קונצרן פולקסווגן עובד במרץ רב על פיתוח הליין-אפ החשמלי של החברה. התוכניות של פולקסווגן ל-ID.3 בסין, ההשקה של ה-ID.LIFE בתערוכת מינכן 2021 (שם גם הושק המולטיוואן פלאג אין – אך זה פחות רלוונטי לעתיד החשמלי), ותמונות הריגול של ה-Aero-B – מה שאמור להיות הגרסה החשמלית של פולקסווגן לרכב מנהלים במימדיי הפאסטאט, הם רק חלק קטן מהמהלכים שמבצעת היצרנית בשנים האחרונות לכיוון החשמלי.
אבל עושה רושם שלגרמנים יש עוד הרבה, הרבה מרץ – מגזין autoexpress הבריטי, שתפס גם את ה-Aero-B במבחנים בכביש הציבורי בגרסאת אב טיפוס מתקדמת, הצליח כעת גם לתעד גרסאת אב טיפוס מתקדמת של המסחרית החשמלית – ה-ID.BUZZ, בכבישים קרובים לחוג הארקטי בשוודיה. כמו במקרה של רכב המנהלים החשמלי הקטן, גם כאן מדובר בגרסאת אב טיפוס שכנראה נמצאת בבדיקות סופיות, לקראת שלב הייצור של הדגם – שצפוי להתרחש כבר ב-2022.
ה-ID.BUZZ מבוסס על רכב קונספט שהושק עוד ב-2017 אשר נושא את אותו השם, אך נראה שונה ממנו מאוד בגרסאות הטרום ייצור, כמו זו שמוצגת כאן. בתחילה יושק הרכב כרכב סיור/תיור או רכב מסחרי על טהרת החשמל, אך לפולקסווגן גם תוכניות גדולות בתחום הנהיגה האוטונומית לרכב זה – כאשר ב-2025 צפויה להמכר גם גרסה אוטונומית של ה-ID.BUZZ לשימוש בציי רכב להיסעים.
ל-ID.BUZZ צפויות להיות מספר וריאציות של הושבה – 2 שורות מושבים או 3, יחד עם מספר אפשרויות של בחירת גודל סוללה – החל מסוללות בינוניות בגודל של 48 קוט"ש, ועד לסוללות ענק של 111 קוט"ש. לפי פולקסווגן, ה-ID.BUZZ בגרסאת ה-111 קוט"ש יוכל לנסוע כ-560 קילומטרים, מספר כמעט כפול מזה של הברלינגו החשמלית שהושקה לאחרונה באירופה, למשל, אך חשוב לציין בהזדמנות זו שמדובר גם ברכב מסחרי גדול יותר מהברלינגו אשר פונה לקהל לקוחות מעט שונה. השקת הדגם, כאמור, תתרחש ב-2022.
בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתעדכן בכל הרכבים המסחריים החשמליים שצפויים להגיע ארצה בשנת 2022