עושה רושם שמאז רכישתה של וולוו על ידי קונצרן הענק הסיני, ג'ילי, אי אז בעשור הקודם של המאה ה-21, החברה עוברת תקופה שכולה טוב. זה התחיל עם ה-XC90 החדש לחלוטין שהוצג באמצע העשור הקודם, המשיך עם שלל דגמים חדשים בעלי שמות מוכרים כמו ה-XC60, XC40, S60, כולם ברמות גימור גבוהות במיוחד עם מגוון יחידות הינע, ומחירים – כמובן בהתאם. דגמי הפלאג אין של היצרנית פופולריים בארץ בסגמנט רכבי היוקרה, וכעת, ליצרנית הסקנדינבית יש באופן רשמי גם נציגות חשמלית מלאה, לראשונה בישראל.
מבול ההשקות שנופל עלינו הקיץ לא השאיר את וולוו מאחור. אחרי שראינו את השקת היונדאי קונה החשמלית העממית משהו, הקיה נירו החשמלית היקרה ובעלת הטווח הגבוה יחסית, היונדאי איוניק 5 שמסתכלת לטסלה מודל 3 ישירות בלבן של העיניים, ואפילו קיבלנו פיאט 500 חשמלית – הסופר מיני החשמלית הראשונה בישראל, והרכב החשמלי הזול ביותר בארץ נכון לכתיבת שורות אלו – וולוו מציגה מתחרה חדש בסגמנט רכבי ה-SUV החשמליים, והולכת ראש בראש כנגד ה-E-tron של אודי וה-EQA המסקרנת של מרצדס.
הוולוו XC40 החשמלית לא נבנתה מאפס, אלא הולבשה על הפלטפורמה הקיימת של ה-XC40, שקיימת בהיצע גם כרכב בנזין וגם כרכב פלאג אין. אך וולוו לא וויתרו על התפנוקים שמגיעים עם הרכבים שלה בדרך כלל – מסך מולטימדיה ענק, מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות, רמת גימור גבוהה במיוחד ורמת אבזור בהתאם. אפילו מערכת בטיחות שיודעת לזהות חוסר תגובה של הנהג ולהביא את הרכב בבטחה לעצירה בשולי הדרך יש כאן.
ה-XC40 החשמלית מגיעה ארצה בגרסתה הבכירה – בעלת הנעה כפולה והספק של 407 כ"ס, תאוצה של 0-100 בתוך כ-4.9 שניות ומהירות מירבית של 180 קמ"ש. ה-XC40 החשמלית מצויידת בסוללת 78 קוט"ש ותומכת בטעינה מהירה בקצב של כ-150 קילו וואט, או טעינה ביתית / ציבורית בקצב של עד 11 קילו וואט. הטווח המוצהר על פי היצרנית – 414 קילומטרים. מכובד, ובעיקר מסקרן. ה-XC40 החשמלית תעלה לכם כ-299,990 ש"ח לפני תוספות, שדרוגים ושינויים.
מתלבטים אם רכב חשמלי מתאים לכם? מוזמנים לבדוק במדריך לרכב חשמלי של פלאג מג, או להתייעץ עם מאות בעלי רכבים חשמליים, היברידיים ופלאג אין בקבוצה הרשמית של המגזין – עוברים לרכב חשמלי.