אין בארה"ב מקבלים סוללה גדולה יותר ואפשרות נהיגה עם דוושה בודדת
דגמי ה-T8 פלאג אין של וולוו עוברים גם הם עדכון, אם כי כאן מדובר באחד מהותי הרבה יותר מזה שהתרחש עם צמד דגמי ה-40 החשמליים. דגמים אלו מקבלים סוללה חדשה, לה שכבת תאים נוספת, אשר תאפשר טווחים של בין 56 ק"מ ל-66 ק"מ. סוללת ה-11.6 קוט"ש שנכחה בדגמים אלו, תגדל כעת ל-18.8 קוט"ש. גם המנוע החשמלי בדגמי פלאג אין אלו עודכן, והוא מפיק כעת הספק של 87 כ"ס, מה שהופך את דגמי הקצה של מערכות ה-T8 של וולוו לעוצמתיים ביותר בייצור סדרתי, נכון לכרגע, מבית היצרנית הסקנדינבית – כאשר דגמי ההנעה הכפולה יגיעו כעת להספק כולל של 455 כ"ס. הגדלת הסוללה תתרחש בדגמי הפלאג אין הבאים: XC90, S90, רמת הגימור Polestar Engineered של ה-XC60 יחד עם גרסאת הבסיס שלה, רמת הגימור Polestar Engineered של ה-V60 (דגם הסטיישן הבינוני של וולוו), וה-S60.
בנוסף, דגמי ה-XC60 וה-S90 עם גרסאות ההינע של ה-T8, זוכים כעת גם למצב נהיגה באמצעות דוושה אחת, פונקצייה זהה לזו הקיימת בדגמים החשמליים של וולוו לעיל, ובמספר לא מועט של דגמים חשמליים מבית יצרניות מתחרות. מדובר במהלך מהותי ברכב פלאג אין, ונקווה שזה יגיע במהרה לדגמים נוספים – הן בוולוו והן אצל מתחרותיה. בשלב זה, העדכון המדובר רלוונטי לשוק האמריקאי – אך מהיכרותינו עם היצרנית, ייתכן מאוד שהוא יעשה את דרכו גם לאירופה, וכתוצאה מכך – גם לישראל.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכבי פלאג אין יעשה לכם סדר!
וולוו חוברת לסטארבקס במטרה להקים עמדות טעינה בסניפי הרשת בארה"ב
מהלך מעניין נוסף של החברה בארה"ב נוגע להקלת המעבר לרכבים חשמליים על לקוחותיה. מטה החברה האמריקאי חבר לרשת בתי הקפה המפורסמת סטארבאקס, במטרה להקים שרשרת עמדות טעינה – 60 במספר – לאורך תוואי של מעל ל-2100 ק"מ: ממטה חברת סטארבאקס שנמצא בסיאטל, בחלק הצפוני של החוף המערבי האמריקאי, ועד לאזור דנוור – אשר נמצאת בבמרכז ארה"ב.
על פי התכנון, צפויה לקום עמדת טעינה בסניף סטארבקס על גבי כל 160 ק"מ בממוצע בתור התחלה, כאשר בסופו של דבר צפויות להתפזר על גבי התוואי המדובר לא פחות מ-60 עמדות טעינה. עמדות אלו ימותגו כעמדות של וולוו, ויופעלו על ידי ספקית שירותי הטעינה האמריקאית Charge Point. עמדות אלו יתממשקו באופן מקוון לתוך תפריטי הניווט של דגמי ה-XC40 וה-C40 החשמליים שנמכרים בארה"ב.
בוולוו מאמינים כי עד סוף 2022 תושלם התקנת עמדות הטעינה לאורך התוואי המדובר, ובחברה אף הדגישו כי העמדות יהיו פתוחות לציבור הרכב, ולא רק לרכבי וולוו, במטרה להקל על המעבר לרכב חשמלי ולאפשר נקודות טעינה במיקומים בטוחים ונוחים. לא נמסר מה תהיה מהירות העמדות המדוברות, אך בהודעה לעיתונות כן נמסר כי כלל העמדות, שיהיו זהות לחלוטין, יאפשרו טעינה של ה-C40 מ-10% ל-90% בתוך 45 דקות.
להרחבה בנושא עמדות טעינה – מוזמנים לעיין במדריך לעמדות טעינה
הייתם רוצים לראות בארץ מיזם דומה בסגנון "טעינה ומאפה" עם סניפים של רשת בתי קפה מקומיות? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"