אחת השאלות שרוכשי רכב חשמלי שואלים את עצמם כל הזמן היא – "זה יכול להגיע לאילת?". מאיזה שהיא סיבה, הגעה לאילת הפכה להיות אמת המידה ליכולותיו של רכב חשמלי – ויתכן שלא לגמרי בצדק. אבל לנסוע לאילת זה כבר לא ביג דיל במרביתן המוחלטת של החשמליות בישראל כיום – ואנחנו החלטנו לקחת את העניין הזה שלושה צעדים קדימה.
עוד ועוד שאלות ותהיות הובילו אותנו לחשוב – "רגע, למה שלא נקיף את ישראל עם רכב חשמלי, במקום סתם לנסוע לאילת?". הרעיון הזה קרם עור וגידים, בחרנו את הכלה של המסע (הג'נסיס G80 החשמלית עם הגג הסולארי), קבענו תאריכים בהם קיווינו שמזג האוויר יהיה בהיר, בנינו את הדרך – ולבסוף, היום הגדול הגיע – ויצאנו להקיף את ישראל ברכב חשמלי.
רשימת אביזרי חובה חשמלית החדשה שלכם
מה נאמר לכם? לא פשוט לנסוע כמעט 1200 ק"מ בתוך בערך יומיים וחצי, אבל לא רצינו לעשות מהמסע הזה "סתם נסיעה": דאגנו להגיע מהבית ועד לחרמון בטעינה בודדת, ואז נסענו כל הדרך מהצפון לאילת בטעינה אחת – כשהרכב חד וחלק מודיע לנו שאנחנו נהיה חייבים לעצור לטעון את המכונית בדרך. וכמובן שלא עצרנו. גם הגג הסולארי טרם את חלקו וגם לגביו תמצאו התייחסות נרחבת בוידאו לעיל.
במסע הזה גילינו הרבה דברים מעניינים לגבי תשתית עמדות הטעינה בישראל, לגבי הטכנולוגיה של רכבים חשמליים והתאמתה לעתיד, לגבי פאנלים סולאריים על גבי רכבים ואפילו היו לנו כמה תובנות מעניינות לגבי הג'נסיס G80 החשמלית. לבסוף היינו חייבים לחזור הביתה, וגם לסיים את המסע ולהמשיך בחיי היום יום שלנו – אבל כל התיעוד, והתשובות לכל השאלות – בוידאו.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הקפת ישראל ברכב חשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!
בהזדמנות זו נודה למר בנק ממשרד היח"צ של היבואנית – שבלעדיו המסע לא היה יוצא לפועל – על הסיוע במהלך ולאחר הפרוייקט!