אחרי לוסיד: זיקר, חברת הבת היוקרתית של ג'ילי, בדרך לאירופה

אחת מחברות הבת היוקרתיות של ג'ילי - זיקר - מתכננת את כניסתה לשווקי אירופה ב-2023, בכדי להשיג יעד שאפתני של מעל ל-70 אלף מסירות באותה שנה

אין חובב אחד בתחום הרכב החשמלי שלא מכיר את ג'ילי – הקונצרן הסיני אדיר המימדים חולש על המוני מותגים – מוכרים יותר ופחות ללקוח האירופאי. בין מותגיו של ג'ילי ניתן למנות את LEVC (שה-VN5 שלה נבחן כאן בעבר), את פולסטאר (שצפויה להגיע ארצה באמצע 2022 – ללא הפולסטאר 1), לוטוס (שגם היא צפויה להגיע ארצה – אך כרגע אין עדיין תאריכים ברורים), מותג "הבית" ג'ילי – שם הג'ילי ג'יאומטרי C עושה חיל במכירות והוזמנה ביותר מ-3500 יחידות עד כה, וולוו (שמיובאת ארצה באופן תדיר על ידי מאיר חברה למכוניות משנות ה-60), לינק & קו (שחברת מאיר מחזיקה בזיכיון היבוא שלה, אך אין כרגע תאריכים מדוייקים לתחילת הפעילות בישראל) – הרשימה הזאת ארוכה מספיק בכדי שנשכח מותג כזה או אחר.

זיקר 001
זיקר 001 – הדגם הראשון של המותג, שמסר אלפי רכבים בסין בפרק זמן קצר מאוד (מקור: אתר זיקר העולמי)

אבל ג'ילי לא עוצרת שם: בתחילת 2021 הוקמה Zeekr (זיקר), אשר מהווה למעשה זרוע יוקרתית של ג'ילי עצמה. בזיקר נכון להיות דגם אחד – זיקר 001 – לו שני גדלי סוללה לבחירת הלקוחות הסיניים (86 או 100 קוט"ש), שתי יחידות הינע (הנעה אחורית עם 272 כ"ס או הנעה כפולה עם 572 כ"ס), וטווח מוצהר של בין 500 ל-700 ק"מ בקירוב, כך לפחות לפי תקן NEDC הסיני.

להרחבה בנושא גודל סוללה והספקי טעינה – ניתן לעיין במילון המושגים החשמלי

זיקר 001
(מקור: אתר זיקר העולמי)

זיקר החלה להמכר עוד השנה ללקוחות בסין, והודיעה כי כבר ב-2022 היא תחל בהתרחבות לארה"ב. אצל היצרנית הסינית (ואצל חברת האם – ג'ילי) הודיעו על יעדי מסירות סופר שאפתניים לשנתיים הקרובות – 40 אלף מסירות כלל עולמיות ב-2022 ומעל ל-70 אלף כלי רכב שיימסרו ללקוחות ב-2023. איך מתכננים בזיקר לעשות זאת? החברה מעוניינת להתרחב גם לאירופה ב-2023.

זיקר 001
(מקור: אתר זיקר העולמי)

בדומה ללוסיד (שמתכננת להכנס לאירופה כבר השנה), בזיקר יתחילו בכניסה הדרגתית לשווקי המערב בתקווה שזו תניב להם את היקפי המכירות שנקבעו ביעדי החברה. היות ומדובר רק בהצהרה ראשונית של החברה, לא ברור בשלב זה כיצד המהלך יתבצע, אך על פי המתרחש בארץ כיום, ניתן להשליך גם על השוק האירופאי: בניגוד ללוסיד וטסלה, אשר משתמשות בשיטת המכירה הישירה – שם למעשה היצרן מוכר את מרכולתו ישירות ללקוח הסופי – ג'ילי עושה שימוש בדילרים מקומיים במותגיה מהמזרח הרחוק, בעוד היצרניות האירופאיות (וולוו, פולסטאר, LEVC ולוטוס למשל) מקבלות חופש פעולה בהחלטותיהן כיצד ועם מי לעבוד. ניתן להעריך בסבירות דיי גבוהה כי גם במקרה של זיקר יבחרו דילרים כאלו ואחרים ברחבי אירופה, כך גם בארץ – לכשזו תגיע – אך בהתחשב בעובדה כי לג'ילי אין "סנטימנטים" בעבודה מול הנציגויות המקומיות שלה, ישנו סיכוי לא רע שנראה את זיקר אצל יבואן שעד כה אינו מקושר למערך המשומן של ג'ילי בישראל על כל זרועותיו.

זיקר 001
(מקור: אתר זיקר העולמי)

מחירה של הזיקר 001 עומד על כ-53 אלף דולרים בסין – מחיר לא גבוה בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב יוקרה חשמלי (ה-GAC LX PLUS עם טווח של מעל ל-1000 ק"מ למשל נמכרת בסין במחיר של כ-73 אלף דולרים), אך המחיר צפוי ללכת ולעלות ככל שהדגם יתקרב לשווקים המערביים מפאת ענייני תקינה ורגולציה. בשלב זה לא ברור לגבי דגמי זיקר העתידיים, אך ניתן לשער כי הדגם הבא של היצרנית יהיה קרוסאובר חשמלי גדול ויוקרתי שיתחרה, אולי, בטסלה מודל Y.

זיקר עדיין לא זמינה בארץ לרכישה, אבל אם אתם מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי – המדריך לרכב חשמלי יוכל לסייע

מה דעתכם על ההתרחבות והמספרים השאפתניים של זיקר? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

זיקר 001
(מקור: אתר זיקר העולמי)