את הרכב החשמלי החדש של חברת האלקטרוניקה הסינית שיאומי כבר ראינו לפני כחודש בתמונות שהדליפה הממשלה הסינית, והיום נחשף באופן רשמי המפרט הטכני שלה. שם הדגם החדש הוא Xiaomi SU7, כאשר משמעות ראשי התיבות היא "Speed Ultra".
מנכ"ל ומייסד שיאומי, ליי ג'ון, העיד שמטרתם היא לייצר את רכב החלומות, שיתחרה באיכות של טסלה ופורשה. ואכן, החברה שואבת השראה מטכנולוגיות של רכבי יוקרה אחרים – כולל שימוש בשיטת הייצור Hypercasting (הגרסה של שיאומי ל-Giga Press של טסלה) והעסקת מהנדסי עבר בכירים של מרצדס בנץ ו-BMW. בנוסף לכך, סוללת הרכב הונדסה בשיתוף עם חברות BYD ו-CATL.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
עיצוב החשמלית הראשונה של שיאומי
הרכב דומה בעיצובו לטסלה מודל S, אך עם בסיס גלגלים מעט רחב יותר (ב-30 מ"מ בלבד). מדובר במכונית סדאן מעוגלת וארוכה, בעלת עיצוב ספורטיבי ויוקרתי. ה-SU7 מגיע פנסים קדמיים משולשים, חישוקים גדולים ופס תאורה לרחוב צידו האחורי של הרכב ותא המטען. מבחוץ, הרכב מגיע בצבע כחול, כסוף או ירוק זית. מבפנים, תהיה אפשרות בחירה בין שני גווני ריפוד – אפור ואדום.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מפרט טכני של שיאומי SU7
ה-Xiaomi SU7 היא מכונית סדאן משפחתית שתגיע בשתי צורות הינע – אחורית וכפולה.
ברמת הגימור הראשונה, לרכב הספק של 299 כוחות סוס. בגרסת ההנעה הכפולה (Max), הדגם נהנה מהספק כולל של 673 כוחות סוס. לגרסת ההנעה האחורית יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש של 5.28 שניות, ולגרסת ההנעה הכפולה – 2.78 שניות. החברה אמרה כי בשנת 2025 תוציא לדגמיה מנועים עוצמתיים אף יותר.
גודל הסוללות הוא 74.6 קוט"ש לגרסת הבסיס, ו-101 קוט"ש לגרסת ההנעה הכפולה. טווח הנסיעה המוצהר של הגרסה הבסיסית הוא 668 ק"מ, ושל גרסת ההנעה הכפולה – 800 ק"מ.
להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור שיאומי SU7
ה-SU7 יגיע עם מערכת ההפעלה HyperOS מתוצרת החברה, שגם תאפשר לכם לשלוט בכלל פיצ'רי הרכב וגם תתממשק עם מכשירי השיאומי שלכם. הדגם מאובזר במסך מולטימדיה בגודל 16.1 אינץ' ברזולוציית 3K, ויש גם אפשרות לאבזר אותו בשני טאבלטים עבור הילדים מאחור. נכון לרגע זה, הרכב מתממשק עם Apple CarPlay ו-AirPlay, אך עוד אין מידע לגבי אנדרואיד אוטו.
בנוסף לכך, לרכב יש מערכת שמע עם 23 רמקולים שתומכת בדולבי אטמוס, וכפתורים פיזיים שמשמשים גם לשליטה במערכת המיזוג וגם עבור פונקציות שניתנות להתאמה אישית.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
מערכות עזר ובטיחות
בגזרת מערכות הסיוע לנהיגה, הדגם מצויד במערכת נהיגה אוטונומית שנקראת Xiaomi Pilot ונעזרת ב-LIDAR. היא מסוגלת לנווט עצמאית ברחוב פקוק ולחנות בצפיפות. ניסויי הנהיגה האוטונומית מתרחשים ב-100 ערים בסין ויסתיימו בסוף 2024.
מחיר שיאומי SU7 וסיכום
כפי שאתם יודעים, זו לא חברת האלקטרוניקה הראשונה שעושה צעד לכיוון עולם הרכב החשמלי. לפניה ראינו גם את סקייוורת' (יצרנית סקייוול), סוני, Huawei – ואפילו אפל, שטרם חשפה דגם חשמלי. מעניין אם שיאומי תבחר לייצר ליין חשמלי, שיכלול גם דגמים נוספים מסגמנטים אחרים.
כרגע עוד אין מחיר לדגם, אך נשמע שהחברה מתכננת לשווק את ה-SU7 לשוק העולמי, ולא רק לסין. יש אפילו שמועות על כך שהרכב עשוי להגיע לישראל.
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
מעוניינים לדבר על רכבים חשמליים מסין? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי