עם 1,548 כ"ס: שיאומי SU7 אולטרה יגיע לייצור סדרתי

עכשיו זה רשמי: שיאומי SU7 אולטרה בגרסה התלת-מנועית יגיע לייצור סדרתי - אבל לפני כן ישתתף במירוץ נירבורגרינג (Nürburgring) בשאיפה לזכות בתואר מכונית 4 הדלתות המהירה בעולם

לפני מספר ימים יצרנית הטלפונים חשפה את רכב הקונספט שיאומי SU7 אולטרה – שהוא מכונית על חשמלית שנועדה להתחרות בדגמים כמו פורשה טייקאן. זו בעצם הגרסה הכי הכי בכירה (נכון לרגע זה) של שיאומי SU7 שנחשפה רשמית לקראת סוף השנה שעברה, וכל המלאי שלה הוזמן תוך 24 שעות (כ-50 אלף יחידות!). כעת הוכרז רשמית שלא מדובר רק ברכב קונספט, אלא במכונית שתצא לייצור סדרתי – ואף תתחרה במירוץ נירבורגרינג (Nürburgring).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)
מכונית העל החשמלית שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)

קצת על שיאומי SU7 אולטרה

הגרסה הספורטיבית שלנו נהנית מהספק שהוא יותר מכפול מההספק של הגרסה הכי בכירה עד כה של ה-SU7 (שנקראת Max) – 1548 כ"ס, בהנעה כפולה תלת-מנועית. המנועים האלו מאפשרים לרכב להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 1.97 שניות בלבד.

הדגם ארוך ורחב יותר מגרסת ה-Max, ואורכה 526 ס"מ (26 ס"מ יותר), רוחבה 206 ס"מ (10 ס"מ יותר) – והיא נמוכה יותר ב-4 ס"מ (140 ס"מ גובה בסך הכל). בסיס הגלגלים נותר כשהיה, ואורכו 3 מטרים.

האולטרה בנויה לאווירודינמיות וקירור מירביים. כל גוף הרכב בנוי מסיב פחמן, מה שמאפשר לו משקל קל יחסית (לעומת רכבי על-אחרים) של 1,900 ק"ג – שהם 500 ק"ג פחות מה-SU7 הרגילות. הרבה פרטים נוספים (דוגמת גודל הסוללה, טווח הנסיעה, איבזור ומחיר הרכב) טרם פורסמו, אך ידוע לנו גם בתנאים הנכונים תוכלו להטעין את הרכב במלואו תוך כ-12 דקות.

להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)
שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)

העתיד של שיאומי SU7 אולטרה

חטיבת הרכב של שיאומי הוקמה בספטמבר 2021, והמותג הוכיח כבר עם הדגם הראשון שהוא מסוגל לייצר 10 אלף יחידות ב-32 ימים (על פי דיווח מאפריל האחרון). גם בסוף החודש הזה היצרנית צפויה לייצר עוד 10 אלף יחידות מה-SU7 ב-3 רמות הגימור הראשונות.

עם גרסת ה-SU7 אולטרה, היצרנית מעוניינת לייצר את מכונית 4 הדלתות המהירה בעולם. הדגם יצא לשוק לקראת אמצע השנה הבאה, בגרסה שדומה לגרסת הקונספט אך כמובן מותאמת לייצור המוני.

לפני זה, הגרסה הראשונית צפויה להתחרות באוקטובר הקרוב במסלול נירבורגרינג (Nürburgring) בזוכות הקודמות של המירוץ – פולקסווגן ID.R שכרגע במקום הראשון, ואחריה EVIJA X, EP9, רימאק נבארה, פורשה טייקאן טורבו GT (שהיא מכונית 4 הדלתות המהירה בעולם, נכון לרגע זה), טסלה מודל S פלייד ויונדאי איוניק 5 N.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)
שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי שיאומי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

מכונית העל החשמלית שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)
מכונית העל שיאומי SU7 אולטרה (צילום: יצרן)

לקריאה וצפייה נוספת

צפו במבחן רכב MG4 X-Range – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג